Έτοιμα προς παράδοση είναι τα πρώτα τρία αεροδρόμια της Fraport, την κατασκευή των οποίων έχει αναλάβει η Intrakat.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Χανιά, Καβάλα και Ζάκυνθο, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να παραδοθούν μέσα στις επόμενες ημέρες.
Μέσα στο 2019 θα ακολουθήσει η ολοκλήρωση των έργων σε Σκιάθο, Άκτιο, Σάμο, Ρόδο, Κεφαλονιά, Μυτιλήνη και αργότερα εντός του 2021 κλείνει το πρόγραμμα των επεμβάσεων σε Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Κω.
Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο, δύναται η εταιρεία από 13 ευρώ ανά επιβάτη να αυξήσει την επιβάρυνση για τη διαχείριση του αεροδρομίου στα 18,5 ευρώ ανά επιβάτη με την ολοκλήρωση των έργων.
Nα σημειωθεί ότι η Fraport, το 2018 διακίνησε συνολικά 29,9 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 8,9% σε ετήσια βάση.
Τα τρία αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη κινητικότητα ήταν αυτό της Θεσσαλονίκης, όπου διακινήθηκαν 6,7 εκατ. επιβάτες (άνοδος 7,1%), της Ρόδου με 5,6 εκατ. επιβάτες και άνοδο 5% και της Κέρκυρας, όπου διακινήθηκαν σχεδόν 3,4 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 15,3%.
Εκτός από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η Fraport έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα 23 αεροδρόμια περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας τα οποία θα βγουν προς αξιοποίηση. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.
Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Επομένως, το Υπουργείο αναθέτοντας στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών τη συγκέντρωση όλων αυτών των στοιχείων και την προετοιμασία ολοκληρωμένων σχεδίων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων, ουσιαστικά κάνει το επόμενο βήμα και ξεκινά τη διαδικασία εκσυχρονισμού τους.
Πρώτο βήμα, συγκεντρώνονται τα στοιχεία για κάθε ένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, καταρτίζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης και διερευνάται αν θα αξιοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ ή με σύμβαση παραχώρησης, όπως έγινε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στην κοινοπραξία της fraport. Και τα δύο ενδεχόμενα θα τεθούν υπό διερεύνηση , καθώς στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιλεγεί τελικά ο καλύτερος και επωφελέστερος για το δημόσιο συμφέρον τρόπος για τον εκσυγχρονισμό τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Την καρτελοποίηση της οικονομίας στην Ελλάδα εξηγεί ο καθηγητής Κοσμάς Μαρινάκης (video)
- ΚΑΕ Παναθηναϊκός: 42.000 οι θεατές που βρέθηκαν στο Καλλιμάρμαρο
- Κάπνισμα σε δημόσιους/υπαίθριους χώρους: Που θα απαγορευθεί
- Ο πρόεδρος Ισραήλ υποστηρίζει ότι «δεν έχουμε σχέση με τους βομβητές στον Λίβανο» και τον «πίστεψαν» όλοι
- Πως αλλάζει η αγορά της εστίασης από τα συστήματα αυτοεξυπηρέτησης
- Δειπνοσοφιστήριον: Γιόρτασε την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη
- Το περίεργο σχόλιο του Καραμούζη για την οικονομία, που θυμίζει Πάγκαλο
- Κύρα Κάπη: Από το πρωθυπουργικό γραφείο στους Young Leaders του Obama Foundation για καμπάνια ΛΟΑΤΚΙ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις