Επιχειρήσεις

Εταιρείες καλλυντικών: Πού επενδύουν το 2025

Ανακαινίσεις και νέα σημεία πώλησης και το 2025

Ένας από τους κλάδους που αντιστέκονται στις πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημα λόγω μειωμένης αγοραστικής δύναμης είναι αυτός των καλλυντικών, ο οποίος παρότι δεν σημειώνει υψηλό ρυθμό μεγέθυνσης, καταφέρνει να καταγράφει μικρή, αλλά σταθερή ανοδική πορεία.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη για τη διετία 2024-2025 της ICAP για τον κλάδο, εφέτος αναμένεται περαιτέρω άνοδος της αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών, με ρυθμό 3%-4%.

Επιπρόσθετα, η τάση που θα εξακολουθήσει να έχει αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι αυτή για τα καλλυντικά φυσικής προέλευσης, μη δοκιμασμένα σε ζώα, καθώς επίσης και για προϊόντα με βάση το ελαιόλαδο. Αυτά τα καλλυντικά, εξάλλου, είναι που βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος για τις εξαγωγές τόσο στην παρούσα φάση, όσο και για τα επόμενα χρόνια.

Ενδεικτικό είναι, πάντως, ότι είτε σε ό,τι αφορά τις αλυσίδες επί ελληνικού εδάφους, είτε αυτές που έρχονται από το εξωτερικό, λαμβάνουν χώρα επενδύσεις που μεταφράζονται σε νέα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, ανακαινίσεις καταστημάτων και καινούργια προϊόντα που προωθούνται σε χώρες του εξωτερικού.

Lili Drogerie: Θα ξεπεράσει τα 30 καταστήματα το 2025

Τα τριάντα καταστήματα στην Ελλάδα αναμένεται να περάσει μέσα στο 2025,  σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, η σερβική αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών Lily Drogerie, μετά από τέσσερα χρόνια δραστηριοποίησης στην Ελληνική αγορά. Το πιο πρόσφατο άνοιγμα της αλυσίδας ήταν στην περιοχή της Βούλας λίγο πριν την έναρξη του 2025, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report αναμένεται να ακολουθήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο άλλα δύο-τρία καταστήματα τόσο στην Αττική, όσο και όμορους νομούς.

Η αλυσίδα, η οποία έχει έδρα το Βελιγράδι, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά τον Απρίλιο του 2021 και στα σημεία πώλησής της αναπτύσσει δικά της brands όπως Velnea, Solevita, 21 Cosmetics κ.ά, που διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, ενώ διαθέτει και επώνυμα σήματα μέσω συνεργασιών τόσο με ελληνικές εταιρείες (Σαράντης, Frezyderm, ΜΕΓΑ, Septona), όσο και με πολυεθνικές (Procter & Gamble, Unilever, L’Oréal, Johnson & Johnson, Colgate & Palmolive, Beiersdorf, Nestlé Henkel). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lilly Drogerie ακόμη δεν διαθέτει eshop στην ελληνική αγορά, κάτι το οποίο είναι πιθανό να έρθει μέσα στο 2025.

Sephora: Επενδύει στην ανακαίνιση των καταστημάτων της και στον τουρισμό

Στη ριζική αναμόρφωση των καταστημάτων της, με digital στοιχεία και νέες, πιο προσιτές μάρκες επενδύει η γαλλικών συμφερόντων αλυσίδα καλλυντικών Sephora.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες η αλυσίδα άνοιξε εκ νέου, μετά από σημαντική ανακαίνιση, το κατάστημά της σε εμπορικό κέντρο στα Δυτικά Προάστια, συνεχίζοντας το πρόγραμμα ανακαινίσεων που είχε ξεκινήσει από τα τέλη του το 2023 και θα εξακολουθήσει, κατά πηγές απο την εταιρεία, και το 2025 σε όσα σημεία δεν έχει γίνει το σχετικό lifting.

Η παρουσία της Sephora στην Ελλάδα ξεπερνά πλέον τα 30 σημεία πώλησης, ενώ οι κινήσεις ανακαίνισης φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει να έχουν αποτύπωμα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, η ανάπτυξή της στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αυξήθηκε κατά 27% σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο το 2023.

Αυτή η άνοδος, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας στην Ελλάδα,  οφείλεται τόσο στην εγχώρια κατανάλωση, όσο, λίγο περισσότερο και στην αυξημένη τουριστική κίνηση, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας.

Κορρές: Στόχος η Αμερική με όχημα τα νέα προϊόντα

Εκτός από τις ξένες εταιρείες, όμως, κινητικότητα υπάρχει και στις εγχώριες επιχειρήσεις παραγωγής καλλυντικών. Σε αυτό το πλαίσιο, η Bόρεια και η Λατινική Αμερική θα είναι στόχος ανάπτυξης της Κορρές καλλυντικά για το 2025, με την παράλληλη εξέλιξη του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, μεταξύ των βασικών στόχων που έχει θέσει η διοίκηση για τη νέα χρονιά περιλαμβάνονται η περαιτέρω ανάπτυξη των στρατηγικών κατηγοριών προϊόντων (περιποίηση προσώπου και αρώματα), καθώς προσθέτουν κύρος στη μάρκα και έχουν και καλύτερο περιθώριο κέρδους.

Στο στόχαστρο επίσης είναι οι στρατηγικές αγορές Ευρώπης, Αμερικής και Ασίας και υποστήριξη στις ταχύτατα ανερχόμενες αγορές όπως της Αυστραλίας και της Λατινικής Αμερικής.

Τί αναφέρει ο ΠΣΒΑΚ

Αξίζει να σημειωθεί ότι και από την πλευρά του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανικών Καλλυντικών για την τρέχουσα χρόνια καταγράφονται προκλήσεις αλλά και θετικές επιδιώξεις. Εξάλλου και για το 2025, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος είναι το έντονο φαινόμενο της παραποίησης/απομίμησης επώνυμων προϊόντων, το οποίο εν μέσω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης επηρεάζει τις επιχειρήσεις ακόμα περισσότερο.

Κατά όσα αναφέρονται, δε, από τον Σύνδεσμο η έλλειψη ελέγχων ποιότητας σε αυτά τα προϊόντα, εγκυμονεί κινδύνους για τους καταναλωτές, ενώ παράλληλα πλήττει την εικόνα των επώνυμων μαρκών, οι οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν αθέμιτο ανταγωνισμό και πιθανή δυσφήμιση.

Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν το 2024

Με βάση τις έρευνες που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος τους προηγούμενους μήνες, τα καλλυντικά που ξεχώρισαν το 2024 ήταν τα προϊόντα μακιγιάζ οι πωλήσεις των οποίων κινήθηκαν στο +11,1% το 2024 έναντι +19,3% το 2023, τα είδη περιποίησης προσώπου των οποίων οι πωλήσεις το 2024 διαμορφώθηκαν στο +6,7% έναντι 13,4%, τα είδη περιποίησης σώματος που κινήθηκαν στο +6,1% έναντι 16%, τα αρώματα που έφτασαν στο +5,7% έναντι 13,9%. Σε ο,τι αφορά τα είδη περιποίησης μαλλιών, αυτα έφτασαν το 2024 στο +1,8% έναντι +8,9% το 2023, τα αντιηλιακά στο +6,1% τo 2024 έναντι 16% τo 2023, τα προϊόντα υγιεινής στο +3,7% έναντι 11,5% το 2023.
Σε σχέση με το 2025, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του κλάδου αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ +4% έως +7%, παρουσιάζοντας βελτίωση σε σύγκριση με το ρυθμό ανάπτυξης του 2024 που διαμορφώθηκε στο +5,7%, όχι όμως τόση ώστε να φτάσει την υψηλή επίδοση του 2023 κατά 12,6%.

Κινητικότητα και στην διεθνή αγορά

Η διεθνής αγορά, εξάλλου, των καλλυντικών επενδύει στην καινοτομία, με νέες εξαγορές να έρχονται, κατά όσα αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, και μέσα στο 2025. Χαρακτηριστικό είναι ότι την εκπνοή της νέας χρονιάς, ο γαλλικός κολοσσός των καλλυντικών L’Oréal ανακοίνωσε την εξαγορά της Gowoonsesang Cosmetics, η οποία περιλαμβάνει τη νοτιοκορεατική Dr.G., από την ελβετική εταιρεία Migros.
Παρακολουθούμε τη μάρκα και την επιτυχία της εδώ και πολλά χρόνια και ανυπομονούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξή της στη Νότια Κορέα και στον υπόλοιπο κόσμο“, είχε δηλώσει ο Alexis Perakis-Valat, επικεφαλής του τμήματος καταναλωτικών προϊόντων της L’Oréal.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu