Μια εταιρεία που προμηθεύει εξαρτήματα αερόσακων στο ένα τέταρτο περίπου των αμερικανικών οχημάτων απέρριψε αίτημα ανάκλήσης του ελαττωματικού προϊόντος της. Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) δήλωσε ότι οι inflators (ο μηχανισμός με την κάψουλα αερίου που γεμίζει τον αερόσακο) των αερόσακων της ARC Automotive Inc. είχαν εκραγεί και είχαν προκαλέσει τραυματισμούς σε αρκετές περιπτώσεις λόγω ελαττώματος ασφαλείας.
Προέτρεψε τον κατασκευαστή ανταλλακτικών να αποσύρει αμέσως 67 εκατομμύρια από τους inflators αερόσακων. Η ARC απάντησε ότι τα ευρήματα της υπηρεσίας δεν υποστηρίζουν ανάκληση μεγάλης κλίμακας. Οι ανησυχίες σχετικά με τους inflators αερόσακων που εκρήγνυνται και εκσφενδονίζουν θραύσματα στους επιβάτες ταλαιπωρούν εδώ και καιρό την αυτοκινητοβιομηχανία.
H General Motors θα προχωρήσει σε ανάκληση
Τα προϊόντα της ARC χρησιμοποιούνται από πολλές κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες η General Motors, η οποία συμφώνησε να ανακαλέσει σχεδόν ένα εκατομμύριο οχήματα. Ο οδηγός ενός SUV κατασκευής της GM υπέστη τραυματισμούς στο πρόσωπο από ένα σπασμένο αερόσακο τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Το περιστατικό αυτό είναι ένα από τα εννέα, που χρονολογούνται από το 2009, τα οποία αναφέρθηκαν από την NHTSA σε επιστολή προς τον προμηθευτή εξαρτημάτων που παρουσίαζε τα ευρήματα οκταετούς έρευνας.
“Ένας inflator αερόσακου που εκρήγνυται κατά την ανάπτυξή του σε ένα όχημα είναι σαφώς ελαττωματικός”, έγραψε ο Stephen Ridella, διευθυντής του γραφείου διερεύνησης ελαττωμάτων της NHTSA.
Ο οργανισμός υποστηρίζει ότι τα υπολείμματα συγκόλλησης από τη διαδικασία κατασκευής μπορούν να μπλοκάρουν ένα “στόμιο εξόδου” για το αέριο που απελευθερώνεται για να γεμίσει τον αερόσακο σε μια σύγκρουση. Οποιοδήποτε μπλοκάρισμα μπορεί να προκαλέσει αύξηση της πίεσης στον inflator, να τον διαλύσει και να εκσφενδονίσει μεταλλικά θραύσματα, αναφέρει η επιστολή του Ridella.
Συνιστώντας την άμεση ανάκληση για λόγους ασφαλείας, προειδοποίησε ότι το ελάττωμα είχε δημιουργήσει “αδικαιολόγητο κίνδυνο θανάτου και τραυματισμού” για τους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Τι απάντησε η εταιρεία ARC
Η εταιρεία απάντησε ότι “διαφωνεί έντονα” με τα ευρήματα της NHTSA. “Η ARC αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά κάθε πιθανό ζήτημα με τα προϊόντα της”, δήλωσε ο Steve Gold, αντιπρόεδρος της ARC για την ακεραιότητα των προϊόντων.
Αλλά, είπε, οι ερευνητές απέτυχαν να εντοπίσουν οποιοδήποτε “συστημικό ή διαδεδομένο ελάττωμα” στους inflators, αντ’ αυτού βασιζόμενοι σε περιστατικά που προέκυψαν από “τυχαίες “μεμονωμένες” κατασκευαστικές ανωμαλίες” που έχουν ήδη αντιμετωπιστεί.
Η αντιπαράθεση είναι πιθανό να οδηγήσει σε δικαστική διαμάχη, εάν τα δύο μέρη δεν μπορέσουν να καταλήξουν σε συμφωνία.
Η διαμάχη θυμίζει την πολυετή ανάκληση δεκάδων εκατομμυρίων ελαττωματικών αερόσακων που πωλήθηκαν από την Takata Corporation. Η εκτεταμένη ανάκληση ήταν η μεγαλύτερη στην ιστορία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και οδήγησε τελικά την ιαπωνική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων να καταθέσει αίτηση πτώχευσης. Από τον Δεκέμβριο του 2022, θραύσματα από τους αερόσακους της Takata έχουν σκοτώσει τουλάχιστον 24 ανθρώπους στις ΗΠΑ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δημοσκόπηση Pulse (ΣΚΑΪ): Παραμένει στο 10% η διαφορά Νέα Δημοκρατία – ΠΑΣΟΚ
- Ανδρουλάκης: Είμαστε προγραμματικός αντίπαλος της ΝΔ
- Ο πρωτότοκος υιός του Τραμπ γίνεται σύμβουλος σε εταιρεία drone και «απογειώνει» την τιμή των μετοχών της
- Σαρακιώτης: Φεύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά δεν μας λέει ακόμα που πάει…
- ΠΑΣΟΚ: Καταγγελίες για τα θέματα ασφαλείας του μετρό Θεσσαλονίκης
- Μητσοτάκης για διαγραφή Σαμαρά: Η φράση για τα «χαριεντίσματα» δεν μου άφησε κανένα περιθώριο
- Η Γαλλία έδωσε «ασυλία» στον Νετανιάχου για να προχωρήσει σε κατάπαυση πυρός στο Λίβανο
- Ευρωπαϊκές αγορές: Κλείσιμο με απώλειες στη σκιά πάντα των δασμών Τραμπ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις