Η πιο προβληματική από τις δύο συμβάσεις είναι επονομαζόμενη ως και «αμαρτωλή» σύμβαση 717 που υπεγράφη το φθινόπωρο του 2014 και αφορούσε τη σήμανση και τη τηλεδιοίκηση σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (πλην του Τιθορέα-Δομοκός) με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα έργα θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εντός τριετίας από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή το φθινόπωρο του 2017, αλλά λόγω καθυστερήσεων, παρατάσεων και μίας συμπληρωματικής σύμβασης, πλέον στόχος είναι το έργο να παραδοθεί έτοιμο στον ΟΣΕ το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτος.
_x000D_
Ανάδοχος και στις δύο συμβάσεις, την κύρια και τη συμπληρωματική του 2021, είναι η κοινοπραξία της γαλλικής εταιρείας Alstom και της ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ που είναι θυγατρική της κατασκευαστικής εταιρείας ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Ελλάκτωρ.
_x000D_
Το αρχικό της κόστος εκτιμήθηκε στα 65,3 εκατ. Ευρώ και η κοινοπραξία Alstom – ΤΟΜΗ είχε «κλειδώσει» το έργο στα 51 εκατ. Ευρώ δίνοντας έκπτωση 21,9%. Ωστόσο, με τη συμπληρωματική σύμβαση που ξεκίνησε από τον Μάιο του 2021, το κόστος των έργων εκτινάχθηκε στα 67,5 εκατ. Ευρώ, καθώς το δεύτερο έργο κοστολογήθηκε στα 16,5 εκατ. Ευρώ.
_x000D_
Στην παρούσα φάση σύμβαση έχει υλοποιηθεί κατά το 85% του φυσικού της αντικειμένου, αλλά η σήμανση στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη δε μπορεί να τεθεί σε λειτουργία καθώς λόγω του πλαισίου λειτουργία του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στην μητρική του.
_x000D_
_x000D_
Η σύμβαση 717 αφορά την εγκατάσταση του ECΤS του συστήματος (European Control Train System), το οποίο και θα διασφάλιζε την ασφάλεια των τρένων και των ταξιδιωτών, κάτι το οποίο δεν έγινε προχθές καθώς όπως έχουν αναφέρει εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΣΕ «όλα γίνονται στα τυφλά και χειροκίνητα».
_x000D_
_x000D_
_x000D_
- _x000D_
- τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
- την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
- την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Επιπλέον, θα αυξανόταν η ταχύτητα της κάλυψης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθώς ο χρόνο της διαδρομής θα «ροκανιζόταν» από τις 3 ώρες και 57 λεπτά στις 3 ώρες και 15 λεπτά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Επεισόδιο με πυροβολισμούς στον Κολωνό – Ένας τραυματίας
- Οι ένοπλες δυνάμεις της Ρωσίας κατέρριψαν 125 ουκρανικά drones
- Επιδείνωση καιρού: Που θα χτυπήσει τις επόμενες ώρες η κακοκαιρία
- Γερμανία: Σε μεγάλη κρίση οι Πράσινοι μετά την παραίτηση της ηγεσίας
- Ανδρουλάκης: Με τον αγώνα μας τα δύσκολα είναι πίσω μας και τα καλύτερα είναι μπροστά μας
- Ταχιάος: Ενιαίο το εισιτήριο στα MMM της Θεσσαλονίκης
- Αυστρία: Εκλογές στη χώρα με μεγάλο φαβορί την ακροδεξιά
- Μέση Ανατολή: Νεκρός από ισραηλινά πυρά ο αξιωματούχος της Χεζμπολάχ Ναμπίλ Καούκ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις