Οικονομία

Ερευνα: Πως επηρεάζει ο πληθωρισμός την αγοραστική δύναμη και τις συνήθειες των καταναλωτών

Έρευνα Focus Bari στην Ελλάδα και συνολικά σε 19 χώρες μμέσω του δικτύου YouGov

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες τόσο των Ελλήνων αλλά και διεθνώς. Το σταθερό εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά αναγκάζοντας την πλειοψηφία να ακολουθεί τακτικές “smart shopping” για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Η νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πως επηρεάζει ο Πληθωρισμός την Αγοραστική Δύναμη & τις Συνήθειες των Καταναλωτών» και η σύγκριση της Ελλάδας με άλλες 18 χώρες που διεξήχθηκε μέσω του δικτύου YouGov έδειξε ότι:

  • Τους τελευταίους 12 μήνες σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έκαναν τουλάχιστον μία ενέργεια smart shopping και σκοπεύουν να συνεχίσουν στο μέλλον.
  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών έχει επιλέξει φθηνότερες μάρκες και ψάχνει για προσφορές τόσο online όσο και στα καταστήματα
  • Πολλοί καταναλωτές έχουν κάνει ιεράρχηση αναγκών και έχουν σταματήσει τελείως τις αγορές κάποιων αγαθών
  • Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές και περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων για να κάνουν τα ψώνια τους
  • Η μεγαλύτερη μερίδα των Ελλήνων έχει μειώσει τελείως τις αγορές παιχνιδιών και βιβλίων
  • Οι περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν τις προσφορές για τα προϊόντα ομορφιάς ή έχουν επιλέξει να σταματήσουν να τα προμηθεύονται
  • Η επιλογή προσφορών τύπου 1+1 καθώς και η μετάβαση σε φθηνότερες μάρκες είναι οι επικρατέστερες επιλογές για την εξοικονόμηση χρημάτων
  • Το αλκοόλ δεν θεωρείται είδος πρώτης ανάγκης για τους Έλληνες και φαίνεται καθώς συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες πρώτη επιλογή, και με μεγάλη απόσταση από τη δεύτερη, είναι να σταματήσουν τελείως τις αγορές.
  • Τους επόμενους 12 μήνες οι Έλληνες σκοπεύουν να διατηρήσουν ένα σφιχτό προϋπολογισμό και να αναζητήσουν προσφορές για να εξοικονομήσουν χρήματα στις αγορές τους
  • Σε πολλές χώρες εμφανίζεται υψηλή πρόθεση να κάνουν ενέργειες εξοικονόμησης χρημάτων και ο μέσος όρος των διαφορετικών ενεργειών για πιο έξυπνες αγορές κυμαίνεται μεταξύ 3.5-5 ανάλογα με την δραστηριότητα / ευρηματικότητα λιανεμπορίου και καταναλωτών.

    Ταυτότητα της έρευνας:
    Ελλάδα: Ποσοτική Έρευνα Online
    ▪ Δομημένο ερωτηματολόγιο
    ▪ Μέσω YouGov panel (32+ χιλιάδες εγγεγραμμένα μέλη)
    ▪ Πληθυσμός : άντρες-γυναίκες 18+ Πανελλαδικά
    ▪ Δείγμα : 1005 άτομα
    ▪ Fieldwork : 2-7 Νοεμβρίου 2023
    ▪ Διεθνής Έρευνα: μέσω YouGov panel σε 18 χώρες
    ▪ Πληθυσμός: ενήλικες 18+, συνολικό δείγμα 18.674 άτομα
    ▪ Η Focus Bari είναι ο Affiliate Partner της YouGov στην Ελλάδα (www.yougov.com)

    Εδώ η έρευνα 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu