Το 93% δηλώνει ότι επισκέπτεται τους λογαριασμούς τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα - Το Instagram είναι το δημοφιλέστερο στους νέους
Συνδεδεμένοι μέχρι εξάρτησης είναι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την έρευνα της Palmos Analysis, που παρουσιάστηκε στο ΕΡΤNEWS, στην εκπομπή «Αναλύσεις».
Από την έρευνα προέκυψε ότι 8 στους 10 συμπολίτες μας όλων των ηλικιών διαθέτουν προσωπικό προφίλ σε κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ 1 στους 5 δεν κρύβει ότι είναι εθισμένος. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι και εκείνοι που δεν δηλώνουν εθισμένοι περνούν τρεις ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο.
Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας
Περίπου 1 στους 4 (23%) έχουν λογαριασμούς και στα πέντε δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Messenger, Instagram, YouTube, TikTok).
Το Instagram είναι η δημοφιλέστερη επιλογή μέσου κοινωνικής δικτύωσης στους νέους (70% στις ηλικίες 17 – 24 ετών και 48% στις ηλικίες 25 – 34 ετών), το Facebook είναι δημοφιλέστερο στις ηλικίες 35 και άνω (50% στους 35 – 44 ετών, 59% στους 45 – 54 ετών, 53% στους 55 – 64 ετών και 60% στους 65 ετών και άνω).
Πάνω από 9 στους 10 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (93%) δηλώνουν ότι επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Περισσότεροι από 7 στους 10 (73%) δηλώνουν ότι τους επισκέπτονται πολλές φορές την ημέρα και 2 στους 10 (21%) δηλώνουν ότι είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η συχνότητα επισκέψεων αυξάνεται σημαντικά στους νεότερους, ωστόσο και οι ηλικιωμένοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν ότι επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους πολλές φορές την ημέρα ή είναι συνεχώς συνδεδεμένοι σε ποσοστό άνω του 50%.
Το 95% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους και στον ελεύθερο χρόνο τους. Περίπου 1 στους 5 (22%) επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους την ώρα της εργασίας ή των σπουδών, το 17% όταν βρίσκονται με φίλους/γνωστούς και το 14% στη διάρκεια των γευμάτων. Η χρήση κατά τη διάρκεια εργασίας/σπουδών, γευμάτων και συνεύρεσης με φίλους/γνωστούς εμφανίζει σχεδόν διπλάσια ποσοστά στους νέους μέχρι 34 ετών και στους φοιτητές/σπουδαστές, ενώ εμφανίζεται αυξημένη και στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.
Τρεις, ισοδύναμοι, οι βασικοί λόγοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: ειδησεογραφική ενημέρωση, διασκέδαση/ψυχαγωγία και ενημέρωση για τα νέα φίλων/συγγενών (63% ο καθένας). Ακολουθούν οι επαγγελματικοί λόγοι (21%), η ανεύρεση εργασίας/απασχόλησης (15%), η κοινωνικοποίηση (14%) και η ανεύρεση συντρόφου (4%).
Οι επαγγελματικοί λόγοι γενικώς και οι λόγοι κοινωνικοποίησης/ανεύρεσης συντρόφου αναφέρονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες. Η λόγοι κοινωνικοποίησης και ανεύρεσης συντρόφου αναφέρονται κυρίως από τις ηλικίες 25 – 44 ετών.
Ένας στους τρεις χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν ότι δεν έχουν γνωρίσει ή συναντήσει διά ζώσης (πρόσωπο με πρόσωπο) τους μισούς και πάνω από τους φίλους/ακολούθους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, το 8% αναφέρουν ότι δεν έχουν γνωρίσει ή συναντήσει σχεδόν κανέναν.
Ένας στους 5 (21%) χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δηλώνουν «εθισμένοι» στη χρήση τους. Η παραδοχή του «εθισμού» είναι πολύ υψηλότερη στους νέους μέχρι 34 ετών (37 – 39%) και πολύ χαμηλότερη στις ηλικίες 55 ετών και άνω (7 – 9%).
Σημαντικό ποσοστό όσων δηλώνουν «μη εθισμένοι» στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καταγράφουν ταυτόχρονα υψηλή συχνότητα επισκέψεων και χρόνου χρήσης. Πιο συγκεκριμένα, το 90% όσων δηλώνουν «μη εθισμένοι» επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τουλάχιστον μία φορά την ημέρα (24% μία φορά την ημέρα, 50% πολλές φορές την ημέρα και 16% είναι συνεχώς συνδεδεμένοι). Παράλληλα, το 21% όσων δηλώνουν «μη εθισμένοι» και επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, αναφέρουν ότι διαθέτουν περισσότερες από 3 ώρες ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, όσοι δηλώνουν «μη εθισμένοι» αναφέρουν ότι αφιερώνουν πάνω από το 1/5 του ελεύθερου χρόνου τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Περισσότεροι από το 1/3 (36%) των γονέων παιδιών μέχρι 15 ετών δηλώνουν ότι τα παιδιά τους έχουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόνο σε όσους έχουν παιδιά κάτω των 10 ετών το ποσοστό αυτό πέφτει στο 5% ή 1 στα 20 παιδιά και φτάνει στο 51% (περισσότερα από τα μισά παιδιά) σε όσους έχουν παιδιά μόνο από 11 μέχρι και 13 ετών και στο 85% (σχεδόν καθολική χρήση) σε όσους έχουν παιδιά 14 και 15 ετών.
Δύο ώρες κατά μέσο όρο αφιερώνουν ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα παιδιά μέχρι 15 ετών, που διαθέτουν λογαριασμούς σε αυτά. Μάλιστα, περίπου 1 στα 4 από αυτά (24%), αφιερώνουν περισσότερες από 3 ώρες την ημέρα.
Σημειώνεται πως 8 στους 10 γονείς παιδιών μέχρι και 15 ετών (78%) δηλώνουν ότι γνωρίζουν τα διαθέσιμα εργαλεία για τον γονικό έλεγχο της χρήσης του διαδικτύου από τα παιδιά.
Ένας στους τρεις γονείς παιδιών μέχρι και 15 ετών (32%) δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Κυβέρνηση για τον έλεγχο της πρόσβασης των παιδιών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μεταξύ των γονέων παιδιών μέχρι και 15 ετών, που αναφέρουν ότι γνωρίζουν τα νέα μέτρα της Κυβέρνησης για τον έλεγχο της πρόσβασης των παιδιών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 24% δηλώνουν ότι τα θεωρούν επαρκή, το 51% τα θεωρούν σωστά αλλά όχι επαρκή, και το 18% τα θεωρούν ανεπαρκή και δηλώνουν ότι χρειάζονται περισσότερα. Συνολικά, καταγράφεται ένα αίτημα για την υιοθέτηση ακόμα πιο δραστικών/αυστηρών μέτρων για τον έλεγχο της χρήσης του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά.
Δύο στους τρεις (67%) των γονέων παιδιών ηλικίας μέχρι και 15 ετών, που γνωρίζουν τα νέα εργαλεία και τη νέα πλατφόρμα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Κυβέρνηση για τον έλεγχο της πρόσβασης των παιδιών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρουν ότι προτίθενται να τα χρησιμοποιήσουν, έναντι 23% που δηλώνουν ότι δεν θα τα χρησιμοποιήσουν. Το ποσοστό όσων δεν προτίθενται να χρησιμοποιήσουν αυξάνεται σημαντικά (43%) μεταξύ όσων έχουν παιδιά ηλικίας 14 και 15 ετών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μπουρχάν Μπαράν: Σε 6ετή κάθειρξη με αναστολή καταδικάστηκε ο ανεξάρτητος μειονοτικός βουλευτής
- Επεισόδιο σε δίκη με κατηγορούμενο τον Πάνο Καμμένο και μάρτυρα κατηγορίας τον Νίκο Κοτζιά
- Wall Street: Ήπια ανοδικά μετά τα στοιχεία για την απασχόληση
- Ξεκινά το έργο «AKADIMOS» για τις δεξιότητες στην κυβερνοασφάλεια
- ΙΣΑ: Καταγγέλλει απαράδεκτη δυσλειτουργία στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση
- Επιχειρηματικά πάρκα: Μέχρι την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου η διαβούλευση για την έκδοση των κανονιστικών αποφάσεων
- Doppler: Η σύνθεση του νέου διοικητικού συμβουλίου
- Όμιλος Συγγελίδη, πρώην Mercedes και MK Cars & Trucks: Οι ανάδοχοι του διαγωνισμού του ΥΠΕΝ για 281 οχήματα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις