Οικονομία

Έρευνα Focus Bari – ακρίβεια: Οι Έλληνες έχουν «κόψει» κατά 83% τα ρούχα και τα παπούτσια

Το 62% των Ελλήνων δηλώνουν ότι η αγοραστική τους δύναμη έχει μειωθεί σημαντικά από τον πληθωρισμό - Η πλειοψηφία των Ελλήνων ενημερώνονται τακτικά για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ ενώ έχουν υιοθετήσει τη συχνή αγορά προϊόντων 1+1 δώρο και την αγορά private labels

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες τόσο των Ελλήνων αλλά και διεθνώς. Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ υψηλά στις χώρες που δηλώνουν μείωση της αγοραστικής δύναμης και υψηλά ποσοστά ανησυχίας.  

Η νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πως επηρεάζει ο Πληθωρισμός την Αγοραστική Δύναμη και τις Συνήθειες των Καταναλωτών» και η σύγκριση της Ελλάδας με άλλες 18 χώρες που διεξήχθηκε μέσω του δικτύου YouGov έδειξε ότι:

  • Σε όλες τις χώρες δηλώνεται μεγάλη αναλογία κοινού που βιώνει πτώση της αγοραστικής του δύναμης, και αντίστοιχα είναι μεγάλη η ανησυχία για τον αντίκτυπο του υψηλού πληθωρισμού στο μέλλον.  Και οι δύο αυτοί δείκτες φέρνουν την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις μεταξύ των 19 χωρών που κάλυψε η έρευνα.
  • Λόγω του πληθωρισμού και της ακρίβειας, οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα και παρατηρούν πολύ περισσότερο τις τιμές των προϊόντων σε σχέση με παλιότερα.
  • Τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, οι καταναλωτές έχουν διαφοροποιήσει τα χρήματα που δαπανούν σε κάθε προϊοντική κατηγορία και σκοπεύουν να διατηρήσουν αυτή τη διαφοροποίηση και στις μελλοντικές αγορές τους, με τα τρόφιμα να είναι ο μεγάλος «κερδισμένος» ενώ τα ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ ο μεγάλος «χαμένος». 

Η αλλαγή της οικονομικής κατάστασης, οι μισθοί και η ακρίβεια έχουν αποτελέσει σημαντικούς παράγοντες στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών όλων των Ελλήνων σε όλους τους τομείς. Το σούπερ μάρκετ και γενικότερα τα ψώνια για οικιακά είδη και τρόφιμα είναι μια ανάγκη που όλοι οι Έλληνες καλούνται να καλύψουν και έχουν βρει τους δικούς τους τρόπους να το κάνουν οικονομικά.

Τα βασικά συμπεράσματα είναι:

  • Το 45% των χρημάτων που ξοδεύουν οι Έλληνες πάει στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης
  • Το 62% των Ελλήνων δηλώνουν ότι η αγοραστική τους δύναμη έχει μειωθεί σημαντικά από τον πληθωρισμό
  • 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ανήσυχοι για τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στο άμεσο μέλλον
  • Η πτώση της αγοραστικής δύναμης οδηγεί τους Έλληνες καταναλωτές να προσέχουν τις τιμές στο σουπερμάρκετ, στο delivery και στα ρούχα!
  • Στην Ελλάδα, χαμηλότερες δαπάνες προβλέπονται για όλα τα είδη, ακόμα και για τα πρώτης ανάγκης με πρώτα τα ρούχα και τα παπούτσια 83% 
  • Μικροί και μεγάλοι σε όλα τα μέρη της Ελλάδος ψωνίζουν συστηματικά από σούπερ μάρκετ. 
  • Η πιστότητα των Ελλήνων καταναλωτών σε μια συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαίνεται να είναι σχετική. 
  • 4 στους 5 Έλληνες χρησιμοποιούν κάρτες πιστότητας σχεδόν πάντα ενώ πολλοί δηλώνουν ότι έχουν κάρτα πιστότητας σε παραπάνω από μία αλυσίδες. 
  • Η πλειοψηφία των Ελλήνων ενημερώνονται τακτικά για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ ενώ έχουν υιοθετήσει τουλάχιστον μια συνήθεια “smart shopping, π.χ. συχνή αγορά προϊόντων 1+1 δώρο, αγορά private labels, κλπ.

Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu