Επιχειρήσεις

Έρχονται παραγγελίες με χρέωση από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Περίπου 10% εκτιμάται ότι μπορεί να χάνει μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ από το τζίρο της, λόγω της δωρεάν διανομής των προϊόντων μέσω του καναλιού του e-commerce, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους.

_x000D_

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ ήδη το σύνολο των λιανεμπορικών επιχειρήσεων χρεώνουν κανονικά τα μεταφορικά για της παραγγελίες μέσω e-commerce -τέτοια παραδείγματα αποτελούν η Public, η Ιntersport αλλά και η Shopflix- τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να διανέμουν δωρεάν για παραγγελίες που υπερβαίνουν τα 50 ευρώ, που παραδίδονται την επόμενη μέρα. Εξαίρεση στη χρέωση αποτελεί το μοντέλο του quick delivery, που εφαρμόζει για παράδειγμα η My market, για παραδόσεις σε μία ώρα, όπου το κόστος σε αυτήν την περίπτωση ανέρχεται στα 3 ευρώ. 

_x000D_

Κατά τη συμμετοχή του πάντως σε κύκλο συζήτησης για το τοπίο στα σούπερ μάρκετ και στην αγορά, που διοργάνωσε η NielsenIQ, ερωτηθείς για τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, ο κύριος Παντελιάδης ανέφερε: “Είναι αναγκαίο κακό το ηλεκτρονικό κανάλι, ωστόσο είναι βαθιά ζημιογόνο. Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Ακόμη δεν έχει καταφέρει κανείς να το κάνει κερδοφόρο. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Με αυτοματοποιήσεις και αύξηση χρεώσεων. Στο εξωτερικό πολύ σπάνιο θα βρει κανείς δωρεάν παράδοση. Έρχονται χρεώσεις από όλους αργά ή γρήγορα και στην Ελλάδα”.

_x000D_

Στελέχη της αγοράς: Ακόμα και το 2023 έναρξη χρεώσεων

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_
Remaining Time-0:17

_x000D_

_x000D_

_x000D_
Fullscreen

_x000D_

_x000D_

_x000D_
Mute

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Στελέχη της αγοράς πάντως επισημαίνουν σχετικά με το e-commerce, ότι πλέον αποτελεί θέμα χρόνου να σταματήσει η δωρεάν διανομή, εκτιμώντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη δραστική αλλαγή θα πραγματοποιηθεί εντός του 2023. Το δύσκολο κατά την αλλαγή του συγκεκριμένου μοντέλου πάντως, σύμφωνα με το ίδιο πρόσωπο, είναι το γεγονός ότι το καταναλωτικό κοινό έχει εκπαιδευτεί από τα σούπερ μάρκετ σε δωρεάν διανομή. Επομένως, η συγκεκριμένη αλλαγή θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά για να αγοράσει κάποιος προϊόντα. 

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Όπως πληροφορούμαστε πάντω,ς όλοι οι λιανέμποροι αυτήν τη στιγμή αναζητούν δεδομένα και χαρτογραφούν την αγορά, προκειμένου να προχωρήσουν σύντομα σε χρέωση των παραγγελιών που αποστέλλουν τα σούπερ μάρκετ προς τους πελάτες τους. 

_x000D_

Οι ίδιες πηγές μάλιστα εκτιμούν ότι για να είναι κερδοφόρα η διαδικασία της διανομής προϊόντων για τα σούπερ μάρκετ από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, η χρέωση στη διανομή πρέπει να κινείται τουλάχιστον στο 10% της συνολικής αξίας της κάθε παραγγελίας. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι για μία παραγγελία των 50 ευρώ, η χρέωση θα ανερχόταν στα 5 ευρώ επιπλέον. Κάτι που παρ’ όλ’ αυτά είναι δύσκολο να εφαρμοστεί άμεσα, διότι πρέπει να προηγηθεί στάδιο προσαρμογής με μικρές αρχικά χρεώσεις και σταδιακά κλιμακούμενες στη συνέχεια. 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu