Πρόσωπα

Επίσημο: Ο Adrian Newey λέει bye – bye στη Red Bull

Το α΄τρίμηνο του 2025

Η ομάδα της Formula 1, Oracle Red Bull Racing ανακοίνωσε την Τετάρτη1H 1η Μαΐου αυτό για το οποίο οργίαζαν οι φήμες. Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής, η μεγάλη προσωπικότητα του αθλήματος στο πόστο του, Adrian Newey θα αποχωρήσει από το Red Bull Technology Group το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ο μηχανικός θα αποχωρήσει από τα σχεδιαστικά καθήκοντα της Formula 1 για να επικεντρωθεί στην τελική ανάπτυξη και παράδοση του πρώτου hypercar της Red Bull, το πολυαναμενόμενο RB17. Θα παραμείνει εμπλεκόμενος και αφοσιωμένος σε αυτό μέχρι την ολοκλήρωσή του, αναφέρει  η ανακοίνωση.

Το εάν ο Newey θα συνεχίσει όταν τελειώσει το προαναφερόμενο project σε άλλη ομάδα της Formula 1, δηλαδή τη Mercedes ή την Ferrari και εάν η φυγή του από την Red Bull θα συμπαρασύρει στην έξοδο και τον Max Verstappen, που είναι τα επόμενα σενάρια,  μένει να επιβεβαιωθούν.

Από την ένταξή του στην Red Bull Racing το 2006, το όραμα και η τεχνική ηγεσία του Adrian ήταν καθοριστικής σημασίας για την ομάδα για την επίτευξη επτά πρωταθλημάτων οδηγών F1 και έξι κατασκευαστών με συνολικά 118 νίκες και 101 pole positions.

Ο Adrian Newey, δήλωσε : «Από τότε που ήμουν μικρό αγόρι, ήθελα να γίνω σχεδιαστής γρήγορων αυτοκινήτων. Το όνειρό μου ήταν να γίνω μηχανικός στη Formula 1 και είχα την τύχη να κάνω αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Για σχεδόν δύο δεκαετίες, ήταν μεγάλη μου τιμή που έπαιξα βασικό ρόλο στην πρόοδο της Red Bull Racing από την πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα στην ομάδα που κέρδισε πολλούς τίτλους. Ωστόσο, νιώθω ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να παραδώσω αυτή τη σκυτάλη σε άλλους και να αναζητήσω νέες προκλήσεις. Στο ενδιάμεσο, τα τελευταία στάδια ανάπτυξης του RB17 βρίσκονται μπροστά μας, οπότε για τον υπόλοιπο χρόνο μου με την ομάδα θα εστιάσω εκεί. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους πολλούς καταπληκτικούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα στη Red Bull στο ταξίδι μας τα τελευταία 18 χρόνια για το ταλέντο, την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά τους. Ήταν ένα πραγματικό προνόμιο, και είμαι βέβαιος ότι η ομάδα μηχανικών είναι καλά προετοιμασμένη για το έργο που θα προχωρήσει στην τελική εξέλιξη του αυτοκινήτου κατά την τετραετή περίοδο αυτού του συνόλου κανονισμών.

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους μετόχους, τον αείμνηστο Dietrich Mateschitz, τον Mark Mateschitz και τον Chalerm Yoovidhya για την αμέριστη υποστήριξή τους κατά τη διάρκεια της θητείας μου στη Red Bull, και τον Christian, ο οποίος δεν ήταν μόνο ο επιχειρηματικός μου συνεργάτης αλλά και φίλος. Επίσης, ευχαριστώ τον Oliver Mintzlaff για τη διαχείριση του και τον Eddie Jordan, τον στενό μου φίλο και διευθυντή».

Ο διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της Oracle Red Bull Racing Team,  Christian Horner δήλωσε : «Όλες οι καλύτερες στιγμές μας από τα τελευταία 20 χρόνια ήρθαν με το χέρι του Adrian στον τεχνικό μηχανισμό. Το όραμα και η λάμψη του μας βοήθησαν να κατακτήσουμε 13 τίτλους σε 20 σεζόν. Η εξαιρετική του ικανότητα να πέρα ​​από τη F1 και η εμπνευσή του ευρύτερα στη σχεδίαση μονοθεσίων Grand Prix, το αξιοσημείωτο ταλέντο του να αγκαλιάζει τις αλλαγές και να βρίσκει τους πιο ανταποδοτικούς τομείς στους οποίους πρέπει να επικεντρωθεί, και η αδυσώπητη θέλησή του να κερδίσει, βοήθησαν τη Red Bull. Αυτό δεν θα μπορούσε να το φανταστεί ακόμη και ο αείμνηστος Dietrich Mateschitz.

Περισσότερο από αυτό, τα τελευταία 19 χρόνια με τον Adrian ήταν τεράστια διασκέδαση. Για μένα, όταν ο Adrian μπήκε στη Red Bull, ήταν ήδη σχεδιαστής σούπερ σταρ. Δύο δεκαετίες και 13 Πρωταθλήματα αργότερα φεύγει ως πραγματικός θρύλος. Είναι επίσης φίλος μου και κάποιος στον οποίο θα είμαι αιώνια ευγνώμων για όλα όσα έφερε στη συνεργασία μας. Η κληρονομιά που αφήνει πίσω του θα αντηχεί στις αίθουσες του Milton Keynes και το RB17 Track Car θα είναι μια κατάλληλη απόδειξη και κληρονομιά για τον χρόνο του μαζί μας».

Το πρώτο αληθινό σχέδιο του Adrian για την ομάδα, το RB3, τερμάτισε στο βάθρο στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι του 2007. Την επόμενη χρονιά το σχέδιό του πέτυχε την πρώτη νίκη του Ομίλου με τον Sebastian Vettel και την Toro Rosso στο ιταλικό GP. Μετά τις αλλαγές κανονισμών και τη μοναδική ικανότητα να τις εκμεταλλεύεται – κάτι που έχει γίνει χαρακτηριστικό του αστρικού ταξιδιού του Adrian Red Bull Racing – ο σχεδιασμός του με την RB5 έφερε στην ομάδα την πρώτη της νίκη, στο Grand Prix της Κίνας το 2009, και πέντε ακόμη νίκες εκείνη την εποχή.
Το 2010 η RB6 έφερε την ομάδα στην πρώτη της νίκη διπλού τίτλου, ένα επίτευγμα που επαναλήφθηκε σε καθένα από τα επόμενα τρία χρόνια. Η εισαγωγή της υβριδικής ισχύος στην F1 το 2014 οδήγησε σε πιο αδύνατους χρόνους και ένα πρώτο βήμα πίσω από τη μοναδική δέσμευση της F1 για τον Adrian να επιτρέψει τη δημιουργία του υπεραυτοκίνητου Valkyrie.
Η άφιξη της Honda ως συνεργάτης της μονάδας ισχύος της Ομάδας το 2019 αναζωπύρωσε την ανταγωνιστική του σπίθα. Η RB16B έφερε ένα πρώτο Πρωτάθλημα μετά από οκτώ χρόνια το 2021. Μια εκτεταμένη αλλαγή κανονισμού για την επόμενη σεζόν οδήγησε σε ένα άλλο σχέδιο καθαρού φύλλου, το RB18, που οδήγησε σε μια νέα εποχή κυριαρχίας που ξεκινά το 2022 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu