Οικονομία

Επιμένει ο Σπίρτζης: Μη εύλογο το τίμημα για το Ελληνικό

Επέμεινε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, ότι το τίμημα βάσει του οποίου παραχωρήθηκε το Ελληνικό δεν ήταν το καλύτερο, ενώ εξαπέλυσε νέα επίθεση στο ΤΑΙΠΕΔ λέγοντας ότι λειτουργεί πολλές φορές έξω από τις κυβερνητικές εντολές.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι αυτό που δήλωσε χθες για το τίμημα του Ελληνικού είναι αυτό που έχει πει και στο παρελθόν ως πρόεδρος του ΤΕΕ. Η χώρα, προσέθεσε, είχε αναλάβει δεσμεύσεις από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και η συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι ήταν να ολοκληρώσει αυτές τις δεσμεύσεις. Βεβαίως, προσέθεσε, με τη διαπραγμάτευση που έκανε η σημερινή κυβέρνηση πέτυχε ό,τι καλύτερο μπορούσε αλλά οι βασικές δεσμεύσεις δεν μπορούσαν να αλλάξουν. Τόνισε δε ότι το τίμημα για το Ελληνικό δεν θεωρείται εύλογο παραπέμποντας τους δημοσιογράφους να ρωτήσουν και τον εισαγγελέα και τους εκτιμητές που το έβαλαν.

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε πάντως ότι δεν θα καταπέσει η συμφωνία από τη δικαιοσύνη αλλά μπορεί να υπάρξουν συγκεκριμένες ευθύνες για όσους εκτίμησαν τη συγκεκριμένη αξία για το Ελληνικό στην αρχική συμφωνία.

Ο υπουργός Υποδομών είπε ότι το ΤΑΙΠΕΔ στήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις με στόχο να ξεπουλήσει περιουσιακά στοιχεία της χώρας. Πολλές φορές το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί εκτός των κυβερνητικών εντολών, είπε. Μάλιστα άφησε υπαινιγμούς και για τον πρόεδρό του Στέλιο Πιρτσιόλια λέγοντας πως αυτός ο άνθρωπος ήταν για «μεγαλύτερα πράγματα».

Απαντώντας στην κριτική της ΝΔ που ζήτησε σήμερα την παραίτησή του, είπε ότι τώρα η ΝΔ άλλαξε τακτική και ζητάει καθημερινά την παραίτηση ενός υπουργού και καλό θα είναι να επιστρέψει στην πολιτική. Ο υπουργός είπε επίσης ότι η μεγαλύτερη επιτυχία του πρωθυπουργού ήταν ότι δημιουργήθηκε το υπερταμείο και όσες επιχειρήσεις και περιουσιακά στοιχεία πήγαν εκεί δεν θα ξεπουληθούν αλλά θα αξιοποιηθούν.

ΟΑΣΘ και αστικές συγκοινωνίες

Μιλώντας για τις κινητοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να επιστρατευθούν οι εργαζόμενοι όπως έκαναν άλλες κυβερνήσεις. Ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν οι αστικές συγκοινωνίες ούτε οι εταιρίες ύδρευσης.

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση δε θα ανεχθεί να συνεχιστεί η ίδια διαχειριστική αρχή στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών και των μεταφορών. Χαρακτήρισε το μοντέλο του ΟΑΣΘ πλήρως αποτυχημένο και επτά φορές χειρότερο από αυτό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Παρ’ όλα αυτά εξήγησε ότι δεν σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ αλλά δεν μπορούμε όμως, είπε, να επιδοτούμε τον ΟΑΣΘ όπως και άλλους συγκοινωνιακούς φορείς με εκατοντάδες εκατομμύρια και να παραμένουν ανεξέλεγκτοι.

«Το πάρτι τελείωσε», είπε. «Έχει ήδη αρχίσει διαχειριστικός έλεγχος και θα υπάρξει εξορθολογισμός».

Ανέφερε επίσης ότι «η κατάσταση στα αστικά λεωφορεία της Αθήνας είναι αυτή που παραλάβαμε».

Ανακοίνωσε ακόμη ότι μόλις ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα καθιερωθεί εισιτήριο με αναλογική χρέωση.

Ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε επίσης ότι αυτό που έχει πει είναι ότι εντός του καλοκαιριού θα ωριμάσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και «θα ξεκαθαριστεί αν θα μπορέσουμε να εντάξουμε το έργο στο πακέτο Γιούνκερ ή θα αναζητήσουμε άλλες πηγές χρηματοδότησης».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu