Επιχειρήσεις

Επένδυση 4,1 δισ. ευρώ από Stellantis και CATL για εργοστάσιο μπαταριών στην Ισπανία

Οι εταιρείες δημιούργησαν μια κοινοπραξία 50-50 για το έργο και αναμένουν να ξεκινήσουν την παραγωγή μέχρι το τέλος του 2026

Η κατασκευάστρια εταιρεία τζιπ Stellantis και η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών (Contemporary Amperex Technology) σχεδιάζουν να επενδύσουν έως και 4,1 δισ. ευρώ (4,33 δισ. δολάρια) για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στη Σαραγόσα στη βόρεια Ισπανία.

Οι εταιρείες δημιούργησαν μια κοινοπραξία 50-50 για το έργο και αναμένουν να ξεκινήσουν την παραγωγή μέχρι το τέλος του 2026. Η δυναμικότητα του εργοστασίου θα μπορούσε να φτάσει τις 50 γιγαβατώρες, ανάλογα με την εξέλιξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή και την υποστήριξη από τις αρχές, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.

Η Ευρώπη επιδιώκει να προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών EV για να κατασκευάσουν εργοστάσια στην περιοχή – όπου εδρεύουν αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Stellantis – καθώς προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση από την Ασία και να κερδίσει τον αγώνα των πράσινων επιδοτήσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα σχέδια, ωστόσο, έχουν αντιμετωπίσει γραφειοκρατικά εμπόδια, προβλήματα παραγωγής και βραδύτερη ζήτηση EV από την αναμενόμενη.

Τον περασμένο μήνα, η σουηδική Northvolt κατέθεσε αίτηση για προστασία από το κεφάλαιο 11 της πτώχευσης στις ΗΠΑ, αφού η απώλεια ενός μεγάλου πελάτη και η έλλειψη χρηματοδότησης τη μετέτρεψαν από πρωταθλητή της Ευρώπης στις μπαταρίες σε μια εταιρεία που αγωνίζεται να κρατηθεί όρθια.

Η επιχείρηση CATL-Stellantis θα φέρει «καινοτόμο παραγωγή μπαταριών σε μια τοποθεσία παραγωγής που είναι ήδη ηγέτης στην καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια», δήλωσε ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann.

Ο Robin Zeng, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CATL, επισκέφθηκε τη Δευτέρα τη Μαδρίτη, όπου συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Pedro Sanchez.

Το εργοστάσιο στη Σαραγόσα θα είναι το τρίτο εργοστάσιο της CATL στην Ευρώπη- τα άλλα δύο ανήκουν εξ ολοκλήρου στην εταιρεία κατασκευής μπαταριών.

Η ACC έχει ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο στη Γαλλία, ενώ η ανάπτυξη δύο άλλων γιγαντιαίων εργοστασίων, στην Ιταλία και τη Γερμανία, έχει σταματήσει λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu