Επιχειρήσεις

Επ. Ανταγωνισμού: Σαφάρι ελέγχων στο e-εμπόριο τεχνολογικού εξοπλισμού – Στο στόχαστρο Smartphones και λογισμικά

Κατά προτεραιότητα εξέταση υπόθεσης και ανάθεσή της σε αρμόδιο Εισηγητή – αγορές χονδρικής και λιανικής διαδικτυακής πώλησης συσκευών τηλεπικοινωνίας και τηλεδιασκέψεων και συναφούς εξοπλισμού, ανταλλακτικών και λογισμικού

_x000D_

Την Παρασκευή 6 Μαΐου 2022, αναφέρει ανακοίνωση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχώρησε, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 15 ν. 3959/2011, όπως ισχύει, στην ανάθεση σε αρμόδιο Εισηγητή της αυτεπάγγελτης έρευνας στις αγορές χονδρικής και λιανικής διαδικτυακής πώλησης συσκευών τηλεπικοινωνίας και τηλεδιασκέψεων και συναφούς εξοπλισμού, ανταλλακτικών και λογισμικού, για ενδεχόμενη διάπραξη παραβάσεων των άρθρων 1 ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ μέσω κάθετων αντί-ανταγωνιστικών συμπράξεων μεταξύ κατασκευαστή και μεταπωλητών του.

_x000D_

Υπενθυμίζεται ότι για το σκοπό της αυτεπάγγελτης έρευνας, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (ΓΔΑ) διεξήγαγε την 11.6.2021 αιφνιδιαστικό επιτόπιο έλεγχο σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις αγορές χονδρικής και λιανικής διαδικτυακής πώλησης συσκευών τηλεπικοινωνίας και τηλεδιασκέψεων και συναφούς εξοπλισμού, ανταλλακτικών και λογισμικού, αναφορικά με τυχόν αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο πλαίσιο κάθετων συμφωνιών.

_x000D_

Το νομικό πλαίσιο

_x000D_

Η ΕΑ, θεματοφύλακας της εύρυθμης λειτουργίας της ελεύθερης αγοράς, είναι επιφορτισμένη με την εφαρμογή των κανόνων ανταγωνισμού βάσει του ν. 3959/2011 και των άρθρων 101/102 ΣΛΕΕ. Τα άρθρα 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ απαγορεύουν συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων (συμφωνίες, αποφάσεις ενώσεων ή εναρμονισμένες πρακτικές) που έχουν ως αντικείμενο ή αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού. Τα άρθρα 2 του ν. 3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ απαγορεύουν την καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης.

_x000D_

Τα επόμενα βήματα

_x000D_

Η ανάθεση σε Εισηγητή συνεπάγεται την εκκίνηση των προθεσμιών των παρ. 4 και 5 του άρθρου 15 ν. 3959/2011, όπως ισχύει, και δεν προδικάζει το περιεχόμενο της εισήγησης ή/και της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η νόμιμη προθεσμία (πέντε και δυο μήνες) είναι ενδεικτική και ο χρόνος εξέτασης κάθε υπόθεσης εξαρτάται, μεταξύ άλλων, από την πολυπλοκότητά της, τον όγκο του διοικητικού φακέλου, καθώς και τον αριθμό και το βαθμό συνεργασίας των ελεγχόμενων επιχειρήσεων.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu