Επενδύσεις

Έως το τέλος Φεβρουαρίου η μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ

Μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) στην εταιρεία ειδικού σκοπού «South Europe Gateway Thessaloniki», που συγκρότησε η κοινοπραξία «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd» και «Terminal Link SAS».
‘Οπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος, αύριο αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή το σχετικό κυρωτικό νομοσχέδιο, “το οποίο εκτιμάται ότι θα πάει για ΦΕΚ μέχρι την Παρασκευή”, ώστε την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη να γίνει εκτός απροόπτου η μεταβίβαση και το αργότερα στις αρχές Μαρτίου να “μπει” στο λιμάνι ο ιδιώτης επενδυτής, βάζοντας τέρμα σε μια μακρά περίοδο συζητήσεων για την αξιοποίηση του λιμανιού.
‘Οπως χαρακτηριστικά το έθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, “από το 2000 μέχρι το 2018 χάναμε την ώρα μας με το λιμάνι”.
Αναλυτικότερα, στη διάρκεια σημερινής συνάντησης της διοίκησης του ΟΛΘ -που σύντομα αναμένεται να παραδώσει τα ηνία- με δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης, ο κ.Μέλλιος σημείωσε ότι η περίοδος που μεσολάβησε από τον Μάιο του 2015 μέχρι σήμερα ήταν “πολύ δύσκολη για όσους επωμίσθηκαν την ευθύνη να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία (της ιδιωτικοποίησης)”. Όπως είπε, ενώ οι απόψεις στο διοικητικό συμβούλιο δεν ταυτίζονταν πάντα όλα αυτά τα χρόνια, ωστόσο έγινε γόνιμος διάλογος και τελικά ελήφθησαν κοινές αποφάσεις για το business plan, το master plan και το σχέδιο παραχώρησης του 67%.
“Από το 2016 και μετά καταλήξαμε πολύ γρήγορα και πολύ πιο ολοκληρωμένα, σε σχέση με τον ΟΛΠ, στα προαπαιτούμενα για να προχωρήσει η διαδικασία” σημείωσε ο κ.Μελλιος και πρόσθεσε: “Θέλουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για να αλλάξει η οικονομική κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα”.
Υπενθύμισε ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις από πλευράς του ιδιώτη επενδυτή προβλέπεται να φτάσουν στην επταετία τα 180 εκατ. ευρώ και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση της 6ης προβλήτας, καθώς -όπως χαρακτηριστικά είπε- χωρίς αυτή ο ΟΛΘ “δεν θα ήταν λιμάνι αλλά αλιευτικό καταφύγιο”.
Από την πλευρά του, ο κ.Μακρής επισήμανε ότι κατά την πρώτη επίσημη επαφή της διοίκησης του ΟΛΘ με το ΤΑΙΠΕΔ τον Οκτώβριο του 2015 , οι υποχρεωτικές επενδύσεις που είχαν προταθεί από πλευράς των συμβούλων του Ταμείου ήταν μόλις 85 εκατ. ευρώ και δεν περιλάμβαναν την επέκταση της 6ης προβλήτας, η οποία είχε κριθεί ώς μη αναγκαία (σ.σ. στην 6η προβλήτα, η οποία αποτελεί τον πυρήνα του επενδυτικού προγράμματος που έχει αναλάβει ο ιδιώτης επενδυτής, βρίσκεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος).
Αντί για τα 85 εκατ. ευρώ όμως και το αρχικά προτεινόμενο τίμημα των 80 εκατ. ευρώ, η αγορά “έδωσε” τελικά 232 εκατ. ώς τίμημα για το 67% και 180 εκατ. για ελάχιστες επενδύσεις στην επταετία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επενδύσεις

close menu