Επιχειρήσεις

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στη λιανική πώληση αθλητικών ειδών στον απόηχο του deal Fourlis – Foot Locker

Οι εταιρείες του κλάδου έχουν αυξηθεί και επενδύουν συνεχώς

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η ανάπτυξη των εταιρειών λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών. Πρόκειται για μία παγκόσμια τάση athleisure, δηλαδή έναν συνδυασμό αθλητικής και casual εμφάνισης, που κυριαρχεί μετά τον κορονοϊό λόγω και της συνέχισης σε κάποιο βαθμό της τηλεργασίας, αλλά και του τρόπου ζωής της νέας γενιάς που επιλέγει λιγότερο επίσημη και περισσότερο άνετη ένδυση.

Aποκορύφωμα στον κλάδο, η συμφωνία πριν από λίγα 24ωρα, της συνεργασίας του ομίλου Fourlis με έναν από τους πιο γνωστούς παίκτες της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών ειδών, την Foot Locker. Οι στόχοι που ανακοινώθηκαν για καταστήματα και πωλήσεις (250 εκατ. ευρώ), μπορεί να έχουν στην στήριξη του ομίλου Fourlis και των εμπορικών  κέντρων του ομίλου real estate (Trade Estate) αλλά μπορεί να «κανιβαλίσουν» την άλλη αλυσίδα αθλητικών ειδών του ομίλου την Intersport (όπως είχε συμβεί και με τα Athlete’s Foot) και θα περάσουν βέβαια από τον ανταγωνισμό, ο οποίος είναι έντονος, καθώς και στην Ελλάδα εγχώριες και διεθνείς εταιρείες προσπαθούν να επεκταθούν και να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς. Οι επενδύσεις των εταιρειών περιλαμβάνουν ανακαινίσεις καταστημάτων, νέα σημεία πώλησης, συμφωνίες με μεγάλες πολυεθνικές για αποκλειστικά μοντέλα, αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη των επιμέρους τμημάτων των e-shop και την αναζήτηση νέων στελεχών.

JD Sports: Ποντάρει στο κέντρο της Αθήνας

Mε ένα νέο κατάστημα στην Ερμού, το οποίο άνοιξε πριν από μερικές ημέρες και έχει εγκαίνια στις αρχές Σεπτεμβρίου, προκειμένου να προλάβει την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο βρετανικός όμιλος JP Sports έκανε εννέα τα καταστήματά του στη χώρα μας.

Ο βρετανικός όμιλος εκτός από τα δικά του καταστήματα εκμεταλλεύεται και τα καταστήματα Cosmos Sport, που εξαγόρασε στην Ελλάδα το 2021 (από την οικογένεια Τσικνάκη που διατηρεί μειοψηφικό ποσοστό 20%).  Εχει αναπτύξει σημεία πώλησης σε κομβικό σημεία και σε εμπορικά κέντρα, στο River West δίπλα στο ΙΚΕΑ, στο Smart Park,  στο The Mall Athens και στα νότια όπου πρόσφατα δημιούργησε νέο κατάστημα στον Πύργο του Πειραιά, στη Γλυφάδα. Η εταιρεία αναπτύσσεται και στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Καβάλα, όπου μίσθωσε ένα μεγάλο κτίριο 1.550 τ.μ. (που προηγουμένως το νοίκιαζε η εταιρεία LC WAIKIKI).

Σύντομα πρόκειται να λειτουργήσει ένα ακόμη concept store με ειδικές συλλογές και αθλητικά είδη μπασκετικής ένδυσης και υπόδησης, SlamDunk στην οδό Ερμού στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα είναι το δεύτερο μετά το υφιστάμενο στη συμβολή των οδών Ερμού 37 και Φωκίωνος 5 στο κέντρο της Αθήνας.

Με βάση τα ενοποιημένα στοιχεία των τελευταίων δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων (12μηνο 2202/2023) εμφάνισε κύκλο εργασιών 110 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο από 82 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση 2021/2022. Για την τελευταία οικονομική χρήση 2023/2024 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι ενισχύθηκαν με διψήφιο ρυθμό.

Zakcret σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η Zakcret SA εξακολούθησε την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της, εγκαινιάζοντας το 36ο φυσικό της κατάστημα και το 1o στην περιοχή της Γλυφάδας πριν από μερικούς μήνες.

Ο όμιλος προχώρησε, εξάλλου, πριν από λίγες ημέρες και στην επέκταση του άλλου brand του, του SNEAKER CAGE, το οποίο συνεχίζει την αύξηση του δικτύου καταστημάτων του, εγκαινιάζοντας το 6ο φυσικό του κατάστημα στο Attica της Θεσσαλονίκης, στην οδό Τσιμισκή.

H εταιρεία μέσα στο 2023 είχε προχωρήσει και σε ανακαινίσεις καταστημάτων σε όλη τη χώρα, με την επένδυση αυτή να αγγίξει το μισό εκατ. ευρώ.

Decathlon: Τρία σημεία έχτισαν τζίρο άνω των 20 εκατ. ευρώ

Aργά αλλά σταθερά και έχοντας καταλάβει τρία σημεία φιλέτα σε εμπορικά κέντρα σε Αττική και Πελοπόννησο, η Γαλλική εταιρεία Decathlon χτίζει τα τελευταία έξι χρόνια την παρουσία της στην ελληνική αγορά αθλητικής ένδυσης, χωρίς ωστόσο, τουλάχιστον προς το παρόν να αναμένεται νέο κατάστημα. Παρόλαυτα, η εταιρεία επενδύει, εν όψει της σχολικής χρονιάς, σε καινούργιο εμπόρευμα, το οποίο ξεπερνά τα αθλητικά είδη και περνώντας και σε προϊόντα όπως σχολικές τσάντες. Το Decathlon Ελλάδας ξεκίνησε τις δραστηριότητές του το 2018 με το 1ο κατάστημα στην Κόρινθο στο εμπορικό κέντρο Mare West. Το 2ο κατάστημα άνοιξε τον Νοέμβριο του 2019 στην Αττική στο Smart Park Center, στα Σπάτα. Το Decathlon River West άνοιξε τον Ιούλιο του 2021 και είναι το 3ο κατάστημα της εταιρείας στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία, μόνο με τρία σημεία πώλησης, αλλά με ιδιαίτερα ενεργό το e-shop, το 2022 αύξησε πάνω από 60% τον τζίρο της, ενώ οι προσδοκίες για το 2023 είναι ότι θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ.

Sports Vision: Το e-shop στο επίκεντρο

Σε ανθρώπινο δυναμικό επένδυσε μέσα στο καλοκαίρι η σερβικών συμφερόντων εταιρεία Sports Vision. Η εταιρεία βρίσκεται στην Ελλάδα από το 2022 και αναπτύσσει τρία brands, το Sports Vision, το Βuzz και το Τike. Τον Ιούλιο, τα ηνία του εγχώριου τμήματος ανέλαβε το έμπειρο στέλεχος – προερχόμενο από την Zakcret – ο Νίκος Πολυμενάκος. Μέσα στον Αύγουστο ξεκίνησε και η αναζήτηση για στέλεχος του e-shop της εταιρείας.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2023 ανήλθε σε 13 εκατ. ευρώ έναντι 5.333.821,00 ευρώ το 2022, καταγράφοντας ανάπτυξη κατά 144,60%. Το μικτό αποτέλεσμα το 2023 ήταν 5 εκατ. ευρώ (2,1 εκατ. ευρώ το 2022), καταγράφοντας αύξηση κατά 137,18%. Ωστόσο, τα αποτελέσματα EBIT το 2023 διαμορφώνονται σε ζημιές ύψους 2,36 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,19 εκατ. το 2022.
Μέσα σε δύο και κάτι χρόνια, η σέρβικη εταιρεία ελέγχει πλέον δίκτυο 20 καταστημάτων υπό τις επωνυμίες Sport Vision (9 καταστήματα), buzzsneaker (10 καταστήματα) και Tike με ένα κατάστημα στο Σύνταγμα, ενώ υπάρχουν διαπραγματεύσεις και για νέο σημείο πώλησης εντός του 2024 στην Αττική. Πληροφορίες του Financial Report θέλουν το δίκτυο στην Αθήνα να εμπλουτίζεται ακόμα περισσότερο, με τις υπογραφές για ένα ακόμα κατάστημα να επικυρώνουν τη συμφωνία τις επόμενες ημέρες.

Intersport: Στο στόχαστρο οι ανακαινίσεις και η παρουσία σε νησιά

Σε τροχιά εκσυγχρονισμού υφιστάμενων καταστημάτων και διεύρυνσης του δικτύου πωλήσεων με νέα σημεία βρίσκεται και το 2024 η Intersport, άλλο ένα brand του ομίλου Fourlis που εστιάζει στη λιανική πώληση αθλητικών ειδών και γενικότερα αξεσουάρ για δραστηριότητες εντός εκτός σταδίων και γηπέδων.

Έτσι, μετά το άνοιγμα νέων καταστημάτων το 2023 (τρία στην Ελλάδα σε σε Παγκράτι, Σέρρες και Κατερίνη και ένα στη Ρουμανία στο Lemon Park retail park), η εταιρεία συνεχίζει να αξιοποιεί την δυναμική, που διαμορφώθηκε μετά την πανδημία.

Το πρώτο εξάμηνο του 2024 έγιναν τα εγκαίνια νέων καταστημάτων, σε περιοχές που η εταιρεία δεν είχε παρουσία ενώ συνεργεία έχουν αναλάβει τη δουλειά της αναβάθμισης και τεχνολογικά και των χώρων υφιστάμενων καταστημάτων. Πιο συγκεκριμένα, Μέσα στον Απρίλιο άνοιξε το νέο κατάστημα στη Μυτιλήνη, το οποίο ήταν 60ό για την Intersport στην εγχώρια αγορά. Παράλληλα συνεχίζεται η επέκταση στην Ρουμανία, όπου πριν από λίγες εβδομάδες άνοιξε το 34ο κατάστημα στη Ρουμανία, στην πόλη Sibiu.

Μετά από αυτά τα εγκαίνια, το δίκτυο καταστημάτων Intersport σήμερα συνολικά σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται 110 καταστήματα (60 Intersport στην Ελλάδα, 34 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο). Κατά όσα αναφέρουν πηγές από την εταιρεία, για το 2024 έχει ήδη ανακαινιστεί το κατάστημα Intersport στην περιοχή του Γέρακα και την ίδια στιγμή έλαβε χώρα η ανακαίνιση και η μεταφορά του σημείου πώλησης στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στην Καλαμάτα. Για το υπόλοιπο του έτους δρομολογούνται εργασίες σε καταστήματα της βορείου Ελλάδος, των νησιών και της Βουλγαρίας. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του ομίλου Fourlis για το 2023 ανήλθαν σε €535,1 εκ. το 2023 από €501,4 εκ. το 2022 (+6,7% σε ετήσια βάση). Σε συγκρίσιμη βάση, δηλαδή εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις εταιρείες «The Athlete’s Foot» και «Intersport Turkey», προκύπτει διψήφια αύξηση πωλήσεων +10%.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu