Επιχειρήσεις

Ένωση Επιμελητηρίων: Αυτές τις αλλαγές ζητάμε στο εργασιακό νομοσχέδιο

Συμπληρωματικό υπόμνημα για το υπό συζήτηση στη Βουλή εργασιακό νομοσχέδιο απέστειλε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων  Κωστή Χατζηδάκη, μετά από υποβληθείσες στην ΚΕΕΕ προτάσεις όσον αφορά τη βελτίωση ορισμένων διατάξεων του νομοσχεδίου.

_x000D_

Αναλυτικά, όπως αναφέρεται στο υπόμνημα, δύο βασικές αντιρρήσεις προβλήθηκαν κατά τη συνεδρίαση της τελευταίας Διοικητικής Επιτροπής της ΚΕΕΕ, οι οποίες είναι οι εξής:

_x000D_

Άρθρο 63: α) Η εξομοίωση της προθεσμίας προμήνυσης και της αποζημίωσης απόλυσης των εργατοτεχνιτών και των υπαλλήλων, παρά το ότι αποδεδειγμένα η παρεχόμενη εργασία από κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες είναι εντελώς διαφορετική και, ως εκ τούτου, διαφορετικής αξίας, όπως έχουν δεχθεί κατ’ επανάληψη και τα Ελληνικά Δικαστήρια, θα παρουσιάσει αιφνιδιαστικά αυξημένα έξοδα στις επιχειρήσεις και θα δημιουργήσει οικονομικά προβλήματα σε όσες έχουν κάνει τους προγραμματισμούς τους, οι οποίοι με το νέο σύστημα ανατρέπονται. Σκόπιμο κρίνεται να καθιερωθεί η μεταβολή αυτή σταδιακά και σε βάθος ικανοποιητικού χρόνου, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο νέο αυτό καθεστώς, από πλευράς οικονομικών δυνατοτήτων τους.

_x000D_

β) Εξάλλου, η δυνατότητα σε κάθε συλλογικό φορέα εκπροσώπησης εργαζομένων να ασκεί εν ονόματι του εργαζομένου αγωγές και άλλα ένδικα μέσα δημιουργεί αυτόματα μια βιομηχανία δικαστικών διεκδικήσεων σε βάρος επιχειρηματικών φορέων και παραβιάζει την καθιερωμένη αρχή στο δικαιϊκό μας σύστημα ότι όποιος έχει άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον δικαιούται να ασκεί τα στο όνομά του ένδικα μέσα που επιτρέπει η κείμενη νομοθεσία.

_x000D_

Επί των κατ’ άρθρο παρατηρήσεων της ΚΕΕ, σημειώνονται τα ακόλουθα:

_x000D_

Άρθρο 1: Σε διάφορα σημεία του νομοσχεδίου αλλά κυρίως στο άρθρο 1 γίνεται μνεία για «… σειρά από απαράδεκτες συμπεριφορές και πρακτικές…» χωρίς καμιά περαιτέρω οριοθέτηση της ορολογίας αυτής. Για την αποφυγή παρανοήσεων ή και καταχρηστικών εφαρμογών απαιτείται μια αποσαφήνιση της ορολογίας αυτής.

_x000D_

Άρθρο 9: Η πρόβλεψη ης καταπολέμησης της βίας και της παρενόχλησης είναι ορθή. Όμως, για τις μικρές επιχειρήσεις, το εντεύθεν διοικητικό κόστος είναι μεγάλο, ενώ η εισαγόμενη προϋπόθεση των 20 εργαζόμενων είναι πολύ χαμηλή. Προτείνουμε όπως ορισθεί ως όριο ο αριθμός των 70 εργαζόμενων, ενώ για τις μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να προβλεφθεί η παροχή δωρεάν συμβουλευτικών υπηρεσιών, ώστε να είναι δυνατή και σ αυτές η αντιμετώπιση των φαινομένων, στις οποίες αναφέρεται η διάταξη αυτή.

_x000D_

Άρθρο 15: Επί των περιπτώσεων, κατά τις οποίες η απόλυση εργαζόμενου δεν είναι νόμιμη, το γεγονός δε τούτο το αποδείξει ο επικαλούμενος την άκυρη απόλυση εργαζόμενος, τότε ο εργοδότης οφείλει να αποδείξει ότι η απόλυση είναι έγκυρη. Δεν είναι κατανοητό τι επιδιώκει στο σημείο αυτό ο νομοθέτης. Η πάγια δικονομική αρχή επιβάλλει όπως ο επικαλούμενος ένα νομικό γεγονός φέρει και το βάρος της απόδειξης αυτού. Αν δηλαδή ο εργαζόμενος αποδείξει το παράνομο της απόλυσης, γιατί χρειάζεται ο εργοδότης να αποδείξει την εγκυρότητα της απόλυσης, αφού το αντικείμενο αυτό θα έχει ήδη αποδειχθεί κατά την δικαστική διαδικασία.

_x000D_

Άρθρο 19: Οι διοικητικές κυρώσεις του άρθρου αυτού θα πρέπει να εξειδικευθούν ανάλογα με την περίπτωση (αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία) και ανάλογα με την χρονική διάρκεια της παράβασης (μισή ή μια ώρα ή ολόκληρο το οκτάωρο). Η προθεσμία και η υποβολή ένστασης κατά του επιβληθέντος προστίμου θα πρέπει να αναστέλλουν την είσπραξή του, ενώ καλόν είναι να παρέχονται και επιλογές στη καταβολή του.

_x000D_

Άρθρο 20: Το Εθνικό Συμβούλιο Ισότητας των Φύλων αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο θεσμό, αναφέρεται δε και σε ολόκληρο τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας. Ως εκ τούτου, κρίνεται σκόπιμο όπως τα Επιμελητήρια συμμετέχουν σ΄ αυτόν.

_x000D_

Άρθρα 24-53 (πλην του άρθρου 28): Το πνεύμα και η σκοπιμότητα των άρθρων αυτών είναι να ρυθμίσουν θέματα ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Η καινοτομία αυτή είναι ορθή, θα πρέπει όμως να ληφθεί μέριμνα ώστε οι άδειες μικρής διάρκειας, αθροιζόμενες, να μη υπερβαίνουν μια μορφή εύλογου χρονικού διαστήματος.

_x000D_

Άρθρο 27: Εκφράζουμε την άποψη ότι η διάταξη αυτή πρέπει να εναρμονισθεί με την αντίστοιχη κοινοτική διάταξη (Οδηγία 2019/1158, άρθρα 4 και 8), που προβλέπει άδεια πατρότητας 10 ημερών. Επί πλέον, θα πρέπει να ξεκαθαρισθεί ότι η καταβολή των αποδοχών για την χρονική αυτή περίοδο αναλαμβάνεται από τον ΟΑΕΔ (ή από κάποιο άλλο κρατικό φορέα) και όχι από τον εργοδότη, κυρίως ενόψει των χειμαζόμενων λόγω της πανδημίας, αλλά και της γενικότερης οικονομικής κρίσης επιχειρηματιών.

_x000D_

Άρθρο 28: Με την ρύθμιση της διάταξης αυτή χορηγείται σε κάθε γονέα άδεια μέχρι το τέκνο να συμπληρώσει το 8ο έτος αντί του 6ου που ισχύει σήμερα. Θα πρέπει να διευκρινισθεί ποιος υποχρεούται στην καταβολή των αποδοχών των περιόδων αυτών. Ορθό και δίκαιο είναι να ικανοποιείται το κοινωνικό αυτό μέτρο με κρατικούς πόρους και οι αποδοχές να καταβάλλονται από τον ΟΑΕΔ ή από άλλο κρατικό φορέα

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu