Χρονοβόρες αναμένονται οι διαδικασίες
Ενεργοποιείται από την 1η Φεβρουαρίου ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής. Πρόκειται για μία νέα υπηρεασία που δημιούργησε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και θα διαχειρίζεται τις καταγγελίες των καταναλωτών για θέματα λογαριασμών, συνδέσεων, εξυπηρέτησης, δυσχερειών στην αλλαγή προμηθευτή κ.α.
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής αποτελεί τη συνέχεια του εργαλείου “myΡΑΕ” για την υποβολή καταγγελιών και παραπόνων τα οποία μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας διοχετεύονται στον προμηθευτή ή τον διαχειριστή τον οποίο αφορούν. Με βάση τη διαδικασία που έχει θεσμοθετηθεί, για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή θα ξεκινά η δυνατότητα της ενεργειακής διαμεσολάβησης, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να οπλιστεί με υπομονή γιατί είναι άγνωστο πότε και εάν η υπόθεσή του θα έχει κάποιο αίσιο τέλος.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Αρχής, περίπου το 15 % των παραπόνων των καταναλωτών φθάνει στο στάδιο αυτό, δηλαδή των τριών απορρίψεων και θα μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του.
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα προτείνει λύση την οποία ο καταναλωτής και ο προμηθευτής / διαχειριστής θα έχουν την ευχέρεια να αποδεχθούν ή να απορρίψουν. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει π.χ διόρθωση της χρέωσης αν υπάρχει λάθος στο λογαριασμό, καταβολή αποζημίωσης, συστάσεις να μην επαναληφθεί η όποια παραβατική συμπεριφορά κ.α.
Οι καταγγελίες για προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που μπορούν να παραπεμφθούν στη διαμεσολάβηση περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: καθυστέρηση της προσφορά προμήθειας, καταχρηστικοί – παραπλανητικοί όροι, προβληματική ενημέρωση για το κόστος και τους όρους παροχής της υπηρεσίας, τροποποίηση των όρων της σύμβασης, προσκόμματα κατά την υπαναχώρηση, προβληματικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα, προωθητικές πρακτικές, καθυστέρηση της τελικής εκκαθάρισης, καθυστέρηση απάντησης σε αιτήματα, ανεπάρκεια απαντήσεις, συμπεριφορά του προσωπικού, ασάφεια του λογαριασμού, αμφισβήτηση χρεώσεων και ρητρών, θέματα πληρωμών και διακανονισμών.
Για τους διαχειριστές τίθενται θέματα σχετικά με αμφισβήτηση του ύψους της καταναλωσης, καθυστέρησης της σύνδεσης, των νέων παροχών και της αλλαγής προμηθευτή, ρευματοκλοπών, βλαβών στο δίκτυο και αυξομείωσης της τάσης, κ.α.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βουλή: Κυρώθηκε η συμφωνία αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας
- Νεκρός ο ηγέτης της Χαμάς Γιαχία Σινουάρ – Επιβεβαιώνουν ο ΥΠΕΞ του Ισραήλ και οι IDF
- Ευρωπαϊκές αγορές: Η… Λαγκάρντ έφερε κέρδη
- Πλειστηριασμοί: Πουλήθηκε 4 εκατ. ευρώ το κτήμα της οικογένειας Βάρδη στην Κηφισιά
- Γκεοργκίεβα (ΔΝΤ) για «αδυσώπητο συνδυασμό χαμηλής ανάπτυξης και υψηλού χρέους»
- «Σύσσωμη» η Cenergy στο Χρηματιστήριο Αθηνών μετά την αύξηση κεφαλαίου ύψους 200 εκατ. ευρώ
- Intralot: Ο Κόκκαλης αγοράζει συνέχεια μετοχές
- Αυξημένο κατά 5 δισ. ευρώ το ΑΕΠ το 2023 μετά την αναθεώρηση στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις