Μεγάλη αύξηση τιμών +6% σε ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια και +5,9% σε στέγαση
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τα στοιχεία για τον δείκτη τιμών καταναλωτή τον μήνα Μάρτιο (ο δείκτης τιμών καταναλωτή αποτυπώνει την πορεία του πληθωρισμού).
Σύμφωνα με αυτά, ο δείκτης τιμών καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2025 αυξήθηκε 2,4% σε ετήσια βάση δηλαδή έναντι του Μαρτίου 2024 (έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2024 με το 2023).
Τον προηγούμενο μήνα Φεβρουάριο του 2025 ο πληθωρισμός είχε σημειώσει σε ετήσια βάση αύξηση 2,5%.
Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον μήνα Μάρτιο 2025 (δηλαδή σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2025) παρουσίασε αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2024 – Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2023 – Μαρτίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,6%, έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2023 – Μαρτίου 2024 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023.
Περισσότερα στοιχεία για την πορεία του πληθωρισμού τους τελευταίους μήνες καθώς και για άλλα βασικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας στην ειδική ενότητα «Παλμός της Οικονομίας» του FinancialReport.
Σύγκριση Μαρτίου 2025 με Μάρτιο 2024
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% τον μήνα Μάρτιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 2,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, άλλα βρώσιμα έλαια, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο.
• 1,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 3,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 5,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
• 1,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 0,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
• 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 6,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 2,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 1,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
Σύγκριση Μαρτίου 2025 με Φεβρουάριο 2025
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,4% τον μήνα Μάρτιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2025, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, σάλτσες-καρυκεύματα, καφές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών σε: γάλα νωπό πλήρες, τυριά, ελαιόλαδο.
• 31,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
• 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
• 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα.
• 1,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα προσωπικά είδη.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 0,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα: ενοίκια κατοικιών, φυσικό αέριο.
• 0,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα
Κυριότερες μεταβολές τιμών από τη σύγκριση δεικτών Μαρτίου 2025 με Φεβρουάριο 2025 και επιπτώσεις τους στον Γενικό ΔΤΚ
Αγαθά και υπηρεσίες Μεταβολή (%) / Επίπτωση
Κρέατα (γενικά) 2,5% / 0,11
Φρούτα νωπά 9,8% / 0,14
Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα 1,3% / 0,01
Σάλτσες-καρυκεύματα 5,8% / 0,01
Καφές 2,7% / 0,01
Γάλα νωπό πλήρες -2,5% / -0,01
Τυριά -0,9% / -0,01
Ελαιόλαδο -7,5% / -0,07
Αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) -0,6% / -0,01
Πετρέλαιο θέρμανσης -3,7% / -0,08
Ενοίκια κατοικιών 0,8% / 0,03
Φυσικό αέριο 2,6% / 0,01
Φαρμακευτικά προϊόντα -1,6% / -0,04
Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο 14,6% / 0,23
Καύσιμα και λιπαντικά -3,2% / -0,19
Μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα 1,1% / 0,01
Εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία 0,6% / 0,07
Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία 8,1% / 0,05
Άλλα προσωπικά είδη 4,1% / 0,02
Επαναφορά τιμών σε προ χειμερινών εκπτώσεων επίπεδα – / 1,13
Κυριότερες μεταβολές τιμών από τη σύγκριση δεικτών Μαρτίου 2025 με Μάρτιο 2024 και επιπτώσεις τους στον Γενικό ΔΤΚ
Αγαθά και υπηρεσίες Μεταβολή (%)
Άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής 5,7%
Κρέατα (γενικά) 4,9%
Ψάρια νωπά 7,3%
Άλλα βρώσιμα έλαια 9,7%
Φρούτα (γενικά) 6,7%
Λαχανικά (γενικά) 4,1%
Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά 6%
Καφές-κακάο-τσάι 8,5%
Μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων 6%
Τυριά -1,3%
Ελαιόλαδο -23,3%
Αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) 1,9%
Ένδυση και υπόδηση 3,6%
Ενοίκια κατοικιών 10,5%
Επισκευή και συντήρηση κατοικίας 4,3%
Υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι 1,9%
Ηλεκτρισμός 10,4%
Φυσικό αέριο 54,5%
Πετρέλαιο θέρμανσης -8,8%
Στερεά καύσιμα -2,9%
Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού -3,0%
Έπιπλα και διακοσμητικά είδη 3,4%
Οικιακές υπηρεσίες 4,3%
Φαρμακευτικά προϊόντα 2%
Ιατρικά προϊόντα 3,3%
Ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες 1,5%
Νοσοκομειακή περίθαλψη 0,6%
Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα -4%
Καύσιμα και λιπαντικά -6,7%
Αυτοκίνητα καινούργια 2,6%
Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς 3,3%
Άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά 1,3%
Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο 8,1%
Τηλεφωνικές υπηρεσίες 2,4%
Μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα 1,2%
Ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες 4,7%
Εφημερίδες- βιβλία και χαρτικά είδη 2%
Πακέτο διακοπών 9,3%
Εξοπλισμός επεξεργασίας ήχου και εικόνας -12%
Διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού -1,3%
Προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση 2,1%
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 3,1%
Εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία 5,7%
Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία 10,8%
Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας 3,9%
Άλλα προσωπικά είδη 6,1%
Υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας 6,5%
Ασφάλιστρα υγείας 7%
Ασφάλιστρα οχημάτων 5,6%
Άλλες υπηρεσίες 4,5%
Άλλα είδη ατομικής φροντίδας -2,6%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Barclays: Πουλά μερίδιο της μονάδας πληρωμών στην Brookfield
- Αμιγώς ελληνικές οι εταιρίες που δέσμευσαν τα slots LNG στη Ρεβυθούσα
- Αναφορά Τζήμερου για τα «χρεοκοπημένα Ελληνικά Ταχυδρομεία» και τις δουλειές με εταιρείες του πλέγματος «Ομάδας Αλήθειας»
- Κίνηση στους δρόμους: Μποτιλιάρισμα στον Κηφισό, χαμηλές ταχύτητες στον Πειραιά
- Πτωτικές τάσεις στην αγορά του πετρελαίου
- Κίνα: Ανάπτυξη 5,4% το πρώτο τρίμηνο 2025
- Χονγκ Κονγκ: Απαντά στους δασμούς Τραμπ με αναστολή αποστολής δεμάτων στις ΗΠΑ
- Κικίλιας: Δεν αναμένονται αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από την 1η Μαΐου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις