Οικονομία

ΕΛΣΤΑΤ: Σχεδόν μία στις πέντε ελληνικές εταιρείες δέχεται παραγγελίες από το διαδίκτυο

Από τις 41.848 επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι 25.020 (59,8%) χρησιμοποιούν κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, LinkedIn, Twitter, Yammer, Instagram, YouTube κ.λπ.)

Φέτος, σε σύνολο 42.451 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, οι 41.848 επιχειρήσεις είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς, ποσοστό 98,6%, επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ σε ανακοίνωσή της. Το 2022 αντίστοιχα, σε σύνολο 39.460 επιχειρήσεων, οι 38.337 επιχειρήσεις είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς, ποσοστό 97,2%. Στην πρόσβαση συμπεριλαμβάνεται σταθερή και κινητή σύνδεση.

Παράλληλα, το 2023, σε σύνολο 42.451 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, με συνολικό κύκλο εργασιών 354,3 δισ. ευρώ, οι 8.765 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 20,6% και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 25,0 δισ. ευρώ, ποσοστό 7,1% του συνολικού κύκλου εργασιών. Αντίστοιχα, το έτος 2022, σε σύνολο 39.460 επιχειρήσεων, με συνολικό κύκλο εργασιών 295,9 δισ. ευρώ, οι 7.472 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 18,9% και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 20,5 δισ. ευρώ, ποσοστό 6,9% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, από τις 41.848 επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι 25.020 (ποσοστό 59,8%) χρησιμοποιούν κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, LinkedIn, Twitter, Yammer, Instagram, YouTube κ.λπ.).

Διαδίκτυο και νοικοκυριά

Στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα ερευνήθηκαν 5.653 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

Από τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας προκύπτει ότι το 86,9% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους . Σε σύγκριση με το 2013 καταγράφεται αύξηση 54,4% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία. 

Το 85,0% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών έκανε χρήση του διαδικτύου κατά το Α ́ τρίμηνο του 2023, καταγράφοντας αύξηση 2,2% σε σύγκριση με το 2022.

Όσον αφορά στον πληθυσμό ηλικίας 16 – 74 ετών που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023, το ποσοστό όσων έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 77,8% (-1,5%).

Περίπου 6 στους 10 (61,8%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού, παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.) μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής.

Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, κυριότερες δραστηριότητες είναι η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (89,2% και 89,1%, αντίστοιχα). Τα ποσοστά αυτά αφορούν 9 στα 10 άτομα ηλικίας 16- 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2023.

Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση, το τελευταίο έτος είναι η πώληση αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. στο e-Bay, Facebook Marketplace, Shpock) (14,9%) και η αποστολή γνώμης για θέματα κοινωνικά ή πολιτικά (π.χ. σε ιστοσελίδες ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) (10,9%). Οι μεγαλύτερες μειώσεις, το τελευταίο έτος, καταγράφηκαν στη συμμετοχή σε on-line διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για κοινωνικά ή πολιτικά θέματα (29,5%) και στην αναζήτηση πληροφοριών υγείας (15,9%).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu