Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στην Αττική κατά 17,1%, στη Βόρεια Ελλάδα κατά 15,3% και στην Κεντρική Ελλάδα κατά 14,3%
Μείωση κατά 16,9% καταγράφεται στα φορτία εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά το δ΄τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ)
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται μείωση 16,9% του βάρους των φορτίων / εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το Δ’ τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το Δ’ τρίμηνο του 2022. Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το Δ’ τρίμηνο του 2023 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 64.874,2 χιλιάδες τόνους έναντι 78.038,3 χιλιάδων τόνων κατά το Δ’ τρίμηνο του 2022.
Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.026.443,2 χιλ. το Δ’ τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας μείωση 7,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, που είχαν ανέλθει σε 5.411.464,3 χιλ..
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων το Δ’ τρίμηνο του 2023 έναντι του Δ’ τριμήνου του 2022, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 133,4 χιλ. τόνους, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.938,3 χιλ. τόνους, «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 4.270,5 χιλ. τόνους και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 591,3 χιλ. τόνους.
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία: «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 16.169,5 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 474.793,8 χιλ. τονοχιλιόμετρα, «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 140.710,7 χιλ. τονοχιλιόμετρα και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 37.386,2 χιλ. τονοχιλιόμετρα.
Στον Πίνακα 3 παρουσιάζονται τα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Ειδικότερα, ποσοστό 34,8% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση 10,5% το Δ’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το Δ’ τρίμηνο του 2022.
Κατά την σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου & Κρήτη κατά 51,9%.
Στον Πίνακα 4 παρουσιάζονται τα στοιχεία εκφορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων.
Ειδικότερα, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 34,5%) πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση 9,3% το Δ’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το Δ’ τρίμηνο του 2022.
Κατά την σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου & Κρήτη κατά 49,5%.
Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Παρατείνεται έως το 2031 το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ – Οι λόγοι της παράτασης
- Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων: Στις 760 έφτασαν οι εγγεγραμμένες επιχειρήσεις
- Απάτη σε βάρος του ΕΟΠΥΥ: Προφυλακιστέοι δύο γιατροί και τρεις φαρμακοποιοί
- MLS: Χωρίς draft σχεδίου εξυγίανσης εμφανίστηκε στους ομολογιούχους η διοίκηση
- Viohalco: Κέρδη προ φόρων 112 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο – Υποχώρηση εσόδων
- Παπουτσάνης: Στο 23,13% το ποσοστό του Μενέλαου Τασόπουλου
- Space Hellas: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου 5 εκατ. ευρώ
- Ευρωπαϊκές αγορές: Τα αμετάβλητα επιτόκια της τράπεζας της Αγγλίας έφεραν κέρδη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις