Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στα «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.921,3 χιλ. τόνους σε σχέση με το 2022
Μείωση 10,4% καταγράφεται στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν οδικά το 2023, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στα «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.921,3 χιλ. τόνους σε σχέση με το 2022, ενώ οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται μείωση του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα το έτος 2023 σε σχέση με το 2022.
Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2023 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 161.445,1 χιλιάδες τόνους, σημειώνοντας μείωση 10,4% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 180.137,8 χιλιάδες τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα το 2023 ανήλθαν σε 4.044.644,3 χιλ., σημειώνοντας μείωση 27,0% σε σχέση με το 2022 που ήταν 5.543.290,2 χιλ.. Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 114.173,3 χιλ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 109.992,7 χιλ. τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα το 2023 ανήλθαν σε 15.976.152,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το 2022 που είχαν ανέλθει σε 15.647.852,4 χιλ..
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), το έτος 2023 έναντι του έτους 2022, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» με σημαντικότερη, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια», κατά 1.089,4 χιλ. τόνους. Η μεγαλύτερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, το έτος 2023 παρατηρείται στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.921,3 χιλ. τόνους σε σχέση με το 2022.
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία. Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.
Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Έκθεση ΕΣΕΕ: Στασιμότητα τζίρου και κερδών για το ελληνικό εμπόριο το 2024
- Νέος Γενικός Γραμματέας Υποδομών ο Δημήτρης Αναγνώπουλος
- Μητσοτάκης: Όχι με δανεικά η αμυντική θωράκιση της χώρας – Αυξήσεις και στους σωφρονιστικούς υπαλλήλους
- Έρευνα ΠΙΣ: Δυσαρεστημένο το 48,1% από τις υπηρεσίες Υγείας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
- Συνελήφθη για οπλοκατοχή ο Αντώνης Καφετζόπουλος – Αφέθηκε ελεύθερος
- Profile: Προϋπολογίζονται επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ την επόμενη 3ετία
- Tesla: Μειώθηκαν οι παραδόσεις οχημάτων στο α’ τρίμηνο – Βουτιά 5% για τη μετοχή
- ΑΔΜΗΕ: Δυο νέα μέλη από την κινεζική State Grid στο διοικητικό συμβούλιο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις