Επιχειρήσεις

ΕΛΠΕ: Στόχος να μείνουμε στο 25% των κορυφαίων διυλιστηρίων

_x000D_

Πρωταρχικός στόχος της Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) είναι να παραμείνει στο 25% των καλύτερων και πιο ανταγωνιστικών διυλιστηρίων του κόσμου, διαμήνυσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γρηγόρης Στεργιούλης.

_x000D_

Σε ομιλία του την Τετάρτη στο Επιμελητήριο Χανίων, ο κ. Στεργιούλης παρουσίασε τους βασικούς πυλώνες για τη περαιτέρω ισχυροποίηση του Ομίλου ΕΛΠΕ, καθώς  και τη στρατηγική για τη βαθμιαία μετατροπή του σε έναν διευρυμένο ενεργειακό όμιλο. Εκτός από τον τομέα της έρευνας και παραγωγής Υδρογονανθράκων, η ΕΛΠΕ θα επενδύει και σε καινοτόμα προϊόντα και ενεργειακές υπηρεσίες.

_x000D_

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία διεξήγαγε πρόσφατα εκτεταμένες γεωφυσικές καταγραφές στον Δυτικό Πατραϊκό, εφαρμόζοντας τους πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους και αξιοποιώντας την πλέον σύγχρονη τεχνολογία και προετοιμάζεται για την εκτέλεση επιτυχών γεωτρήσεων ανακάλυψης πετρελαίου εντός του 2018. Επιπρόσθετα, έχει ανακηρυχθεί ως “επιλεγείς αιτών” για τις περιοχές «ΒΔ Πελοπόννησος» και «Άρτα – Πρέβεζα» και αναμένει την αξιολόγηση των προσφορών για τρεις (3) περιοχές του Ιονίου.

_x000D_

_x000D_
AdTech Ad

_x000D_

_x000D_

Το διεθνές περιβάλλον και ο ανταγωνισμός

_x000D_

Ο Όμιλος της Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. είναι ο μεγαλύτερος  καθετοποιημένος ενεργειακός όμιλος της χώρας. Παρουσιάζει ετήσιο κύκλο εργασιών €8 δισ., λειτουργικά κέρδη περίπου €760 εκατ., πρόσφατες επενδύσεις €3 δισ. και απασχολεί 3500 εργαζόμενους σε 5 χώρες.

_x000D_

Η οικονομική κρίση είχε ως συνέπεια την κατακόρυφη πτώση στη ζήτηση των πετρελαιοειδών και στα περιθώρια διύλισης, με άμεση επίπτωση στην κερδοφορία του κλάδου παγκοσμίως.

_x000D_

Ο τομέας διύλισης τα τελευταία χρόνια έχει εισέλθει σε μια περίοδο αναδιοργάνωσης και αναδιάταξης πόρων σε παγκόσμιο επίπεδο.

_x000D_

Η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει πολλές μεγάλες εταιρίες του χώρου (όπως ENI, Shell, Total, INEOS) να επαναξιολογήσουν τη στρατηγική τους λαμβάνοντας την απόφαση να μειώσουν τη έκθεση τους στη δραστηριότητα σε ορισμένες χώρες είτε, κλείνοντας/πωλώντας λιγότερο ανταγωνιστικά διυλιστήρια είτε, μετατρέποντάς τα σε αποθηκευτικούς χώρους. Ειδικά στην Ευρώπη, έχουν διακόψει τη λειτουργία τους ή αλλάξει χρήση από το 2008, 22 διυλιστήρια συνολικής δυναμικότητας 2,6 εκατ. βαρελιών ημερησίως, δηλαδή το 13% της συνολικής διυλιστικής δυναμικότητας της Ευρώπης, εκ των οποίων τα 15 συνολικής δυναμικότητας 1,8 εκατ. βαρελιών ημερησίως αφορούν χώρες της ΕΕ.  

_x000D_

Αντίθετα, τα διυλιστήρια Μέσης Ανατολής και Ασίας αύξησαν τη συμμετοχή τους στην παγκόσμια παραγωγή διύλισης κατά 30% μεταξύ των ετών 2005-2014. (World Oil and Gas Review, 2015, p. 112-114). Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στη Μεσόγειο, είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανταγωνιστική παρουσία των ελληνικών διυλιστηρίων, πέραν των άλλων και δεδομένου ότι, όπως προαναφέρθηκε, και υπό την πίεση της συρρίκνωσης της εσωτερικής αγοράς, ήδη το 60 % περίπου της παραγωγής εξάγεται.

_x000D_

Επιπλέον, τα εκτός ΕΕ διυλιστήρια δεν επιβαρύνονται με το κόστος συμμόρφωσης με τις ποιοτικές προδιαγραφές των προϊόντων και τις αποδεκτές περιβαλλοντικές επιδόσεις της παραγωγικής διαδικασίας που ισχύουν στην ΕΕ. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την απουσία παρόμοιων προδιαγραφών στις εκτός ΕΕ αγορές, στις οποίες απευθύνεται η πλειονότητα των προϊόντων που παράγει ο κλάδος, θέτει  τα ευρωπαϊκά και τα ελληνικά διυλιστήρια σε μειονεκτική ανταγωνιστική θέση, με τη δυσμενή προοπτική, η θέση αυτή να χειροτερεύσει στο άμεσο μέλλον.

_x000D_

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu