Επιχειρήσεις

Έλληνες εφοπλιστές: Πόσα πλοία ναυπήγησαν το 2024

H Πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού

Σε παρόμοιους ρυθμούς και το 2025

Έτος με ναυπηγική κινητικότητα ήταν το 2024 για τους Έλληνες εφοπλιστές. Κατά όσα τονίζονται σε έρευνα της Xclusiv Shipbrokers, οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν συνολικά σε όλη τη διάρκεια του έτους σε 230 παραγγελίες ναυπήγησης νέων πλοίων.

Από τις παραγγελίες αυτές, οι 127 αφορούν δεξαμενόπλοια, 38 φορτηγά, 30 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 27 LPG και 8 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Κατά την ίδια έρευνα της Xclusiv Shipbrokers, τα πλοία χύδην φορτίου με μεταφορική ικανότητα (DWT) ανέρχεται στο 10,2%, του συνολικού βιβλίου παραγγελιών ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν στο 8,8%. Το 37% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (8 x VLOC, 36 x Newcastlemax, 13 x Capesize, 34 x P-Panamax, 123 x Kamsarmax, 198 x Ultramax, 3 x Supramax , 75 x Handysize, 11 x Small Bulkers). Το 14,7% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα. Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 38 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (4 x Capesize, 19 x Kamsarmax, 12 x Ultramax και 3 x Handysize).

Τα δεξαμενόπλοια
Οι παραγγελίες σε δεξαμενόπλοια αναλογικά στο βιβλίο παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους DWT βρίσκεται στο 13,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν στο 7%. Το 52,6% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (61 x VlCC, 44 x Suezmax, 99 Aframax/LR2, 36 x Panamax/LR1, 156 x MR2, 41 x MR1, 155 x Small Tankers (>= 10.000 DWT)). Το 12,6% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα. Οι Έλληνες έχουν τοποθετήσει 127 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (9 x VlCC, 26 x Suezmax, 19 Aframax/LR2, 22 x Panamax/LR1, 26 x MR2, 18 x MR1, 7 x Small Tankers).

Τα Κοντέινερ
Το TEU βρίσκεται στο 27,1%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν στο 24,3%. Το 48% του βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (130 x ULCV, 66 x VlCV, 87 Neo-Panamax, 13 x Panamax, 29 x Handy, 50 x Feeder). Το 49,6% των εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή αργότερα. Οι Έλληνες έχουν κάνει μέχρι στιγμής 30 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους (20 x Neo-Panamax, 4 x Panamax, 2 x Handy, 4 x Feeder).

LNG
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM βρίσκεται στο 49,9%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 50%. Το 26% του βιβλίου παραγγελιών LNG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (3 x LNG 0-15k cbm, 12 x LNG 16k-100k cbm, 53 x LNG 141k-200k cbm, 24 x 201k+ cbm). Το 56% του LNG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2028 ή και αργότερα. Οι Έλληνες έχουν κάνει 8 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (8 x LNG μεταφορικής ικανότητας 141.000-200.000 κυβικά μέτρα).

Υγραέριο
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται στο 39,3%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 26%. Το 48% του βιβλίου παραγγελιών υγραερίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (75 x VLGC, 6 x LGC, 34 x MGC, 10 x Handy LPG, 18 x Small LPG). Το 17,4% του LPG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή αργότερα. Οι Έλληνες έχουν κάνει 27 παραγγελίες εντός του 2024 (11 x VLGC, 9 x MGC, 2 x Handy LPG, 5 x Small LPG).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu