Επιχειρήσεις

Ελλάκτωρ: Ένα βήμα πιο κοντά στην πώληση της Άκτωρ

Έπειτα από την πώληση του 75% του τομέα των ΑΠΕ που ολοκληρώθηκε πέρσι τον Δεκέμβριο, η Ελλάκτωρ εξετάζει την πώληση της θυγατρικής της για τις κατασκευές, Άκτωρ.

_x000D_

Όπως έγινε γνωστό, χωρίς να διαψευστεί, συζητά πιθανή συμφωνία εξαγοράς της Άκτωρ, από τον κυπριακό κατασκευαστικό όμιλο, Wade Adams και εταιρεία συμφερόντων του Δημήτρη Κούτρα, άλλοτε βασικού μετόχου της Ελλάκτωρ και επικεφαλής της κατασκευαστικής της δραστηριότητας.

_x000D_

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι θέμα ημερών οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια αρχική συμφωνία, δηλαδή στην υπογραφή προσυμφώνου που θα οδηγήσει σε συντεταγμένες διαπραγματεύσεις λίγων εβδομάδων για την υπογραφή τελικής σύμβασης πώλησης της Άκτωρ, αν φυσικά στο μεταξύ δεν αλλάξει κάτι.

_x000D_

Το προσύμφωνο θα προχωρήσει εφόσον ο κυπριακός κατασκευαστικός όμιλος και ο κ. Κούτρας δώσουν, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, τις αναγκαίες εξασφαλίσεις στους μετόχους της Ελλάκτωρ, την ολλανδική Reggeborgh Invest BV και τη Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη, ότι έχουν τη δυνατότητα καταβολής του συμφωνηθέντος τιμήματος που, σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, κινείται στην περιοχή των 140 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Το δίπολο της Adamas Group (συμφερόντων του Δ. Κούτρα) και της κυπριακής Wade Adams επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον τους, ενώ σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες έχουν υπάρξει επαφές και με δύο ακόμη κατασκευαστικούς ομίλους της εγχώριας αγοράς. Μεταξύ αυτών φέρεται να ειναι και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο, πηγές που γνωρίζουν τα εσωτερικά της τελευταίας, εκτιμούν ότι δεδομένου του μεγάλου μεγέθους που ήδη έχει ο κατασκευαστικός μηχανισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η προσθήκη εντός ακόμα μηχανισμού με 2.000 – 2.500 εργαζόμενους θα δημιουργούσε ίσως περισσότερα προβλήματα, απ’ όσα θα έλυνε προκειμένου να επιτευχθούν συνέργειες.

_x000D_

Χθες η Ελλάκτωρ και ενώ οι παραπάνω πληροφορίες ήταν η πρώτη επιχειρηματική είδηση προέβη σε μια λιτή ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι «στο πλαίσιο της ενεργού διαχείρισης του χαρτοφυλακίου επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που διαθέτει, εξετάζει διαρκώς επιλογές για τη βέλτιστη αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων». Διευκρίνισε επίσης ότι «ουδεμία συμφωνία που να αφορά στην πώληση της θυγατρικής της Άκτωρ έχει υπογραφεί».

_x000D_

Ενδιαφέρον είναι ότι η Ελλάκτωρ προχωρά στην πώληση της θυγατρικής της για τις κατασκευές ενώ έχει ένα υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων (2,7 δισ. ευρώ στο τέλος 9μήνου 2022) και προοπτική να αναλάβει σημαντικό μέρος από τα έργα που βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία ή πρόκειται να δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα.

_x000D_

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες μάλιστα εξετάζεται και η πώληση της Ηλέκτωρ, της θυγατρικής για τον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων (με πιθανό αγοραστή την Motor Oil) και αν αυτό επιβεβαιωθεί, τότε, ο άλλοτε μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της χώρας, θα μείνει μόνον με τις παραχωρήσεις και το real estate.

_x000D_

Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς εκτιμούσαν χθες ότι εν δυνάμει υποψήφιος αγοραστής για την Άκτωρ είναι και η Intrakat, η οποία έχει συμπεριλάβει στους στόχους της αύξησης κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε επιτυχώς προχθές και την εξαγορά άλλων τεχνικών εταιρειών.

_x000D_

Με βάση τα στοιχεία 9μήνου 2022 (τελευταία δημοσιευμένα) τα έσοδα της Άκτωρ ήταν 380,2 εκατ. ευρώ (αυξημένα 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021) και τα EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) ζημιές 0,1 εκατ. έναντι ζημιών 70,1 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Ο Wade Adams, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιεί στην ιστοσελίδα της δραστηριοποιείται στην περιοχή του Κόλπου (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Ομάν και Κατάρ) για περίπου 40 χρόνια, αναλαμβάνοντας έργα από όλο το φάσμα των υποδομών.

_x000D_

Δομικές αλλαγές

_x000D_

Σε κάθε περίπτωση, οκτώ μήνες μετά την πώληση του τομέα ΑΠΕ στη Motor Oil, διαφαίνεται πως η δομή του ομίλου Ελλάκτωρ είναι πιθανό να αλλάξει εκ νέου. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο πως η παρουσίαση του «στρατηγικού σχεδίου» ανάπτυξης για τον όμιλο (προοριζόταν για το τέλος του 2022, εφόσον είχε ολοκληρωθεί τυπικά το deal με τη Μotor Oil), μετατέθηκε για το τέλος του α’ τριμήνου του 2023, εποχή που ενδεχομένως να αποτελεί και τη χρονική περίμετρο για την πώληση της Άκτωρ.

_x000D_

Εφόσον η αποεπένδυση ολοκληρωθεί, ο όμιλος Ελλάκτωρ διατηρεί το σκέλος των παραχωρήσεων (Άκτωρ Παραχωρήσεις), την Ηλέκτωρ, και τη Reds στον τομέα αξιοποίησης ακινήτων. Σημειώνεται ότι ο όμιλος περιήλθε στην κυριότητα του βασικού μετόχου της Reggerborgh Invest μόλις ένα χρόνο πριν- μετά από proxy war με εταιρείες συμφερόντων των εφοπλιστών Δ. Μπάκου – Γ. Καϋμενάκη που “εκτονώθηκε” τελικώς με την πώληση των ΑΠΕ στη Motor Oil, ενώ οι εφοπλιστές εξαγόρασαν την Intrakat.

_x000D_

Από τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Ελλάκτωρ (εννεάμηνο 2022), προκύπτει πως ο κλάδος της κατασκευής έχει μηδενικό περιθώριο κέρδους EBITDA, το οποίο εκτιμάται ότι αλλάζει μετά την προσθήκη νέων έργων και ορθότερης τιμολόγησης (σημερινό ανεκτέλεστο 2,7 δισ. ευρώ).

_x000D_

Ο τομέας του κλάδου των Παραχωρήσεων, στηρίζεται κυρίως από την επίδοση της σύμβασης για την Αττική Οδό, η οποία λήγει το 2024, αν και σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου επιδιώκεται η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου έργων παραχώρησης. Ήδη πρόσφατα ανέβασε το ποσοστό του στη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου έναντι τιμήματος 16,6 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος συμμετέχει στη δημοπράτηση σειράς νέων έργων Παραχώρησης και Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), έχοντας ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον (σε κοινοπραξία) για το τμήμα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη, για σειρά έργων ΣΔΙΤ, για την αποκρατικοποίηση των λιμανιών κ.α., ενώ ως γνωστόν διεκδικεί μαζί με την Άβαξ και το group Ardian το νέο διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, τον οποίο «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ.

_x000D_

Σε ό,τι αφορά τη Reds, διαθέτει σημαντικά projects ανάπτυξης όπως η Μαρίνα Αλίμου, το Κτήμα Καμπά και οι Γούρνες, ωστόσο προς το παρόν τα έσοδα της προέρχονται μόνον από το SmartPark.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu