Επιχειρήσεις

Εγνατία: Υπεγράφησαν οι συμβάσεις συντήρησης 161 εκατ. ευρώ

Οι κοινοπραξίες "ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – 6060" και "ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 6061", στις οποίες η Intrakat συμμετέχει με ποσοστό 50%, υπέγραψαν δύο συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης για τον ανατολικό και δυτικό τομέα, διάρκειας 2 ετών

Οι κοινοπραξίες “ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – 6060” και “ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 6061” υπέγραψαν την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024 τις δύο συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού για τον ανατολικό και δυτικό τομέα, αντίστοιχα, με την ομώνυμη δημόσια εταιρεία διαχείρισης του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Ελλάδας, αθροιστικού προϋπολογισμού 161 εκατ. ευρώ και διάρκειας 24 μηνών.

Πρόκειται για μία κομβική εργολαβία που θα διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου έως την έναρξη της παραχώρησής του σε ιδιώτη επενδυτή από το Ελληνικό Κράτος.

Οι δύο διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν στις 29 Σεπτεμβρίου για την υποβολή των φακέλων και 5 Οκτωβρίου για την αποσφράγιση των προσφορών.

Ο διαγωνισμός γίνεται την εποχή που είμαστε σε προχωρημένη διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του κεντρικού άξονα αλλά και τριών καθέτων στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS ο οποίος σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του Ταμείου θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Αυτό σημαίνει πως, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, εφόσον το σχήμα, όταν αναλάβει και επισήμως την Εγνατία Οδό, αν δεν επιθυμεί την συνέχιση της, δύναται να καταγγέλλει εγγράφως τη σύμβαση αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕΔ. Τη δυνατότητα αυτή της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» είναι γνωστή και στην διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ.

Το πρώτο έργο αφορά στην συντήρηση-λειτουργία του ανατολικού τμήματος (Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου) και τους κάθετους άξονες Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Κομοτηνή-Σύνορα. Αυτό το αναλαμβάνει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 70,88 εκατ. ευρώ.

Το αρχικό κόστος είχε υπολογιστεί σε ποσό με ΦΠΑ 73 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 58,87 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Να θυμίσουμε πως μέχρι και την υπογραφή των νέων συμβάσεων, την συντήρηση και λειτουργία έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ εδώ περίπου τρία έτη. Ωστόσο το ενδιαφέρον έγκειται στο γεγονός πως μπορεί τα έργα να μην χρειαστεί να ολοκληρωθούν αν μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS ο παραχωρησιούχος κρίνει ότι δεν επιθυμεί την συνέχιση του.

Το αντικείμενο των συμβάσεων Λειτουργίας και Συντήρησης περιλαμβάνει:

  • τη λειτουργία (έλεγχος κυκλοφορίας, περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, αποχιονισμός, ασφάλεια σηράγγων κτλ.) και την επιθεώρηση του αυτοκινητόδρομου για την επισήμανση φθορών και τον εντοπισμό κινδύνων για τους οδηγούς,
  • την τακτική και βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς και τις εργασίες καθαριότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης,
  • τις εργασίες αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου για τη βελτίωση της εμπειρίας, της άνεσης και της ασφάλειας των οδηγών.

Οι δύο συμβάσεις χωρίζουν τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας σε Δυτικό και Ανατολικό Τομέα, αντίστοιχα.

Η εργολαβία του Δυτικού Τομέα έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 88 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και αφορά το τμήμα της Εγνατίας Οδού από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου, μήκους 289 χλμ., καθώς και τον κάθετο άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής.

Η εργολαβία του Ανατολικού Τομέα, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 73 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) αφορά το τμήμα της Εγνατίας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου μέχρι το Τελωνείο Κήπων, μήκους περίπου 368,7 χλμ., καθώς και τους κάθετους άξονες Αξιού – Σταθμού Ευζώνων, Αξιού – Ειδομένης, Λαγκαδά – Προμαχώνα, Κομοτηνή – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu