Επιχειρήσεις

Εγνατία Οδός: Οι εκλογές «βάζουν διόδια» στην υπογραφή της παραχώρησης στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS

Αν και αναμενόταν να έχουν οριστικοποιηθεί όλες οι εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του 2022 με αρχές του 2023 και να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης 35ετούς διάρκειας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) – EGIS PROJECTS (25%),οι επερχόμενες εκλογές στην Ελλάδα φαίνεται πως μεταθέτουν την υπογραφή για μετά τις εκλογές.

_x000D_

Και αυτό γιατί, ενώ έχουν γίνει όλα όσα έπρεπε να γίνουν από την πλευρά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δεν έχει ψηφιστεί η αναπροσαρμογή των διοδίων με κύρωση από τη Βουλή.

Μία προϋπόθεση απαραίτητη για να προχωρήσει η σύμβαση, αλλά λόγω προεκλογικής περιόδου κανείς από την Κυβέρνηση δεν επιθυμεί να βρεθεί αντιμέτωπος με κύμα αντιδράσεων.

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Προφανώς και μία αύξηση διοδίων ειδικά σε μία εποχή υψηλού πληθωρισμού και μεγάλων ανατιμήσεων που μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα των πωλητών θα ήταν δώρο στα κόμματα της αντιπολίτευσης.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Έτσι, η υπογραφή παίρνει μετάθεση για μετά τις εκλογές και αφού η νέα Κυβέρνηση υπογράψει την αύξηση.

Να σημειωθεί πως με την προσθήκη αυτής της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα γίνει μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη στις παραχωρήσεις με σύνολο πάνω από 1.500 χλμ αυτοκινητοδρόμων (κατέχει επίσης Κεντρική Οδό, Νέα Οδό και μικρό κομμάτι της Ολυμπίας Οδού).
Από την άλλη πάνε πίσω και τα κατασκευαστικά έργα που προβλέπει η παραχώρηση για τα πρώτα πέντε χρόνια αλλά και η εκροή κεφαλαίων ύψους 1,5 δισ. ευρώ που θα πρέπει να καταβάλει το σχήμα.

Τι δείχνει η καθυστέρηση του deal της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακής

Η χρονική καθυστέρηση στο εν λόγω θέμα δεν είναι η μόνη για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς εδώ και αρκετούς μήνες η αγορά περιμένει την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής, ένα deal που έχει καθυστερήσει σημαντικά, δημιουργώντας και πάλι φήμες στη χρηματιστηριακή αγορά.
Η μετοχή της ενεργειακής εταιρείας στις τελευταίες συνεδριάσεις υποχώρησε από τα 21 ευρώ (τιμή που λεγόταν ότι είναι κοντά στο τίμημα) προς τα 18 ευρώ, με τη μεταβλητότητα να αυξάνεται σημαντικά.

Ένας λόγος της υποχώρησης έχει να κάνει με τη φημολογούμενη, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ σίγουρη, αποχώρηση της Macquarie.
Σύμφωνα με ορισμένες πηγές η «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιμένει τη First Sentier και όποιον άλλο σύμμαχο θέλει να βάλει να φέρει τα χρήματα».
Χωρίς χρήματα, δε μπορεί να γίνει deal σημειώνουν οι πηγές, δείχνοντας πως για την καθυστέρηση ευθύνεται η απουσία συμφωνίας για χρηματοδότηση της First Sentier.

Άλλες πληροφορίες αναφέρουν πως έγινε προσπάθεια να μπει στο deal η ΔΕΗ, αλλά η απάντηση από τη διοίκηση, που ταυτόχρονα συζητάει την εξαγορά της Εnel Romania, ήταν αρνητική, καθώς στη Ρουμανία η διαπραγμάτευση γίνεται με καλύτερους για τη ΔΕΗ όρους.
Ίδιες πηγές αναφέρουν πως το deal έχει τελειώσει οριστικά, συνδυάζοντας τα όσα ακούγονται, ότι δηλαδή η First δε μπορεί να κλείσει τους όρους της χρηματοδότησης με την αποχώρηση της Macquarie, τη μη εμπλοκή της ΔΕΗ, αλλά και τη μεγάλη χρονική διάρκεια των διαπραγματεύσεων.

Μάλιστα τονίζουν το τελευταίο, ότι δηλαδή κοντεύει να κλείσει χρόνος και ακόμα δεν έχει υπάρξει υπογραφή συμφωνίας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu