Πέντε συνολικά φορτηγά πλοία ελληνικών συμφερόντων παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια καθώς και τέσσερις Έλληνες ναυτικοί.
Πιο συγκεκριμένα, στο λιμάνι Γιούζνε βρίσκονται: Δύο φορτηγά της Μaran Dry του Ομίλου Αγγελικούση τα «Μaran Astronomer» και «Maran Excellence» και το επίσης φορτηγό «Polarstar της Sea Star Chartering. Σε αυτά δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί.
Δύο ακόμη πλοία φορτηγά βρίσκονται εγκλωβισμένα στο λιμάνι Μπουγκ με 43 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων τέσσερις είναι Έλληνες. Πρόκειται για τα «Chariana L» της Lomar Shipping και το «Panda» της CLIO Navigation.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σήμερα στο Έκτακτο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, ο Γενικός Γραμματέας, Νοτιοκορεάτης, Κίτακ Λιμ, θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πώς θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο Έκτακτο Συμβούλιο του ΙΜΟ, ο Γενικός Γραμματέας, Κίτακ Λιμ, θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πώς θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.
Ειδικότερα, η Δήλωση του ΙΜΟ αναφέρει τα εξής:
– Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,
– Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,
– Προσκαλεί όλα τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.
Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Top Parks: Τον Νοέμβριο εγκαίνια πριν την Black Friday για το εμπορικό κέντρο της Trade Εstates στην Πάτρα
- Παρατείνεται έως το 2031 το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ – Οι λόγοι της παράτασης
- Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων: Στις 760 έφτασαν οι εγγεγραμμένες επιχειρήσεις
- Απάτη σε βάρος του ΕΟΠΥΥ: Προφυλακιστέοι δύο γιατροί και τρεις φαρμακοποιοί
- MLS: Χωρίς draft σχεδίου εξυγίανσης εμφανίστηκε στους ομολογιούχους η διοίκηση
- Viohalco: Κέρδη προ φόρων 112 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο – Υποχώρηση εσόδων
- Παπουτσάνης: Στο 23,13% το ποσοστό του Μενέλαου Τασόπουλου
- Space Hellas: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου 5 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις