Οικονομία

Εφορία: «Ξεσκονίζει» τώρα το… Facebook – Πως μπαίνουν στο στόχαστρο και τα e-shops

Εκδηλώσεις που αναρτώνται με λεπτομέρειες μέσα από τα social media προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες στις φορολογικές αρχές, όπως και καταστήματα που δεν έχουν φυσική παρουσία

«Δημοφιλείς προορισμοί» έχουν γίνει για τους ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αυτή την περίοδο κτήματα και γενικότερα ανοικτοί χώροι όπου διοργανώνονται κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις, πανηγύρια και άλλοι εορτασμοί), καθώς σ’ αυτούς ανθεί το «σπορ» της φοροδιαφυγής.

Ακολουθώντας την πεπατημένη της τελευταίας τριετίας και με οδηγό καταγγελίες, κριτικές -ακόμα και αξιολογήσεις- ελέγχουν την έκδοση παραστατικών και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου αποκαλύπτεται εκτεταμένη φοροδιαφυγή, με το «μαύρο χρήμα» να μην λείπει από το χορό.

Η Εφορία μάλιστα χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο αλλά και κάθε ευφάνταστο μέσο για να αποκαλύψει φοροδιαφυγή και διακίνηση «μαύρου χρήματος». Όσο και αν ηχεί παράδοξο και ευτράπελο, ακόμα και οι κριτικές και αξιολογήσεις που κάνουν οι φορολογούμενοι σε ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν ιστοσελίδες, λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.

Όπως, για παράδειγμα, γίνεται έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης -ακόμα και με βάση φωτογραφίες και αναρτήσεις πολιτών στο Facebook (από επώνυμους αλλά και ανώνυμους πολίτες), η Εφορία αξιοποιεί τώρα τις κριτικές που λαμβάνουν χώρα για την παροχή υπηρεσιών και με βάση αυτές αναζητά πιθανές εστίες φοροδιαφυγής. Πρόσφορο έδαφος για ελέγχους αποτελούν οι εκδηλώσεις (γάμοι, βαφτίσια, εορτασμοί) και γενικότερα κάθε τύπου διοργανώσεις όπου μεγάλο μέρος των πληρωμών γίνεται με μετρητά και φυσικά χωρίς παραστατικά.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu