Διεθνή

ΕΕ: Πτώση 18,3% στις πωλήσεις καινούργιων ΙΧ και 43,9% στα ηλεκτρικά τον Αύγουστο

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών υποχώρησαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών υποχώρησαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας πτώση 18,3% τον Αύγουστο.

Αιτία ήταν οι μεγάλες πτώσεις πωλήσεων στις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, όπως έδειξαν τα στοιχεία του οργανισμού της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας την Πέμπτη.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης πτώση 43,9% τον Αύγουστο, σημειώνοντας καθίζηση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, καθώς οι μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων του μπλοκ, η Γερμανία και η Γαλλία, κατέγραψαν πτώση 68,8% και 33,1% αντίστοιχα, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν πέσει πολύ κάτω από τα επίπεδα που επικρατούσαν πριν από το COVID-19, με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, να προειδοποιούν ότι η τάση αυτή μπορεί να μην αλλάξει στο ορατό μέλλον.

Η αύξηση των πωλήσεων EV έχει επίσης μειωθεί, εν μέρει λόγω των αποκλινουσών πολιτικών σχετικά με τα πράσινα κίνητρα, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές έχουν επιβάλει βαριές επιβαρύνσεις δασμών για να προσπαθήσουν να κρατήσουν μακριά τα φθηνά κινεζικά EV.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία και των plug-in αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 43,9% και 22,3% αντίστοιχα τον Αύγουστο, ενώ εκείνες των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 6,6% σε μερίδιο αγοράς 31,3%.

Οι ταξινομήσεις στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης Volkswagen, Stellantis και Renault μειώθηκαν όλες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κατά 14,8%, 29,5% και 13,9% αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας EV Tesla μειώθηκαν κατά 43,2% και εκείνες της κινεζικής SAIC Motor μειώθηκαν κατά 27,5%.

Το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην ΕΕ τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αγοραστές τα βλέπουν ως έναν προσιτό συμβιβασμό μεταξύ των αμιγώς ηλεκτροκίνητων και των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Για να δώσει νέα κίνητρα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Γερμανία συμφώνησε τον Σεπτέμβριο σε φοροαπαλλαγές έως και 40% για τις εταιρείες από τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού πέρυσι σταμάτησε ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων που είχε σχεδιαστεί για να συμβάλει στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης.

Ωστόσο, η ομάδα εκστρατείας Transport & Environment δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες που πωλούνται στο μπλοκ θα φτάσουν σε συνολικό μερίδιο αγοράς μεταξύ 20% και 24% μέχρι το 2025, κυρίως λόγω των χαμηλότερων τιμών πώλησης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu