Ακόμη δεν έχει γίνει η σύσταση ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα που είχε ανακοινωθεί στις 3 Ιανουαρίου από τον Ύπατο Εκπρόσωπο, Ζοζέπ Μπορέλ
Με αργούς ρυθμούς προχωρά η σύσταση μιας ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα και την προστασία των εμπορικών πλοίων από τις πυραυλικές επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, που είχε ανακοινωθεί στις 3 Ιανουαρίου από τον Ύπατο Εκπρόσωπο της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ.
Σύμφωνα με ευρωπαϊκές διπλωματικές πηγές, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα συνεδριάσει η Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας της ΕΕ, όπου οι αντιπρόσωποι των 27 κρατών-μελών της ΕΕ θα συζητήσουν για πρώτη φορά τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής επιχείρησης στην Ερυθρά Θάλασσα. Η συζήτηση θα γίνει στη βάση της πρότασης-σχεδίου που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΥΕΔ, στόχος είναι η ευρωπαϊκή επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα να είναι λειτουργική περί τα τέλη Φεβρουαρίου, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από το περιεχόμενο των συζητήσεων μεταξύ των κρατών-μελών. Το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να είναι μια ad-hoc αποστολή για τη συνοδεία και την προστασία των εμπορικών πλοίων που διασχίζουν το στρατηγικό στενό του Bab el-Mandeb που χωρίζει την Αφρική από την Ασία και να προβλέπει τη συμμετοχή των χωρών που το επιθυμούν.
Όσον αφορά το πεδίο δράσης της αποστολής, η ΕΥΕΔ προτείνει δύο επιλογές. Η μία είναι η αποστολή της ΕΕ να επιχειρεί αποκλειστικά στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του ‘Αντεν και η δεύτερη επιλογή είναι η επιχείρηση της ΕΕ να επεκταθεί ακόμα πιο πέρα, μέχρι τα στενά του Ορμούζ. Στη δεύτερη περίπτωση, η νέα επιχείρηση της ΕΕ θα μπορούσε να κάνει χρήση της δομής της ήδη υπάρχουσας επιχείρησης «AGENOR”. Ωστόσο, όλα αυτά είναι προς το παρόν σενάρια, καθώς οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
H αποστολή της ΕΕ, θα μπορεί να επιχειρεί παράλληλα και συμπληρωματικά με τη διεθνή δύναμη «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας) υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ, στην οποία δεσμεύτηκαν να συμμετάσχουν περίπου 20 χώρες, ανάμεσά τους η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Ελλάδα.
«Η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», είχε δηλώσει πριν από μερικές ημέρες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Το Κέντρο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) έλαβε σήμερα πληροφορίες για ένα συμβάν που σημειώθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα κοντά στις ακτές της Υεμένης. Σύμφωνα με την αναφορά που έλαβε η UKMTO, ένα συμβάν συνέβη περίπου 90 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του λιμανιού Άντεν της Υεμένης, προσθέτοντας ότι οι αρχές διεξάγουν έρευνα. Η αναφορά έρχεται εν μέσω κλιμάκωσης σε αυτή την ζωτικής σημασίας θαλάσσια περιοχή για το εμπόριο μετά τα αμερικανοβρετανικά πλήγματα που έγιναν χθες βράδυ ως απάντηση στις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πως θα δουλέψουν τα εμπορικά καταστήματα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
- Μητσοτάκης στο συνέδριο της νεολαίας του ΕΛΚ: «Η Ευρώπη πρέπει να γεφυρώσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ»
- Ο Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για τις επαφές με Φιντάν
- ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις – απαντήσεις για τον νέο Προϋπολογισμό
- ΠΟΥ: 226 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν σκοτωθεί από τις 7 Οκτωβρίου στο Λίβανο
- Επίδομα παιδιού: Πότε θα λάβουν χρήματα οι δικαιούχοι για την 5η και την 6η δόση
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις