Μετά από διαπραγματεύσεις μηνών
Σε σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό από το αρχικά προβλεπόμενο αναμένεται να καταλήξει η τελική αύξηση των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας από την 1η Ιανουαρίου 2024, καθώς προς συμβιβασμό οδηγούνται παραχωρησιούχοι και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τη συνάντηση της περασμένης Παρασκευής και στην οποία βρέθηκε «κοινός τόπος» για μονοψήφια αύξηση.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%. Και πάλι με τον μαθηματικό τύπο για το 2024, οι αυξήσεις (με πληθωρισμό του 2023) κυμαίνονταν στο 1,8%, γεγονός που σημαίνει πως η αθροιστική αύξηση θα ανερχόταν σε 14%.
Παρά το συμβατικό δικαίωμά τους οι παραχωρησιούχοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει στην ανακοίνωση αύξησης ύψους 6%-8% τον Δεκέμβριο, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2024, ενώ κατά πληροφορίες το ποσοστό αύξησης που «κουρεύεται» ενδέχεται να επιμεριστεί σταδιακά στη διετία 2025 – 2026.
Μένει επίσης να διευκρινιστεί αν οι παραχωρησιούχοι αποσύρουν την απαίτηση που έχει σχηματιστεί για διαφυγόντα κέρδη από τη μη αύξηση διοδίων, η οποία με βάση τις διελεύσεις ανέρχεται αθροιστικά πέριξ των 45 εκατ. ευρώ.
Πως φτάσαμε στον συμβιβασμό
Το καλοκαίρι είχε γίνει μια πρώτη άκαρπη συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Στις αρχές Σεπτεμβρίου το υπουργείο είχε ξεκαθαρίσει πως δεν θα συμφωνούσε στις αυξήσεις που είχαν προταθεί.
Ακολούθησε ακόμα μια συνάντηση με νέα πρόταση των παραχωρησιούχων η οποία επίσης δεν ολοκληρώθηκε ενώ στη συνέχεια με τις πλημμύρες και τις καταστροφές που έφερε η κακοκαιρία Daniel, το θέμα έμεινε σε εκκρεμότητα και πάγωσε ουσιαστικά λόγω των συνθηκών.
Τελικά, ακολούθησε η συνάντηση της περασμένης Παρασκευής όπου βγήκε λευκός καπνός, καθώς αποφασίστηκε σημαντική μείωση στο ποσοστό αύξησης και πλέον αναμένεται να κλείσει το θέμα και με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ.
Ποιους οδικούς άξονες αφορά
Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- AS Company: Στα 3,7 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 9μηνο
- Σκυλακάκης: «Αρχές Δεκεμβρίου θα ανακοινωθούν τα μέτρα στήριξης για το ηλεκτρικό ρεύμα»
- Κλουκίνας – Λάππας: Αλλαγή επωνυμίας σε Ευρώπη Holdings
- Χρηματιστήριο: Ανακατάληψη των 1.400 μονάδων, «αδύναμος κρίκος» οι τράπεζες – Δυνατά ο ΟΠΑΠ με +3,27%
- Bosch: Προχωράει σε 5.500 απολύσεις εν μέσω κρίσης στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
- ΟΤΕ: Αγορές μετοχών αξίας 6,15 εκατ. ευρώ
- Οι Σαουδάραβες στην Αθήνα για το ελληνικό φάρμακο
- CEPE: Οι δασμοί στις εισαγωγές Κίνας θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας χρωμάτων της ΕΕ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις