Επιχειρήσεις

Διόδια: «Κλειδώνει» η αύξηση, θα είναι μικρότερη – Προς νέα πρόταση οι παραχωρησιούχοι

Από το ΥΠΟΜΕ στο τραπέζι είναι η μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13% έτσι ώστε η όποια αύξηση να μην επιβαρύνει υπερβολικά στον τελικό καταναλωτή

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τις αυξήσεις στα διόδια. Νέα πρόταση  των παραχωρησιούχων αναμένεται να συζητηθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο την επίλυση του θέματος της αύξησης των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους.

Σύμφωνα με διαρροές του ΥΠΟΜΕ επιδιώκεται να γίνει ένας επιμερισμός της προβλεπόμενης από τις συμβάσεις αύξησης με τρόπο που να μην επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες αυτοκινητιστές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπόθεση διοδίων: Έγινε ο Σταϊκούρας ΣΥΡΙΖΑ;

Αρνείται να υπογράψει τις αυξήσεις, όταν το ίδιο το δημόσιο έχει υπογράψει τις συμβάσεις που τις προβλέπουν ενώ γνωρίζει πως θα πληρώσουν όλοι οι φορολογούμενοι με τους τόκους εάν το θέμα πάει στη διαιτησία

Το θέμα που αντιμετωπίζεται σήμερα ξεκινά από πέρυσι (2022) όταν οι παραχωρησιούχοι αιτήθηκαν την αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον πληθωρισμό (12%). Τότε υπαναχώρησαν ουσιαστικά γιατί τους ζητήθηκε από την κυβέρνηση λόγω των εκλογών.

Επανήλθαν φέτος τον Ιούλιο ανακοινώνοντας αρχικά στο υπουργείο ότι θα αυξήσουν τα διόδια από τις 11 Αυγούστου και στη συνέχεια την 1η Σεπτεμβρίου.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας σε ανακοίνωσή του (8.9.23) σημείωσε ότι η βούληση της κυβέρνησης ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023 και προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν τα εναλλακτικά σενάρια.

Σε αυτά περιλαμβάνεται και η μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13% έτσι ώστε η όποια αύξηση (μικρότερη από αυτή που θα έκαναν οι παραχωρησιούχοι εφόσον υπάρξει συμφωνία) να μην φανεί στον τελικό καταναλωτή. Μια τέτοια απόφαση θα σημαίνει για το δημόσιο ταμείο απώλεια 69 εκατ. ευρώ.

Η μη αύξηση από την 1η Ιανουαρίου και μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει απαιτήσεις αποζημιώσεων από την πλευρά των παραχωρησιούχων που φτάνουν τα 45 εκατ. ευρώ.

Αυτό που μένει να γίνει γνωστό είναι αν τελικά επιτευχθεί μια κατανομή του κόστους της αύξησης με συνδυασμό δηλαδή, να διαμοιραστεί η αύξηση και το τελικό ποσοστό να είναι μικρό και αποδεκτό από το υπουργείο.

Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάζεται το πορτογαλικό μοντέλο που έγινε κάτι αντίστοιχο.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η κίνηση των παραχωρησιούχων για τις αυξήσεις είναι στα πλαίσια των όσων ορίζονται στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς οι τυχόν αυξήσεις ή μειώσεις στην τιμή διοδίων καθορίζεται από τον εκάστοτε δείκτη τιμών καταναλωτή (τον πληθωρισμό δηλαδή).

Σε αυτό το πλαίσιο στο παρελθόν έχουμε δει και μειώσεις (στην περίοδο της οικονομικής κρίσης).

Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu