Public Eye

Διόδια: Η μάχη της Κρήτης

Αμέσως μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσει η αξιολόγηση από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών των φακέλων που κατέθεσαν οι τρεις ενδιαφερόμενοι στο διαγωνισμό για την κατασκευή του νέου οδικού έργου «Χανιά – Ηράκλειο» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ύψους άνω του 1,7 δισ. ευρώ.

Οι δύο κοινοπραξίες του έργου ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, AVAX – Meridiam – Egis και μόνη της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δηλώνουν το έντονο ενδιαφέρον τους για το μεγάλο διαγωνισμό, που αποτελεί μαζί με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού την τελευταία μεγάλη παραχώρηση στην χώρα. Το ζωηρό ενδιαφέρον για τον αυτοκινητόδρομο εξέφρασε πρόσφατα και ο Ευάγγελος Μυτιληναίος ο οποίος στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων δήλωσε ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο που η κοινοπραξία που συμμετέχει δεν παίζει το ρόλο του αουτσάιντερ αλλά το θέλει και επιθυμεί να το κερδίσει.

Οι υποψήφιοι όμως δεν παραγνωρίζουν και τις δυσκολίες του σημαντικού έργου υποδομής, οι οποίες συνδέονται με μια σειρά τεχνικών, χρηματοοικονομικών αλλά και κοινωνικών παραμέτρων.

Την ώρα που ο διαγωνισμός έπειτα από καθυστερήσεις 4,5 ετών έχει πάρει τον δρόμο του, οι τοπικές αντιδράσεις για τα διόδια κλιμακώνονται.

Την περασμένη Δευτέρα 29 Μαΐου, το δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου αποφάσισε να συστήσει Επιτροπή η οποία θα αναλάβει να διαπραγματευτεί με την επόμενη κυβέρνηση, νομικές δεσμεύσεις ώστε να μην λειτουργήσουν διόδια περιμετρικά του Ηρακλείου και να προτείνει εναλλακτικές λύσεις.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δηλώσει ότι τα διόδια είναι αναγκαία για να στηρίξουν χρηματοοικονομικά τη σύμβαση παραχώρησης και ότι δεν θα επιβαρύνουν τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις αλλά θα επιβληθούν σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο.

Η Κρήτη θα είναι η πρώτη περιοχή της χώρας που θα εφαρμοστεί το νέο μοντέλο των σκιωδών διοδίων που αποτελούν ένα είδος επιδότησης επί των πραγματικών διελεύσεων.

Οι οδηγοί θα καταβάλλουν διόδια για την ακριβή απόσταση που θα έχουν διανύσει (θα λειτουργούν μόνο πλευρικοί σταθμοί, στους κόμβους εισόδου και εξόδου και όχι μετωπικά διόδια), ενώ το Δημόσιο θα πληρώνει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό το λεγόμενο σκιώδες διόδιο που λέγεται έτσι γιατί δεν είναι ορατό στους χρήστες.

Πάντως, αν και όπως όλα δείχνουν ο επόμενος πρωθυπουργός θα είναι… σύντεκνος, φαντάζει κομμάτι δύσκολα να βάλει τα… κοπέλια να πληρώσουν διόδια για τις μετακινήσεις τους. Κι είναι και οξύθυμα και φορτωμένα με κουμπούρια…  

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu