Αναζητείται φρένο στην πτώση - Η αντίθεση του πιο πετυχημένου IPO στο Χρηματιστήριο εδώ και χρόνια με την πτωτική πορεία της μετοχής από την εισαγωγή της μέχρι τώρα την περασμένη Παρασκευή
Η τάση είναι ο καλύτερος φίλος του επενδυτή, λέει ένα παλιό απόφθεγμα, το οποίο είναι σχεδόν πάντα επίκαιρο. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της μετοχής της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Πρόκειται για το πιο πετυχημένο IPO (αρχική προσφορά μετοχών για την εισαγωγή σε Χρηματιστήριο) εδώ και χρόνια στο Χρηματιστήριο Αθηνών, που εκτός από το ότι έδωσε κάποιο βάθος στη ρηχή αγορά, κατάφερε να προσελκύσει αρκετές χιλιάδες επενδυτών, οι οποίοι είχαν ρίξει μαύρη πέτρα στο επαρχιακό ελληνικό χρηματιστήριο.
‘Ομως εάν εξαιρέσει κανείς τους διθυράμβους που γράφτηκαν για την εταιρεία, το μόνο που θα μπορούσε να προβλέψει την πορεία της μετοχής, είναι η τάση που η τιμή της μετοχής διαμόρφωσε αμέσως μετά την εισαγωγή της. Γιατί οι πρώτες ημέρες στέφθηκαν από επιτυχία, αλλά στη συνέχεια τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες, που είχαν καλλιεργηθεί.
Η εταιρεία μπήκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών στις 7 Φεβρουαρίου 2024 με τιμή εισαγωγής 8,20 ευρώ. Την δεύτερη ημέρα έφθασε στη μέγιστη τιμή 9,338 ευρώ (+13,87% σε σχέση με την τιμή εισαγωγής). Από εκεί και πέρα άρχισε η κατιούσα. Σιγά και βασανιστικά διαμόρφωσε πτωτική τάση όλους αυτούς τους μήνες για να υποχωρήσει την προηγούμενη Παρασκευή (14 Ιουνίου) χαμηλότερα και από τα 8 ευρώ. Και προσέγγισε την ελάχιστη τιμή από την εισαγωγή της ήτοι 7,90 ευρώ. Η πορεία της μετοχής δημιουργεί κάποια ανησυχία στη διοίκηση της εταιρείας επικεφαλής της οποίας είναι ο έμπειρος Γιάννης Παράσχης.
Ο βασικός λόγος αυτής της πτώσης είναι η απαιτητική αποτίμηση, κάποιοι κρυφοί πωλητές και το ότι απουσιάζει ο αναπτυξιακός καταλύτης.
Το μέρισμα-καταλύτης
Στο ερώτημα εάν οι επενδυτές που αγόρασαν μέσω της δημόσιας προσφοράς χάνουν, η απάντηση είναι όχι ακόμα. Διότι η εταιρεία διένειμε μέρισμα 0,33 ευρώ ανά μετοχή (ή 0,3135 ευρώ μετά την παρακράτηση του φόρου 5%), που ισοδυναμεί με μερισματική απόδοση 3,82% και εάν προστεθεί στην τιμή της μετοχής ισοδυναμεί με την τιμή της εισαγωγής 8,20 ευρώ. Οι επενδυτές πάντως αναμένουν για την τρέχουσα χρήση προμέρισμα, αφού όπως δείχνουν μέχρι στιγμής τα πράγματα – από τις ανακοινώσεις της εταιρείας – η χρονιά εξελίσσεται θετικά χωρίς αρνητικές εκπλήξεις.
.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βρετανία: Πτώση 0,7% στις λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο 2024
- Γερμανία: Οριακή ανάπτυξη 0,1% στο γ’ τρίμηνο 2024
- Σπαρτιάτες: Νέα διακοπή στην δίκη για εξαπάτηση των εκλογέων
- Το ΝΑΤΟ δεν «ζορίστηκε» από την επίθεση της Μόσχας με βαλλιστικό πύραυλο
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Γκίκας: “Η από-ανθρακοποίηση των νησιών θα αλλάξει την εικόνα τους σε όλα τα επίπεδα”
- Αλεξ Λάτσης: Ο δευτερότοκος γιος του Σπύρου Λάτση δημιουργεί αθόρυβα οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων στην Ευρώπη
- ΕΕ: Οριακή αύξηση 1,1% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις