Πολιτική

Διάβημα του ΥΠΕΞ και στην Ουκρανία για το (παράνομο;) φορτίο του Antonov

Διάβημα στον Ουκρανό Πρέσβη στην Αθήνα πραγματοποίησε, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών Θεμιστοκλής Δεμίρης, με εντολή του Υπουργού Νίκου Δένδια. 

Το διάβημα αφορούσε την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για τη φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το Σάββατο βράδυ.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα σήμερα είχε γίνει γνωστό ότι με εντολή Δένδια ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι θα πραγματοποιούσε άμεσα διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για την φύση του φορτίου του αεροπλάνου Antonov.

Συνεχίστηκαν οι έρευνες όλη τη νύχτα 

Εν τω μεταξύ, συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας οι έρευνες γύρω από το σημείο που κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, το βράδυ του Σαββάτου στην Καβάλα, σημαίνοντας συναγερμό στις Αρχές και στους κατοίκους της περιοχής.

Το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε με τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους, ηλικίας 51 ετών σοβιετικής τεχνολογίας. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επί τόπου εξουδετέρωσή τους, κάτι που θα κριθεί από το κλιμάκιο.

Για τον λόγο αυτό κρίθηκε αναγκαίο να παραμένει σε ισχύ μέχρι νεωτέρας η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στις αγροτικές περιοχές των Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου.

Την ίδια ώρα, αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα γύρω από το φορτίο του ουκρανικού εμπορικού αεροσκάφους που με 8 άτομα πλήρωμα φέρεται να μετάφερε πυρομαχικά από την πόλη Νις της Σερβίας στο Μπαγκλαντές με ενδιάμεσους σταθμούς το Αμμάν της Ιορδανίας, το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και το Αχμενταμπάντ της Ινδίας.

Παρά το γεγονός ότι οι Σέρβοι υποστηρίζουν πως το φορτίο αφορούσε εκπαιδευτικά και φωτιστικά βλήματα όλμων, πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας λένε στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είχε δηλωθεί ως cargo flight και ότι η αποφυγή προσδιορισμού του φορτίου παραπέμπει σε πρακτικές παράνομης διακίνησης χημικών και επικίνδυνων όπλων.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, το πρωί της Δευτέρας ο γ.γ. του Δήμου Παγγαίου κ. Καλλινικίδης, δήλωσε ότι πρόκειται για μια πρωτόγνωρη και σοκαριστική κατάσταση η πτώση ενός αεροπλάνου και μάλιστα με πυρομαχικά.

Τόνισε ότι πρώτο μέλημα των ανθρώπων του δήμου ήταν να μην προσεγγίσει ο κόσμος το σημείο που έπεσε το αεροσκάφος. Όπως είπε, ξεκίνησε η εκκαθάριση περιοχής που έχει πρόβλημα ο ΔΕΔΔΗΕ με αποτέλεσμα να υπάρχει ηλεκτροδότηση σε δύο οικισμούς.

Αργά χθες το βράδυ έγινε γνωστό ότι ανασύρθηκαν οι οκτώ σοροί των Ουκρανών που επέβαιναν στο αεροσκάφος Antonov. Οι σοροί μεταφέρθηκαν στο Γενικό Nοσοκομείο Κομοτηνής για να υποβληθούν σε ιατροδικαστική εξέταση, ενώ στη συνέχεια θα παραδοθούν στις ουκρανικές αρχές.

Επιπλέον, φαίνεται πως έχει βρεθεί και ένα αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους, που γεννά την ελπίδα ότι θα δώσει απαντήσεις στις αιτίες που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους σαν φλεγόμενη μπάλα.

Τι είναι η λευκή ουσία που εντοπίστηκε στα συντρίμμια του αεροσκάφους

Δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος Αντόνοφ, έπειτα από τις μετρήσεις που έγιναν, ανέφερε χθες ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός.

Επίσης, καμία επικινδυνότητα δεν παρουσιάζει η λευκή σκόνη που εντοπίστηκε στο σημείο συντριβής του Αντόνοφ στην Καβάλα, σύμφωνα με πηγές από Στρατό και ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα λοιπόν με στελέχη του Στρατού και της ΕΛ.ΑΣ. που επικαλείται η “Καθημερινή”, η λευκή σκόνη προέρχεται από τρεις πηγές (ή κάποια από αυτές) και δεν εγκυμονεί κινδύνους. Η πρώτη ενδεχόμενη πηγή είναι ο γύψος, καθώς τα δύο πρώτα βλήματα όλμων, τα εκπαιδευτικά των 60mm και των 82mm έχουν γύψο στο εσωτερικό τους.

Η δεύτερη είναι ο καπνογόνος φώσφορος. Το φωτιστικό βλήμα όλμου 82mm έχει καπνογόνο φώσφορο που όταν διασπαρεί στο πεδίο φαίνεται σαν λευκή σκόνη όπως και ο γύψος. Δεν είναι εμπρηστικός φώσφορος που επίσης είναι λευκός αλλά καίγεται μόλις ελευθερωθεί.

Η τρίτη αιτία θα μπορούσε να είναι η λευκή σκόνη προωθητικών δακτυλίων όλμων. Τα βλήματα των όλμων φέρουν στην ουρά τους προωθητικά δαχτυλίδια από σκληρό πλαστικό που όταν σπάσουν βγαίνει από μέσα χονδρόκοκκη λευκή σκόνη.

Tα 38 λεπτά που οδήγησαν στην τραγωδία

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι για το δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και εντεκάμιση τόνους επικίνδυνο φορτίο.

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

“May Day, φωτιά στον κινητήρα 4”

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Σημειώνεται ότι, τα ΑΝ-12 είναι παλιά αεροπλάνα της δεκαετίας του ΄70 και γι’ αυτό νοικιάζονται φθηνά και τα προτιμούν για τις αερομεταφορές εξαιτίας του χαμηλού κόστους.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πολιτική

close menu