Επιχειρήσεις

Diageo: Έρχεται η πρώτη μετά πανδημίας μείωση πωλήσεων

Οι αναλυτές του Reuters προβλέπουν μικρή πτώση 0,2% στις καθαρές πωλήσεις για το οικονομικό έτος που λήγει στις 30 Ιουνίου

Για την πρώτη ετήσια πτώση των πωλήσεών της από το 2020 ετοιμάζεται η Diageo, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters, καθώς ο «γίγαντας» των αλκοολούχων ποτών παλεύει με την πτώση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική.

Οι αναλυτές του Reuters προβλέπουν μικρή πτώση 0,2% στις καθαρές πωλήσεις για το οικονομικό έτος που λήγει στις 30 Ιουνίου, σε αντίθεση με τα 17,1 δισ. στερλίνες (περίπου 22 δισ. δολάρια) που ανακοίνωσε προηγουμένως. Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι τα πραγματικά αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι χειρότερα, υπογραμμίζοντας τα επίμονα προβλήματα σε βασικές αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική. Στις ανησυχίες τους προστίθενται και οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας που αποδυναμώνονται, όπως σημειώνει διαχειριστής κεφαλαίων που συνδέεται με τον επενδυτή της Diageo, την Church House.

Τα προβλήματα της Diageo στην αγορά ενισχύονται περαιτέρω από παρόμοια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ομοειδείς εταιρείες όπως η Remy Cointreau και η Moet Hennessy. Η μετά την πανδημία έξαρση των ακριβών αλκοολούχων ποτών έχει «κρυώσει», αφήνοντας αποθέματα ποτών απούλητα. Στη Βόρεια Αμερική, που αποτελεί το 40% των πωλήσεων της Diageo, η εταιρεία χάνει έδαφος στον παραδοσιακό τομέα των αλκοολούχων ποτών. Παραχωρεί μερίδιο αγοράς ακόμη και στην ανθηρή αγορά τεκίλας, όπου η premium μάρκα της Casamigos εκτοπίζεται από φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις. Οι επόμενοι μήνες είναι κρίσιμοι για την εταιρεία, με λεπτομερείς στρατηγικές που απαιτούνται για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους.

Η πτώση της Diageo αντανακλά τις ευρύτερες δυσκολίες του κλάδου. Η πτώση στη Λατινική Αμερική είναι έντονη, με τις πωλήσεις στη Βραζιλία και το Μεξικό να καταρρέουν λόγω λανθασμένων υπολογισμών και προβλημάτων τιμολόγησης. Στο Μεξικό, το υψηλό κόστος των διεθνών αλκοολούχων ποτών, όπως το Johnnie Walker, οδηγεί τους καταναλωτές προς τα τοπικά αγαπημένα ποτά, όπως το mezcal. Σε συνδυασμό με τις επιθετικές προωθητικές ενέργειες για την εκφόρτωση των αποθέματος που δεν έχει πωληθεί, αυτές οι τάσεις δείχνουν ότι η Diageo και οι ανταγωνιστές της θα έχουν δύσκολο δρόμο μπροστά τους, καθώς περιηγούνται σε μια διόρθωση της αγοράς μετά την πανδημία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu