Οι εταιρείες που κατασκευάζουν από είδη ένδυσης έως ηλεκτρονικά διαθέτουν πλεονάζον απόθεμα ενώ η ζήτηση δεν είναι τόσο ισχυρή
Τα δρομολόγια των πλοίων για τη διακίνηση εμπορευμάτων από την Ασία προς την Ευρώπη παρουσιάζουν καθυστερήσεις, όχι λόγω της ζήτησης αλλά γιατί περιμένουν ημέρες για να γεμίσουν.
Οι εταιρείες που κατασκευάζουν από είδη ένδυσης έως ηλεκτρονικά διαθέτουν πλεονάζον απόθεμα ενώ η ζήτηση δεν είναι τόσο ισχυρή. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένα πλοία περιμένουν στα λιμάνια, επειδή δεν γεμίζουν. Επίσης αρκετά δρομολόγια ακυρώνονται.
Η εταιρεία MSC, η μεγαλύτερη στον κόσμο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακύρωσε το ταξίδι της περασμένης εβδομάδας για το μήκους 366 μέτρων, πλοίο της MSC Deila από την Ασία στη βόρεια Ευρώπη λόγω της «επιβράδυνσης της ζήτησης» στη διαδρομή, ανέφερε στην ιστοσελίδα της.
Το τεράστιο σκάφος μπορεί να μεταφέρει 14.000 εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών (ή TEU). «Κανονίζουμε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης με εναλλακτικές υπηρεσίες», πρόσθεσε η MSC. Στα τέλη Ιουλίου, η εταιρεία ακύρωσε επίσης ένα προγραμματισμένο ταξίδι του MSC Topaz σε παρόμοια διαδρομή.
Τα «λευκά» δρομολόγια έρχονται καθώς τα τελευταία κέρδη των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών έπεσαν. Τον περασμένο μήνα, η CMA CGM δήλωσε ότι το EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκε 73% στα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ το EBITDA της Hapag-Lloyd το πρώτο εξάμηνο μειώθηκε στα 3,8 δολάρια δισεκατομμύρια από 10,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2022.
Η Maersk ανέφερε απότομη πτώση των κερδών της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων β′ τριμήνου ύψους 2,91 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πολύ κάτω από το ρεκόρ των 10,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το ίδιο τρίμηνο το 2022.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες έκαναν ρεκόρ παραγγελιών νέων πλοίων μετά την πανδημία Covid-19 κάτι που απέφερε τεράστια ποσά, σύμφωνα με την επενδυτική εταιρεία Bernstein σε σημείωμα που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα. «Η προσθήκη εκατοντάδων χιλιάδων TEU από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες πιθανότατα θα δημιουργήσει πιέσεις στα ναύλα», πρόσθεσαν οι αναλυτές.
Τα ναύλα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων που αναφέρθηκαν από το Χρηματιστήριο Ναυτιλίας της Σαγκης έχουν μειωθεί σημαντικά την τρίμηνη περίοδο Μαρτίου έως Μαΐου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Γκίκας: “Η από-ανθρακοποίηση των νησιών θα αλλάξει την εικόνα τους σε όλα τα επίπεδα”
- Αλεξ Λάτσης: Ο δευτερότοκος γιος του Σπύρου Λάτση δημιουργεί αθόρυβα οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων στην Ευρώπη
- ΕΕ: Οριακή αύξηση 1,1% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
- Κυρανάκης: Στον Αρειο Πάγο σήμερα 22/11 για υπόθεση απάτης στην Κτηματογράφηση
- Σταϊκούρας: Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης
- Μικτές τάσεις στα ασιατικά χρηματιστήρια
- ΕΛΓΑ: Καταβολές 2,6 εκατ. ευρώ για τις ενστάσεις της τετραετίας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις