Με σπασμένη από τη συγκίνηση φωνή και συγκλονισμένος από το ανθρώπινο δράμα που εκτυλίσσεται για δεύτερη ημέρα μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη μίλησε στην ΕΡΤ ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών καταγγέλλοντας ότι αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης, δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.
Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο κ. Τσουρίδης μίλησε στις «Συνδέσεις» για τα κακώς κείμενα που οδήγησαν στην τραγωδία με τους τουλάχιστον 42 νεκρούς, τους δεκάδες τραυματίες και τους αγνοούμενους από την σύγκρουση των δύο τρένων κοντά στη Λάρισα.
Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων. «Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;. Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.
Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μη λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα, πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούνε ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.
Γιατί μπήκε η αμαξοστοιχία σε αντίθετο τμήμα
«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.
Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.
Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».
Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».
Παράλληλα νέες πληροφορίες ήρθαν στο φως σχετικά με την εμπειρία του στον συγκεκριμένο εργασιακό κλάδο, χωρίς αυτό, φυσικά, να αποτελεί αιτία εξατομικευμένης στοχοποίησης ενός προσώπου για την συγκεκριμένη πολυσχιδή τραγωδία.
Σύμφωνα με τον Alpha, πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες φαίνεται πως είναι ο 60χρονος σταθμάρχης που είχε βάρδια στον σταθμό της Λάρισας τη νύχτα του δυστυχήματος με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Όπως δήλωσε ο συνάδελφός του, ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα.
Παλαιότερα ήταν αχθοφόρος του ΟΣΕ, αλλά με το νόμο περί κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων επί υπουργείας στο Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκη, πήγε στο Παιδείας για 10 χρόνια… Μετά, από υπάλληλος της Κεραμαίως, υπάλληλος του Καραμανλή με το γνωστό κομματικό ρουσφέτι
Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα
Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».
«Το ήξερε και έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε, έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σε πορεία απανθρακοποίησης η ελληνική βιομηχανία
- Fourlis: Αγορά 7.000 ιδίων μετοχών στις 8 Ιανουαρίου
- Στις 21 Ιανουαρίου οι μειωμένες τραπεζικές χρεώσεις αλλά μόνο για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες
- Παράνομη η στάση εργασίας των εργαζομένων της Hellenic Train – Κανονικά τα δρομολόγια
- ελίν: Διάρκιση True Leader για την εταιρεία που συγκαταλέγεται στους 150 ομίλους με τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού
- Lamda Development: Αγορά 32.000 ιδίων μετοχών την 08.01.2025
- Τέρνα Ενεργειακή: Στο 87,17% το ποσοστό της Masdar
- ΔΕΗ: Αγορές 272.211 ιδίων μετοχών από 30.12.2024 μέχρι και 07.01.2025
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις