Το κλίμα στο Μέγαρο Μαξίμου, μετά την αποτυχημένη διαχείριση της κακοκαιρίας, δεν είναι ευχάριστο. Ο εγκλωβισμός χιλιάδων πολιτών μέσα στα αυτοκίνητά τους, αλλά και το πλήθος των νοικοκυριών που παρέμειναν για πολλές ώρες -κάποια παραμένουν ακόμα- χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, προκάλεσαν την έντονη ενόχληση του πρωθυπουργού για μια σειρά αστοχιών, όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος.
Παρόλο που στο επιτελείο του αποφεύγουν να μιλήσουν προσωποποιημένα, είναι βέβαιο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θεωρεί πως εκτός της παραχωρησιούχου εταιρείας της Αττικής Οδού (στην οποία καταλογίζονται οι μεγαλύτερες ευθύνες για το πρόβλημα), και άλλα εμπλεκόμενα πολιτικά στελέχη, τόσο από την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και από την κυβέρνηση, βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση κατά τη διάρκεια του κρίσιμου 24ωρου, την περασμένη Δευτέρα. Στη σημερινή συνεδρίαση πάντως του υπουργικού συμβουλίου, ο πρωθυπουργός δεν αναμένεται να συγκεκριμενοποιήσει τις ευθύνες, αν και θα αναγνωρίσει λάθη, κυρίως συντονισμού μεταξύ των αρμοδίων.
«Οι υπεύθυνες κυβερνήσεις κρίνονται από το αποτέλεσμα και όχι από τις δηλώσεις. Εμείς δεν είμαστε εδώ για να συγκαλύπτουμε, αλλά για να προσπαθούμε συνεχώς για το καλύτερο, να είμαστε διαφανείς και να μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Οφείλουμε λοιπόν μια μεγάλη συγγνώμη σε όσους πολίτες ταλαιπωρήθηκαν», τονίζουν κυβερνητικές πηγές.
Για την ανάγκη, άλλωστε, καλύτερης οργάνωσης του κρατικού μηχανισμού σε όλα του τα επίπεδα (Αυτοδιοίκηση, κεντρικές υπηρεσίες του κράτους, μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες), έκανε λόγο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, αναφερόμενος επίσης σε «ένα κομμάτι συντονισμού που χωρίς αμφιβολία πρέπει να συνεχίσουμε να προσπαθούμε να το κάνουμε καλύτερο».
Δυσφορία εκ μέρους του Μεγάρου Μαξίμου υπάρχει για τον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα προβλήματα στους μεγάλους οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, οι οποίοι βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας. «Στο γιατί έκλεισε η Μεσογείων, η Κατεχάκη και η Κηφισίας, το επόμενο διάστημα οφείλουμε όλοι να πάρουμε απαντήσεις από εκείνους που είναι υπεύθυνοι για να έχουν μέριμνα, προκειμένου να μην κλείνουν οι δρόμοι αυτοί», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ενώ και ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης «έδειξε» τον περιφερειάρχη.
Σε ερώτηση που δέχθηκε για το χάος που επικράτησε σε δρόμους της πρωτεύουσας όπως η Κατεχάκη, απάντησε ότι «για τους κεντρικούς άξονες την ευθύνη έχει η Περιφέρεια, η οποία δεν μπόρεσε να υλοποιήσει τον σχεδιασμό».
Ο «διορισμένος κύπριος υπουργός»
Όμως και ο ίδιος ο κ. Στυλιανίδης δέχεται έντονη κριτική για τους χειρισμούς του, κυρίως από μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας. Σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες τους, γαλάζιοι βουλευτές σημειώνουν πως, ως ο αρμόδιος «διορισμένος» (και όχι εκλεγμένος) υπουργός, δεν έχει δώσει απτά δείγματα γραφής, ενώ και στη συγκεκριμένη περίσταση, όπως αποδείχθηκε, πέρασε «κάτω από τον πήχη».
Τον εγκαλούν, μεταξύ άλλων, για δύο πράγματα: αφενός, γιατί αρνήθηκε τον έγκαιρο αποκλεισμό των βαρέων οχημάτων από την Αττική Οδό, κάτι που αποτέλεσε την αρχή του κακού και αφετέρου, διότι φέρεται να αρνήθηκε αρχικά τη βοήθεια από το υπουργείο Άμυνας σε προσωπικό και μηχανήματα.
Τον δρόμο των «καρατομήσεων» έδειξε με χθεσινή τοποθέτησή του ο αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Α’ Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι «ο πρωθυπουργός, ο οποίος καθόλου ευτυχής δεν αισθάνεται, διότι είναι εύκολο να στοχοποιούμε τον έναν, αλλά οι από κάτω από τον πρωθυπουργό δεν μπορούν να τραβούν την ουρά τους απέξω, ότι θα λάβει εκείνα τα μέτρα που πρέπει. Όχι για να ικανοποιηθεί το δημόσιο αίσθημα αλλά γιατί αυτό θα είναι το σωστό και το δίκαιο», σημείωσε, την ώρα που και ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος διεμήνυε πως «όποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του αναλαμβάνει την ευθύνη».
Στο «κάδρο των ευθυνών», βουλευτές της κυβερνώσας παράταξης τοποθετούν δύο ακόμα υπουργούς, στους οποίους αποδίδουν «έλλειψη αντανακλαστικών»: τον Τάκη Θεοδωρικάκο, υπουργό Προστασίας του Πολίτη και πολιτικό προϊστάμενο της αστυνομίας και της πυροσβεστικής υπηρεσίας, καθώς και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, με το Μέγαρο Μαξίμου ωστόσο να απορρίπτει οποιαδήποτε σχετική συζήτηση.
Ήδη, πάντως, επέστρεψαν τα σενάρια ενός δομικού κυβερνητικού ανασχηματισμού, προκειμένου να διορθωθούν κακώς κείμενα και να μπει η Νέα Δημοκρατία στην τελική ευθεία για τις εθνικές κάλπες. Κάθε λάθος κοστίζει, γνωρίζει καλά ο πρωθυπουργός, που σταθμίζει όλα τα δεδομένα και μετά την τρέχουσα περιπέτεια, θα πάρει τις αποφάσεις του.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δημοσκόπηση Metron Analysis: Κατεβαίνει στις 8,2 μονάδες η διαφορά ΝΔ (27,3%) – ΠΑΣΟΚ (19,1%)
- ΣΥΡΙΖΑ για ναύαρχο Αποστολάκη: Και διαπλεκόμενος και αποστάτης
- Hellenic Cables: Πήρε πιστοποίηση για δυναμικό καλώδιο ισχύος
- Aenaon: Το έργο ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, παρουσία Πρωθυπουργού
- Μπάιντεν: Αντιπαραγωγικοί οι δασμοί Τραμπ – Ελπίζω να το ξανασκεφτεί
- Ευρωπαϊκές αγορές: Κέρδη μετά τη διήμερη πτώση
- Πολιτική κρίση στη Γαλλία: Η Λε Πεν ζητά νέες φοροελαφρύνσεις για να ψηφίσει τον προϋπολογισμό του 2025
- Εκτός ΣΥΡΙΖΑ και ο ναύαρχος Αποστολάκης αφήνοντας το κόμμα με 27 βουλευτές – Πήρε μαζί του την έδρα ως βουλευτής Επικρατείας!
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις