Επιχειρήσεις

ΔΕΛΤΑ Γαλακτοβιομηχανία: Ζημιές €20,5 εκατ. λόγω αύξησης κόστους – Παντού πτώση πωλούμενων ποσοτήτων στην αγορά

Η εταιρεία πέτυχε αύξηση πωλήσεων 15,8% ανεβάζοντας τις τιμές κατά μέσο όρο 14%

Ο Όμιλος ΔΕΛΤΑ (Vivartia) που ελέγχεται από την εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων CVC ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2022. Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες παρουσίασαν βελτίωση  15,8% και ανήλθαν σε 263 εκατ. € έναντι 227 εκατ. € κατά την προηγούμενη χρήση.

Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται ότι η ΔΕΛΤΑ εμφανίζει ζημιές. Όμως αν κάποιος αναζητήσει τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις θα διαπιστώσει ότι έχει ζημιές μετά φόρων 20 εκατ. ευρώ.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος πληθωριστικών πιέσεων και έντονων αυξητικών τάσεων των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής, διάθεσης και λειτουργίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να διαμορφωθούν σε 0,47 εκατ. € το 2022 έναντι 11,4 εκατ. € το 2021, τα μικτά κέρδη σε 61,2 εκατ. € το 2022 έναντι 64,6 εκατ.€ το 2021 ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 23,3% μειωμένο κατά περίπου 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι τιμές των προϊόντων της ΔΕΛΤΑ το 2022 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά 14% παρότι το κόστος παραγωγής και λειτουργίας αυξήθηκε δραματικά. Ενδεικτικά το κόστος της πρώτης ύλης αυξήθηκε περίπου 40%, της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 38% και του φυσικού αερίου κατά 470%.

Παράλληλα, το λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων επηρεάστηκε και από σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης της εταιρείας και των παραγωγικών της δομών, καθώς και από την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων το 2022, με στόχο να γίνουν τα έσοδα από το 2023 και έπειτα πιο παραγωγικά.

Οι πιο σημαντικές από αυτές ήταν ο εξορθολογισμός:

Α) Στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας, όπου έγινε μείωση των ενεργών κωδικών κατά 25%.
Β) Στη γεωγραφική κάλυψη, όπου το εύρος διανομής σε κάποιες κατηγορίες μειώθηκε κατά 15%.
Γ) Στην παραγωγική διαδικασία, όπου η ΔΕΛΤΑ δεν ανανέωσε την συντριπτική πλειοψηφία συμβάσεων παραγωγής προϊόντων για λογαριασμό τρίτων και συνέχισε τη διαδικασία πώλησης και απόσβεσης ανενεργών περιουσιακών στοιχείων.

Ανάλογες κινήσεις συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό και το 2023, όπου η εταιρεία:
1. Χτίζει με στοχευμένο τρόπο τις μάρκες της ώστε να υποστηρίζουν τον στρατηγικό στόχο μετασχηματισμού της ΔΕΛΤΑ σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής. Στην κατεύθυνση αυτή:
Α) Εμπλουτίστηκε ο διοικητικός σκελετός με καταξιωμένα στελέχη από την αγορά εργασίας που σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα αποτελούν μια ιδιαίτερα δυναμική ομάδα, ικανή να υποστηρίξει το εταιρικό αφήγημα.
Β) Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΚΟΥΡΕΛΛΑΣ, μια επιλεκτική κίνηση της ΔΕΛΤΑ σε τυροκομικά κυρίως προϊόντα και ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε βιολογικά προϊόντα στην εγχώρια και διεθνή σκηνή.
Γ) Ενισχύθηκε η σειρά VITALINE με τις νέες πουτίγκες που έχουν μηδέν ζάχαρη, μηδέν λακτόζη και 20g πρωτεΐνης.
Δ) Ενδυναμώθηκε η σειρά LIFE με τους δύο νέους λειτουργικούς χυμούς που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και προσδίδουν στον οργανισμό ενέργεια.
2. Αναδιαρθρώθηκε το δίκτυο διανομής της στην Αττική, με τη δημιουργία μεικτών δρομολογίων ώστε να βελτιστοποιηθoύν οι συνθήκες παράδοσης και η συνολική υποστήριξη των εμπόρων στα σημεία λιανικής, μειώνοντας αντίστοιχα τις επιστροφές, ενώ επεκτάθηκε η ομάδα παραγγελιοληψίας και merchandising.
3. Βελτιστοποιήθηκε η διαδικασία συλλογής και μεταφοράς γάλακτος στην περιοχή της Θράκης.
4. Εγκαταστάθηκαν φωτοβολταϊκά πάνελ στο εργοστάσιο του Αγίου Στεφάνου με στόχο τη μείωση του κόστους ενέργειας.
5. Υλοποιείται εντατικά μια ολοκληρωμένη στρατηγική ESG, με στόχο την βελτίωση όχι μόνο των οικονομικών αλλά και των κοινωνικοπεριβαλλοντικών της επιδόσεων.

Στο επίπεδο εξαγωγών, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε 22 εκατ. €, αυξημένες κατά 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία βελτίωσε την απόδοσή της σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος.

Πως πρέκυψε το ζημιογόνο αποτέλεσμα

Η αύξηση των τιμών οδήγησε σε αύξηση του τζίρου αλλά όχι σε αύξηση της κερδοφορίας. Κι αυτό γιατί και τα περιθώρια κέρδους μειώθηκαν και οι όγκοι των πωλούμενων προϊόντων.

Το κόστος παραγωγής της εταιρείας αυξήθηκε σημαντικά στα 201,8 εκατ. ευρώ από 162,4 εκατ. ευρώ το 2021.

Αποτέλεσμα ήταν το μεικτό κέρδος να υποχωρήσει σε 61,24 εκατ. ευρώ από 64,64 εκατ. ευρώ το 2021.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες μειώθηκε 0,47 εκατ. ευρώ από 11,1 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση (2021).

Οι ζημιές προ φόρων αυξήθηκαν σε 19,9 εκατ. ευρώ από 2,3 εκατ. ευρώ εώ το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιές 20,5 εκατ. ευρώ από κέρδη 2,94 εκατ. ευρώ το 2021.

Ακολουθούν τα αποτελέσματα σε ότι αφορά τα βασικά προϊόντα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που η εταιρεία παραθέτει:

  • H Αγορά του Λευκού Γάλακτος στο σύνολο έτους 2022, ήταν ανοδική σε αξία +6,2%, αλλά αρνητική σε όγκο -5,1%.
  • Η υποκατηγορία γάλακτος υψηλής παστερίωσης το 2022 ήταν ανοδική σε αξία +8,6% και αρνητική -3,5% σε όγκο.
  • Η κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού είναι η μεγαλύτερη κατηγορία μέσα στο βιομηχανοποιημένο γιαούρτι με συμμετοχή 59% σε αξία και 64% σε όγκο. Το 2022 η κατηγορία κινήθηκε ανοδικά σε αξία +5,5% λόγω ανατιμήσεων αλλά με πτώση στον όγκο -6,1%.
  • Το 2022 η κατηγορία του γιαουρτιού με φρούτα κινήθηκε πτωτικά σε όγκο -7,2% αλλά θετικά σε αξία +1,3%.
  • Η αγορά του παιδικού γάλακτος κινήθηκε πτωτικά αν και με μικρότερο ρυθμό το 2022 σε όγκο -6,2% αλλά ανοδικά σε αξία +4,9% σε σχέση με το 2021.
  • Η συνολική αγορά του βρεφικού και παιδικού γιαουρτιού το 2022 κινήθηκε πτωτικά τόσο σε όγκο (-7,0%) όσο και σε αξία (-0,3%), οδηγούμενη από την φθίνουσα πορεία του παιδικού και του βρεφικού γιαουρτιού. Συγκεκριμένα η κατηγορία του παιδικού γιαουρτιού σημειώνει πτώση -6,6% σε όγκο και είναι σταθερή σε αξία. Αντίστοιχα η κατηγορία των βρεφικών γιαουρτιών παρουσιάζει πτώση της τάξης του -7,9% σε όγκο και -1,0% σε αξία.
  • H αγορά του σοκολατούχου γάλακτος στο σύνολο έτους 2022, ήταν ανοδική σε αξία +4,6%, αλλά αρνητική σε όγκο – 4,5%.
  • Η τάση της συνολικής αγοράς των χυμών το 2022 είναι αρνητική σε όγκο στο -5,5%, αλλά θετική σε αξία στο +3,4% σε σχέση με το 2021.
  • Το 2022, η αγορά του έτοιμου παγωμένου συσκευασμένου τσαγιού κατέγραψε μικρή κάμψη πωλήσεων -0,9% σε όγκο αλλά άνοδο σε αξία +3,7% λόγω ανατιμήσεων.
  • Το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά όπου η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων σταμάτησε να εμφανίζει διψήφια νούμερα ανάπτυξης και μάλιστα κινήθηκε πτωτικά, τόσο σε όγκο με -8,1% όσο και σε αξία με -2,9%.
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu