Οικονομία

Δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού για τον «εθνικά κρίσιμο» αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα-Κακαβιά»

Η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ. είχε κάνει προσφυγή κατά όρων του διαγωνισμού, δικαιώθηκε, επαναπροκηρύχθηκε το έργο αλλά επανήλθε, καθώς θεωρούσε ότι δεν είχε συμμορφωθεί η αναθέτουσα αρχή - Η Αλβανοί έχουν ολοκληρώση το δικό τους τμήμα...

Επίσημα εχθές το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ακύρωσε τον δεύτερο διαγωνισμό που επιχειρήθηκε για την υλοποίηση του μεγάλου οδικού έργου της Ηπείρου με το οποίο η Ιόνια Οδός θα επεκταθεί μέχρι τα σύνορα με το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά  (οι Αλβανοί έχουν ήδη ολοκληρώσει την «προέκταση» του δρόμου στο έδαφος της χώρας τους), μετά την προσφυγή που έκανε δεκτή η ΕΑΔΗΣΥ από το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε. κατά των όρων του διαγωνισμού με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Να θυμίσουμε ότι επρόκειτο για τον δεύτερο διαγωνισμό για το συγκεκριμένο έργο των 310 εκατ ευρώ μιας και είχε υπάρξει ακόμα μια προσπάθεια στις αρχές του έτους που είχε καταλήξει σε ακύρωση της διαδικασίας λόγω προσφυγής του ίδιου σχήματος.

Ο οδικός άξονας, μήκους 70χλμ., θα ενώνει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου με τη γειτονική Αλβανία με ταχύτητα και ασφάλεια.

Παράλληλα θα αναβαθμίσει την αστική κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων, θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς και θα εκτρέπει σημαντικούς υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων και συνδέει την Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, διοχετεύοντας την βαριά κυκλοφορία στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά είναι η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Σημειώνεται επίσης ότι, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Να γίνει αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα - Κακαβιά - του Δημ. Περδίκη | ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Στον διαγωνισμό για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ιωάννινα – Κακκαβιά, η προσφεύγουσα κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ. που είχε στραφεί κατά όρων της διακήρυξης, πρόσφατα μόλις δικαιώθηκε εκ νέου (αρχικά ο διαγωνισμός είχε μπλοκάρει και προκηρύχθηκε πάλι) από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).

Η κοινοπραξία είχε κάνει προσφυγή κατά όρων του διαγωνισμού, δικαιώθηκε, επαναπροκηρύχθηκε το έργο αλλά το γκρουπ των κατασκευαστών επανήλθε, καθώς θεωρούσε ότι δεν είχε συμμορφωθεί η αναθέτουσα αρχή, ως όφειλε, στις υποδείξεις της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.).

Η Ένωση οικονομικών φορέων με την επωνυμία «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε» άσκησε την 30-05-2023 την με ΓΑΚ ΕΑΔΗΣΥ 799/31-05-2023 προδικαστική προσφυγή και αίτημα αναστολής – προσωρινών μέτρων.

H Αναθέτουσα Αρχή, απέστειλε στην ΕΑΔΗΣΥ, τις απόψεις της επί προδικαστικής. Με την από 06/06/2023 υπ΄ αριθμό απόφαση Α553/2023 του 5ου κλιμακίου της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., έγινε αποδεκτό :

  • Το αίτημα αναστολής – προσωρινών μέτρων που περιλαμβανόταν στην προδικαστική προσφυγή,
  • Ανεστάλη εν συνόλω, η εξέλιξη της επίμαχης διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της προδικαστικής προσφυγής.

Για να καταθέσει, ως συνηθίζεται, η Αναθέτουσα Αρχή τις δικές της απόψεις, για να φτάσουμε στην απόφαση του 5ου κλιμακίου της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., που εκδόθηκε την 27/07/2023, με την οποία έγινε αποδεκτή η εν λόγω Προδικαστική Προσφυγή και ακυρώθηκε εν συνόλω, η προσβαλλόμενη διακήρυξη.

Πάμε για τρίτη προσπάθεια

Πλέον όπως όλα δείχνουν θα πάμε σε μια τρίτη προσπάθεια δημοπράτησης στην οποία θα υπάρξουν οι απαραίτητες αλλαγές σύμφωνα με την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ. Το οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά είναι μέρος της νέας γενιάς οδικών έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με τα έργα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, Δράμα-Αμφίπολη, Μακρακώμη-Τυμφρηστός κ.α.

Το έργο για το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά δεν επετεύχθη να συμπεριληφθεί την δεκαετία του 2000 όταν σχεδιαζόταν η Ιόνια Οδός με αποτέλεσμα να μείνει ως “ορφανό τμήμα”. Στη συνέχεια υπήρξε προσπάθεια και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ αλλά τελικά η υλοποίηση του δεν προχώρησε και το 2015 απεντάχθηκε από τη χρηματοδότηση.

Στις αρχές του 2020 έγινε προσπάθεια από την Περιφέρεια Ηπείρου να ωριμάσει και να υλοποιήσει το έργο “τραβώντας” το από το Υποδομών χωρίς όμως να τα καταφέρει. Τελικά το 2022 το έργο επιστρέφει στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ, ωρίμασε μελετητικά και έφτασε στην προκήρυξη του διαγωνισμού στις αρχές της φετινής χρονιάς. Μένει να δούμε αν η κακοδαιμονία στο συγκεκριμένο έργο συνεχίσει ή αν καταφέρει να πάρει την άγουσα προς υλοποίηση.

Ποιο είναι το έργο

Η Ιόνια Οδός ουσιαστικά αναμένει με την απόφαση σχετικά με τον διαγωνισμό για το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά που θα κρίνει αν θα προχωρήσει η υλοποίηση για το έργο το οποίο ολοκληρώνει προς βορρά τον αυτοκινητόδρομο και αποτελεί πάγιο αίτημα των φορέων της Ηπείρου και ιδιαίτερα του Νομού Ιωαννίνων.

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Περιλαμβάνει δυο υποτμηματα :

– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu