Η μαύρη λίστα των ΗΠΑ δεν έχει το βάρος νομικών κυρώσεων για τον εμπορικό τομέα, αλλά μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για πολλούς εισαγωγείς
Παρά το γεγονός πως ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, λειτουργεί κανονικά μετά την είσοδο της Cosco, του πλειοψηφικού ιδιοκτήτη του, στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ, η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει τις πιθανές επιπτώσεις, αναφέρει το πρακτορείο Reuters, την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου
Το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ δήλωσε τη Δευτέρα ότι πρόσθεσε την COSCO Shipping σε έναν κατάλογο εταιρειών που, όπως είπε, συνεργάζονται με τον κινεζικό στρατό, κάτι που η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρεί ως ένα βήμα που αποσκοπεί στην αποτροπή των αμερικανικών εταιρειών από το να συναλλάσσονται με την κινεζική εταιρεία.
Η COSCO, ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως, δήλωσε την Τετάρτη ότι καμία από τις μονάδες της στον κατάλογο δεν είναι στρατιωτική εταιρεία, ότι οι παγκόσμιες δραστηριότητές της συνεχίζονται απρόσκοπτα και ότι θα διευθετήσει το ζήτημα με τις αμερικανικές αρχές.
Η μαύρη λίστα των ΗΠΑ δεν έχει το βάρος νομικών κυρώσεων για τον εμπορικό τομέα, αλλά έχει θορυβήσει την Αθήνα, καθώς ο Πειραιάς, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου έχει ήδη υποστεί μείωση του εμπορίου λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι Χούθι της Υεμένης στοχοθετούν την εμπορική ναυτιλία.
“Δεν βλέπω αντίκτυπο στον Πειραιά, αλλά είναι ακόμη νωρίς”, δήλωσε Έλληνας αξιωματούχος με γνώση του θέματος.
Η Ελλάδα παρακολουθεί την κατάσταση και έχει συζητήσει το θέμα με άλλους ομολόγους της ΕΕ, δήλωσε δεύτερος Έλληνας αξιωματούχος. Μια θυγατρική της COSCO διαχειρίζεται επίσης λιμάνια στην Ισπανία και την Ιταλία.
“Υπάρχει πιθανότητα “αυτο-κυρώσεων” εκ μέρους παραγόντων της αγοράς υπό το φόβο να μην συγκρουστούν με την πολιτική των ΗΠΑ”, δήλωσε ο αναλυτής της Jefferies, Ομάρ Νόκτα.
Ο Ουλφ Μπέργκμαν, ανώτερος οικονομολόγος της Shipfix, σημείωσε από την πλευρά του ότι ενώ η μαύρη λίστα δεν συνεπάγεται νομικές κυρώσεις, μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για πολλούς εισαγωγείς.
Ένας Έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, δήλωσε ότι η μαύρη λίστα ήταν μια κίνηση σε ένα παιχνίδι ισχύος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ.
Ο δανικός ναυτιλιακός όμιλος NORDEN δήλωσε στο Reuters ότι η απόφαση δεν έχει επηρεάσει τις δραστηριότητές του μέχρι στιγμής. “Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις και θα προσαρμοστούμε ανάλογα”, δήλωσε.
Το 2019, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε δύο θυγατρικές της COSCO, γεγονός που ώθησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν για λίγο τη ναύλωση των πλοίων τους έως ότου αρθούν οι κυρώσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τουρισμός: «Απόβαση» 339.985 Τούρκων στα νησιά του βορείου Αιγαίου πέρυσι το καλοκαίρι
- Θεοδωρικάκος: «Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ελέγχει αν υπάρχει καρτέλ στη ιδιωτική υγεία»
- «Πρεμιέρα» την Τετάρτη για τις ανέπαφες πληρωμές σε Μετρό, Τραμ, Λεωφορεία και Τρόλεϊ της Αθήνας
- Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Κρίσιμες οι επόμενες 48 ώρες, μετά την εγχείρηση στον «Ευαγγελισμό»
- Λεωφόρος Ποσειδώνος: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω έργων
- Συρία: Δημόσια εκτέλεση δημάρχου που θεωρείτο πιστός στο καθεστώς Άσαντ
- Ν. Κορέα: Τα «μαύρα κουτιά» δεν κατέγραψαν τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης της Jeju Air
- Φωτιές στο Λος Ατζελες: Στους 11 οι νεκροί και εικόνες βιβλικής καταστροφής
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις