Επιχειρήσεις

Cosco: Αύξηθηκε κατά 5,1% η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά

Το 2023 αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο έτος ανάκαμψης της σχετικής δραστηριότητας από το 2020 και μετά

Συνεχίστηκε και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, η ανοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν συνολικά 1,19 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEUs), μια αύξηση κατά 5,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Παράλληλα, από τις αρχές του έτους και μέχρι και τον Σεπτέμβριο, έχουν διακινηθεί συνολικά 3,44 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,1% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022. Ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε επίσης ανοδικά, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση 8,1% σε σύγκριση με τον περσινό μήνα.

Αυτό σημαίνει ότι, αν δεν υπάρξει κάποια έντονα αρνητική εξέλιξη κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, το 2023 αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο έτος ανάκαμψης της σχετικής δραστηριότητας από το 2020 και μετά. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν ξεκίνησε θετικά, καθώς κατά το πρώτο τρίμηνο υπήρξε νέα κάμψη κατά 4,4% (1,05 εκατ. TEUs), ωστόσο έκτοτε έχει σημειωθεί μια σημαντική ανάκαμψη, κυρίως λόγω της αύξησης των συνδέσεων του Πειραιά με εταιρείες τακτικών γραμμών, αλλά και χάρις στην σταδιακή βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της Κίνας. Συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο τρίμηνο, υπήρξε αύξηση κατά 14,5% σε 1,197 εκατ. TEUs, ανατρέποντας την αρνητική πορεία.

Ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ ΥU Zeng Gang

Εν τω μεταξύ, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται εντατικοποίηση των κινεζικών αναφορών σε φόρουμ, ομιλίες και εκδηλώσεις, της σημασίας του λιμανιού του Πειραιά για την Κίνα, αλλά και των θετικών συνεπειών της επένδυσης της Cosco στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Όπως είναι εμφανές, οι πιέσεις που ασκούνται από τις ΗΠΑ, αλλά και αξιωματούχους της Ε.Ε. για την μείωση της επιρροής της Κίνας στην ευρύτερη περιοχή, έχουν οδηγήσει σε μια άτυπη «μάχη» εντυπώσεων ενώπιον της κοινής γνώμης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ, έκανε εκτενή αναφορά εντός της εβδομάδας στην σημασία του Πειραιά για την Μεσόγειο και την Ευρώπη, στο πλαίσιο του 3ου Φόρουμ «Ζώνης και Δρόμου για την Διεθνή Συνεργασία» (Belt and Road Initiative), που ολοκληρώθηκε χθες στο Πεκίνο. Όπως τόνισε, το λιμάνι του Πειραιά «έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο και το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Έχει επίσης αναδειχθεί σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η ετήσια χωρητικότητά του σε διακίνηση έχει ανέλθει στο υψηλό ρεκόρ των 7,2 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την 26η θέση παγκοσμίως. Ο Πειραιάς έχει επίσης δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας άμεσα περισσότερο από 1,4 δισ. ευρώ στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 0,8%».

Ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Τζουντσένγκ στην νέα χερσαία γραμμή China-Europe Land-Sea Express, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπληρώνοντας τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και το China-Europe Railway Express. Το 2022, συνολικά 181.000 TEUs μεταφέρθηκαν μέσω αυτής της γραμμής εξπρές ξηράς-θάλασσας, σημειώνοντας αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση. Η εν λόγω γραμμή έχει μειώσει τους χρόνους μεταφοράς κατά τουλάχιστον 7-10 ημέρες, αποτελώντας έναν ακόμα σημαντικό δίαυλο για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επενδύσεις

close menu