Επιχειρήσεις

Coffee Berry: Είσοδος σε Μαρόκο, Κουβέιτ, Ρουμανία και επένδυση σε νέα μονάδα επεξεργασίας καφέ στο Κορωπί

Από αριστερά ο CEO και Ιδρυτής Χάρης Γρυπάρης και ο εμπορικός διευθυντής Νίκος Χατζηγεωργίου

Ο στόχος είναι η νέα αυτή μονάδα να λειτουργήσει μέχρι τα τέλη του 2025 και να δημιουργήσει διψήφιο αριθμό θέσεων εργασίας

Ελαφρά αυξημένος αναμένεται να είναι για το 2024 ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας καταστημάτων καφέ Coffee Berry, η οποία ιδρύθηκε το 2016 από τον Χάρη Γρυπάρη. Οκτώ χρόνια μετά μετρά 220 καταστήματα, 130 στην Ελλάδα, 83 στην Κύπρο (σε συνεργασία με Master Franchisee την οικογένεια Ζορμπά), επτά στην Αίγυπτο, ένα στο Ριάντ, ένα στη Στουτγάρδη ενώ μέσα στο μήνα αναμένεται να ανοίξει το πρώτο κατάστημα στο Μαρόκο.

Eιδικά οι βορειοαφρικανικές χώρες και η Μέση Ανατολή είναι στο στόχαστρο της εταιρείας, λόγω της αυξημένης ζήτησης ευρωπαϊκών προϊόντων και γρήγορης υιοθέτησης των συνηθειών εστίασης.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας το 2023 έκλεισε με 18,5 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών, αυξημένο κατά 9% σε σχέση με το 2022, ενώ η εκτίμηση για το 2024 είναι ότι θα αγγίξει τα 19,5 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον προκαλεί ότι η εταιρεία δεν έχει εταιρικά καταστήματα , καθώς λειτουργεί αποκλειστικά με τη μέθοδο του franchise, κάτι το οποίο, κατά τον ιδιοκτήτη της κ. Χάρη Γρυπάρηπροχωρά με επιτυχία και όταν είχαμε προσπαθήσει να το αλλάξουμε δεν πέτυχε, οπότε συνεχίζουμε με αυτόν τον τρόπο” .

Στο πέρασμα αυτών των οκτώ ετών παρουσίας της εταιρείας στην αγορά του καφέ έχουν κλείσει μόνο δύο καταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη λόγω αναχώρησης του συνεργάτη-franchisee για το εξωτερικό και ένα ακόμα στην Αττική λόγω πολεοδομικών ζητημάτων που προέκυψαν. Υπάρχουν και περιπτώσεις καθυστέρησης στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, κάτι που έχει παρατηρηθεί κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, λόγω ενστάσεων από αρχαιολογικές υπηρεσίες.

Η εταιρεία βρίσκεται, ήδη, σε συζητήσεις για είσοδο σε νέες αγορές όπως η Ρουμανία και το Κουβέιτ με καταστήματα τα οποία θα ανοίξουν μέσα στο 2025. Χώρα-στόχος αποτελεί για την Coffee Berry και η αγορά των ΗΠΑ, την οποία, όπως χαρακτηριστικά τόνισε στο Financial Report ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Νίκος Χατζηγεωργίουείναι μια μεγάλη αγορά, μια δύσκολη διαδικασία για να αναπτυχθεί, την οποία έχουμε βάλει ως στόχο επέκτασης, τη μελετάμε, βλέπουμε τί κάνει ο ανταγωνισμός, δεν μπορούμε να πούμε όμως με σιγουριά ποτέ θα κάνουμε είσοδο σε αυτή και σε ποια πολιτεία“.

Νέα καταστήματα θα ανοίξουν όμως και στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2024, έξι τον αριθμό, τόσο στην Αττική, όσο και στην Περιφέρεια. Ειδικά η Περιφέρεια αναμένεται να βρεθεί την επόμενη τριετία στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, καθώς υπάρχει έντονη ζήτηση για συνεργασία και ανάπτυξη σε τουριστικές περιοχές της χώρας.

Νέα μονάδα στο Κορωπί μέχρι το τέλος του 2025

Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανέγερσης νέας βιομηχανικής μονάδας επεξεργασίας καφέ στο Κορωπί λίγα μέτρα από την ήδη υπάρχουσα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν από τη διοίκηση, είναι σε αναμονή η οικοδομική άδεια, ενώ έχει κατατεθεί και σχετικό αίτημα για ένταξη στον Αναπτυξιακό νόμο, με στόχο η νέα αυτή μονάδα να λειτουργήσει μέχρι τα τέλη του 2025 και θα δημιουργήσει διψήφιο αριθμό θέσεων εργασίας.  Η ήδη υπάρχουσα μονάδα έχει ικανότητα παραγωγής 3200 τόνους καφέ ετησίως.

Οι ανατιμήσεις και η επένδυση στους συνεργάτες

Το 2024, πάντως, περιγράφεται από την εταιρεία ως έτος ορόσημο καθώς έχει μπει σε εφαρμογή σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης του brand μέσω χρηματοδότησης των συνεργατών που θέλουν να ανοίξουν ένα δικό τους κατάστημα Coffee Berry.

Όπως αναφέρθηκε από την εταιρεία, με ένα ελάχιστο ποσό από 50.000 και άνω ένας νέος επιχειρηματίας μπορεί να ανοίξει το δικό του Coffee Berry, με ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης από την εταιρεία, ελαστικό διάστημα αποπληρωμής, ενώ η εταιρεία αναλαμβάνει εκπαίδευση, παροχές και τεχνογνωσία των συνεργατών σε συνεχή βάση.

Αυτό συμβαίνει σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τον κλάδο του καφέ και εν γένει των ροφημάτων, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως, με τις τιμές να ανεβαίνουν συνεχώς. Χαρακτηριστικό είναι από τις αρχές του 2024 η τιμή του κακάο έχει εκτοξευθεί κατά 175%, η τιμή του καφέ μόνο το τελευταίο τρίμηνο έχει καταγράψει άνοδο 25%, ενώ αυτές οι αυξήσεις δεν έχουν περάσει στους συνεργάτες επιχειρηματίες, κάτι το οποίο αναδεικνύεται από την εταιρεία ως επένδυση ύψους μισού εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου όλες αυτές οι αύξηση είναι απόρροια και συνδυασμός πολλών παραγόντων όπως γεωπολιτικοί και κλιματικοί όπως τυφώνες και ξηρασία σε χώρες παραγωγής καφέ όπως Βραζιλία και Βιέννη, ενώ έγινε μνεία και στη συνεχιζόμενη κατάσταση με τους Χούθι και το πόσο αυτή έχει επηρεάσει τη διέλευση των εμπορευμάτων και κατά συνέπεια τις τιμές.

Εντύπωση εξάλλου προκαλεί και το γεγονός ότι οι τιμές ανεβαίνουν και από την αυξανόμενη ζήτηση για καφέ από πολλές χώρες της Ασίας τα τελευταία χρόνια, κάτι που έχει και αυτό τη δική του επίδραση στις τιμές, καθώς εντείνει το δίπολο ”προσφορά-ζήτηση”.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu