Επιχειρήσεις

Coca-Cola HBC: Αύξηση 24% στα κέρδη του 2017 – Στα 426 εκατ. ευρώ

Αύξηση 24% σημειώθηκε στα κέρδη του 2017 για την Coca-Cola HBC, καθώς διαμορφώθηκαν στα 426 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Coca-Cola HBC, η καλή ισορροπία μεταξύ αύξησης όγκου πωλήσεων και βελτίωσης τιμών/μείγματος οδήγησε σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 5,9%.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 4,9%.
Τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν σε όλους τους τομείς όπου δραστηριοποιούμαστε, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 3,6% συνολικά.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 20,0% σε €621,0 εκατ. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 120 μονάδες βάσης, στο 9,5% και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους κατά 90 μονάδες βάσης, στο 9,0%.
Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,54 – μια αύξηση της τάξης του 23% σε σύγκριση με το μέρισμα του 2016.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
“Είμαι ευτυχής που έχω αναλάβει μία εταιρεία με καλή απόδοση και ξεκάθαρη στρατηγική κατεύθυνση.
Το 2017 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς και είμαστε ευτυχείς με την επίτευξη ισχυρής ανάπτυξης σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, εσόδων και περιθωρίου κέρδους, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων μας για το 2020.
“Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη χρονιά που διανύουμε, η οποία χαρακτηρίζεται από μία σειρά από ιδιαίτερα ισχυρές προϊοντικές καινοτομίες και από σημαντικές πρωτοβουλίες στην εμπορική μας στρατηγική.
Υπάρχει καλή δυναμική στην εταιρεία και είμαστε αποφασισμένοι να χτίσουμε πάνω στην επιτυχία μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι το 2018 θα είναι μία ακόμη επιτυχημένη χρονιά.”

_x000D_

_x000D__x000D_
_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Πλήρες Έτος Μεταβολή
20172016
Όγκος πωλήσεων (εκατ. κιβώτια)2.104,12.057,92,2%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (€ εκατ.)6.522,06.219,04,9%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (€)3,103,022,6%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση1 (€ εκατ.)6.522,06.157,25,9%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά κιβώτιο1 (€)3,102,993,6%
Λειτουργικά έξοδα (€ εκατ.)(1.849,2)(1.792,5)3,2%
Συγκρίσιμα λειτουργικά έξοδα1 (€ εκατ.)(1.821,5)(1.756,8)3,7%
Λειτουργικά κέρδη2 (€ εκατ.)589,8506,316,5%
Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη1 (€ εκατ.)621,0517,520,0%
Λειτουργικό περιθώριο κέρδους (%)9,08,190bps
Συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους1 (%)9,58,3120bps
Καθαρά κέρδη3 (€ εκατ.)426,0343,524,0%
Συγκρίσιμα καθαρά κέρδη1,3 (€ εκατ.)449,7352,127,7%
Βασικά κέρδη ανά μετοχή (€ εκατ.)1,1680,94923,1%
Συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή1 (€ εκατ.)1,2330,97226,9%
Καθαρές ταμειακές ροές1 (€ εκατ.)425,9431,2-1,2%

_x000D_

Μελλοντικές δηλώσεις

Το παρόν έγγραφο περιέχει δηλώσεις που αφορούν το μέλλον και συνεπάγονται κινδύνους και αβεβαιότητες. Κατά κανόνα, αλλά όχι πάντοτε, οι δηλώσεις αυτού του είδους περιέχουν ενδεικτικά τις λέξεις «πιστεύουμε», «προοπτική», «κατευθυντήριες γραμμές», «σκοπεύουμε», «αναμένουμε», «προβλέπουμε», «σχεδιάζουμε», «στοχεύουμε» και άλλες παρόμοιες διατυπώσεις που αφορούν το μέλλον. Εκτός από τις δηλώσεις που αφορούν γεγονότα του παρελθόντος, όλες οι υπόλοιπες, όπως, μεταξύ άλλων, οι δηλώσεις για τη μελλοντική οικονομική θέση και τα αποτελέσματά μας, την προοπτική μας για το 2018 και τα επόμενα χρόνια, την επιχειρηματική μας στρατηγική και τα αποτελέσματα της επιβράδυνσης του ρυθμού της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, τον αντίκτυπο της κρίσης κρατικού χρέους, τις μεταβολές νομισματικών ισοτιμιών, τις πρόσφατες εξαγορές μας και τις ενέργειες αναδιοργάνωσης στις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες και την οικονομική μας κατάσταση, τις μελλοντικές συναλλαγές μας με την εταιρεία The Coca-Cola Company, τους προϋπολογισμούς, τα προβλεπόμενα επίπεδα κατανάλωσης και παραγωγής, τις προβλέψεις για το κόστος πρώτων υλών και τα άλλα στοιχεία κόστους, τις εκτιμήσεις κεφαλαιουχικών δαπανών, ελεύθερων ταμειακών ροών ή πραγματικών φορολογικών συντελεστών, τα σχέδια και τους στόχους της διοίκησης της Εταιρείας σε σχέση με μελλοντικές δράσεις αποτελούν αναφορές στο μέλλον. Εκ φύσεως, τέτοιες δηλώσεις που αφορούν το μέλλον ενέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες, εφόσον αντανακλούν τις σημερινές μας εκτιμήσεις και προσδοκίες για μελλοντικά γεγονότα και περιστάσεις που μπορεί να αποδειχθούν ανακριβείς. Τα πραγματικά αποτελέσματα της Εταιρείας ενδέχεται να διαφέρουν σε ουσιώδη βαθμό από τις δηλώσεις για το μέλλον που περιέχονται στις μελλοντικές δηλώσεις για διάφορους λόγους, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι κίνδυνοι που περιγράψαμε στην Ετήσια Ενοποιημένη Έκθεση (Integrated Annual Report) του 2016 για την Coca-Cola HBC AG και τις θυγατρικές της εταιρείες.
Αν και πιστεύουμε ότι, κατά την ημερομηνία σύνταξης του παρόντος, οι προσδοκίες που αντικατοπτρίζονται στις εν λόγω δηλώσεις για το μέλλον είναι εύλογες, δεν μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα μελλοντικά μας αποτελέσματα, το επίπεδο επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι επιδόσεις ή τα επιτεύγματά μας θα ικανοποιήσουν αυτές τις προσδοκίες. Επιπλέον, κανένας από εμάς, τα στελέχη, τους υπαλλήλους, τους συμβούλους ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για την ακρίβεια και την πληρότητα δηλώσεων που αφορούν το μέλλον. Μετά την ημερομηνία των συνοπτικών ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκθεση, εκτός αν είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο ή τους κανόνες της Financial Conduct Authority του Ηνωμένου Βασιλείου, δεν σκοπεύουμε απαραιτήτως να προσαρμόσουμε καμία από τις δηλώσεις που αφορούν το μέλλον για να τις εναρμονίσουμε είτε σε σχέση με τα πραγματικά αποτελέσματα είτε σε σχέση με την όποια μεταβολή των προσδοκιών μας.

Εναλλακτικά μεγέθη μέτρησης απόδοσης

Ο Όμιλος χρησιμοποιεί συγκεκριμένους εναλλακτικούς δείκτες μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ») ως γνώμονα για τη λήψη οικονομικών και επιχειρηματικών αποφάσεων, αποφάσεων σχεδιασμού, καθώς και για λόγους αξιολόγησης και αναφοράς των επιδόσεων του Ομίλου. Μέσω των ΕΔΜΑ παρέχεται πρόσθετη πληροφόρηση και σχηματίζεται σαφέστερη εικόνα για τις λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις, την οικονομική κατάσταση και τις ταμειακές ροές του Ομίλου. Οι ΕΔΜΑ πρέπει να εξετάζονται σε σχέση με και όχι κατ’ αποκλεισμό των αντίστοιχων στοιχείων που παρουσιάζονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους ΕΔΜΑ, παρακαλούμε ανατρέξτε στην ενότητα «Ορισμοί και συμφωνίες ΕΔΜΑ».

Λειτουργική Επισκόπηση Ομίλου

Πετύχαμε άλλη μια χρονιά προόδου σε σχέση με τους στρατηγικούς μας στόχους για το 2020 και μάλιστα με καλύτερη δυναμική. Η επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής στην αγορά, σε συνδυασμό με το βελτιούμενο οικονομικό περιβάλλον, είχαν ως αποτέλεσμα να σημειωθεί εξαιρετική αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων μας και στο περιθώριο κέρδους για το 2017. Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι που πετύχαμε ανάπτυξη των εσόδων μέσω ισορροπημένης συνεισφοράς τόσο όγκου πωλήσεων όσο και μείγματος/τιμών.
Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 5,9%. To ισχυρότερο Ρωσικό Ρούβλι σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος συνέβαλε στην αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατά 4,9%. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, κατά 3,6% συνολικά, με θετικές επιδράσεις από το βελτιωμένο μείγμα τιμής, κατηγορίας και συσκευασίας. Η ευρείας βάσης αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% προήλθε από όλους τους τομείς δραστηριοποίησης και σημείωσε βελτίωση στη διάρκεια του έτους, με αποτέλεσμα το δεύτερο εξάμηνο να καταγράψει μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το πρώτο.
Διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι η συνεχιζόμενη προσήλωσή μας στην προσεκτική διαχείριση των εξόδων, οδήγησε σε ενίσχυση της λειτουργικής μόχλευσης με βελτίωση των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των εσόδων κατά 30 μονάδες βάσης, στο 27,9% και αύξηση του περιθωρίου των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 120 μονάδες βάσης στο 9,5%, σε μια χρονιά αυξημένων επενδύσεων σε ενέργειες μάρκετινγκ. Η σημαντική βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους ενισχύθηκε από την ενίσχυση του Ρωσικού Ρουβλιού μέσα στο έτος.

Όγκος πωλήσεων ανά τομέα

Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,2% στη διάρκεια του έτους, καταγράφοντας επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης σε σχέση με την οριακή αύξηση κατά 0,1% το 2016. Σημειώθηκε καλή επίδοση στην κατηγορία των ανθρακούχων (συμπεριλαμβανομένων των ποτών ενέργειας) αλλά και των μη ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 2,6% και 1,5% αντίστοιχα.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,1% στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, κατά 2,8% στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών και κατά 2,7% στον τομέα των αναδυόμενων αγορών. Και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης καταγράφηκε ταχύτερος ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο του 2017 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους και μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2017 σε σύγκριση με το 2016. Σημαντικό ρόλο για τη συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων αποτέλεσε η ενίσχυση του όγκου από τις μεσαίου μεγέθους αγορές στους τομείς των αναπτυσσόμενων και αναδυόμενων αγορών.

Όγκος πωλήσεων ανά κατηγορία

Ο όγκος πωλήσεων ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 2,3% στη διάρκεια του έτους, σε σύγκριση με βελτίωση της τάξης του 1,2% πέρυσι. Στην πλειονότητα των αναπτυσσόμενων και αναδυόμενων αγορών μας παρατηρήθηκε βελτίωση των επιδόσεων, ενώ στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, οι επιδόσεις παρουσίασαν μεικτή εικόνα. Το αναπτυσσόμενο χαρτοφυλάκιο ανθρακούχων αναψυκτικών μας έχει απήχηση στους καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα επικρατούν ισχυρές τάσεις ανάπτυξης στις νέες παραλλαγές και γεύσεις όπως οι Coca-Cola Lime, Coca-Cola Zero Lemon, Sprite Cucumber, Schweppes Pomegranate και οκτώ νέες γεύσεις Fanta. Στην ίδια κατηγορία, καταγράφηκε αύξηση 2,7% στις πωλήσεις προϊόντων με το σήμα Coca-Cola, με βελτίωση της τάξης του 22,4% στις πωλήσεις της Coke Zero. Οι πωλήσεις των σημάτων Fanta και Schweppes κατέγραψαν αύξηση 2,7% και 5,1% αντίστοιχα.
Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,0% μετά την πτώση 2,0% το προηγούμενο έτος. Ο όγκος πωλήσεων στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών αυξήθηκε κατά 4,5% με τη συνδρομή των υψηλών καλοκαιρινών θερμοκρασιών. Στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών, ο όγκος πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών υποχώρησε κατά 1,9%, ενώ στον τομέα των αναδυόμενων αγορών καταγράφηκε αύξηση 3,2% καθώς η μεγάλη αύξηση του όγκου πωλήσεων στη Νιγηρία, τη
Ρουμανία και τη Σερβία υπεραντιστάθμισε την πτώση στη Ρωσία όπου οι όγκοι πωλήσεων επηρεάστηκαν αρνητικά από το ψυχρό και βροχερό καλοκαίρι.
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών υποχώρησε κατά 0,8% για το σύνολο του έτους, σημειώνοντας βελτίωση σε σχέση με την πτώση 2,8% το προηγούμενο έτος. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών ήταν σταθερός στις αναδυόμενες αγορές, υποβοηθούμενος από την αύξηση στη Ρωσία, αυξήθηκε κατά 1,7% στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών και υποχώρησε κατά 8,5% στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, κυρίως λόγω της επίδρασης της Ιρλανδίας όπου η απόφαση για μείωση της διανομής συμπυκνωμένων προϊόντων επηρέασε αρνητικά τους όγκους πωλήσεων.
Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, οι πωλήσεις παρέμειναν συνολικά σε χαμηλά επίπεδα, καταγράφοντας πτώση 7,1%. Η Ρουμανία, η Ουγγαρία και η Βουλγαρία, όπου θα παραμείνει το σήμα Nestea, κατέγραψαν αύξηση του όγκου πωλήσεων ενώ σε όλες τις άλλες χώρες παρατηρήθηκε πτώση το 2017. Για πρώτη φορά κυκλοφόρησε στις αρχές του 2018 το σήμα τσαγιού FUZE σε όλες τις αγορές μας εκτός της Νιγηρίας και πιστεύουμε ότι η νέα αυτή κυκλοφορία θα δώσει νέα δυναμική στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας καταγράφηκε άλλη μια χρονιά αύξησης του όγκου πωλήσεων άνω του 20% με τη συμβολή του Monster που κατέγραψε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 48,3% συμπεριλαμβάνοντας την κυκλοφορία στη Νιγηρία και αύξηση 40,6% σε οργανική βάση.
Ακολουθώντας τη στρατηγική αύξησης των εσόδων μέσω των μικρότερων συσκευασιών, οι πωλήσεις συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης αυξήθηκαν κατά 3,1%, ενώ οι πωλήσεις συσκευασιών μελλοντικής κατανάλωσης αυξήθηκαν κατά 1,6% στη διάρκεια του έτους, με αποτέλεσμα τη βελτίωση του μείγματος συσκευασίας κατά 30 μονάδες βάσης. Στους τομείς των αναπτυγμένων και αναδυόμενων αγορών καταγράφηκε βελτίωση του μείγματος συσκευασίας ενώ στον τομέα των αναδυόμενων αγορών το μείγμα συσκευασίας επιδεινώθηκε.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu