«Μέχρι το 2018 υπήρχε μονή σιδηροδρομική γραμμή και δεν έγινε καμία μετωπική σύγκρουση τρένων, διότι λειτουργούσαν μέχρι τότε συστήματα ασφαλείας. Σε τέσσερα χρόνια κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ και φτάσαμε στο δυστύχημα».
Αυτό υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο Χρήστος Σπίρτζης, που ήταν υπουργός Μεταφορών-Υποδομών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Πρόσθεσε μάλιστα πως «όταν είσαι υπουργός Μεταφορών και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια, σταματάς αμέσως τα δρομολόγια για να το αντιμετωπίσεις, όπως κάναμε εμείς όταν μας είχαν μιλήσει για πρόβλημα στο Τραμ».
Ο κ. Σπίρτζης είπε επίσης:
- Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα υπήρχε, μαζί με τον δευτεροβάθμιο έλεγχο (στην Καρόλου), που σταμάτησε το 2020, το οποίο «έβλεπε» το σύστημα GPS σε κάθε τρένο που υπήρχε.
- Παραδώσαμε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό στον ΟΣΕ, σήμερα είναι 750. Στη Λάρισα είχαμε 25 μόνιμους σταθμάρχες, σήμερα είναι 10 και κάποιοι με μπλοκάκι.
- Το ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας δεν μπορούσε να τοποθετηθεί, πριν γίνει διπλή η σιδηροδρομική γραμμή. Έγινε το 2018.
- Η σύμβαση του 2014 (κυβέρνηση Σαμαρά) ήταν από αυτές «που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν ποτέ» και προχωρήσαμε σε συμπληρωματική σύμβαση. Με δικές μας και με ευρωπαϊκές πιέσεις (αφού μεγάλο μέρος των κονδυλίων ήταν ευρωπαϊκά κονδύλια), οι εργολάβοι δεσμεύθηκαν να το παραδώσουν το 2020. Αυτή τη σύμβαση παραδώσαμε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά η τελική υπογραφή της έγινε μετά από ενάμιση χρόνο, το 2021. Εμείς είχαμε ολοκληρώσει το 68% του έργου, αυτό που θα πήγαινε να εγκαινιάσει ο κ. Μητσοτάκης την επομένη της τραγωδίας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΑΑΔΕ: Λήγει η προθεσμία για την έκπτωση 4% στις φορολογικές δηλώσεις
- Γενικά αίθριος ο καιρός: Επιμένουν οι ισχυροί άνεμοι – Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας
- Wall Street: Ανοδος 0,75% για τον Dow Jones στις 40.527,62 μονάδες
- Πως Προεδρικό Διάταγμα του ΥΠΕΝ μετέτρεψε οικόπεδα σε χωράφια – Προς αντίδραση «γαλάζιοι» βουλευτές
- Νέα διεύθυνση στο γραφείο τύπου του Πιερρακάκη και νέος σύμβουλος στον Θεοδωρικάκο
- Ευρωπαϊκές αγορές: 12η σερί μέρα κερδών για τον FTSE 100
- Τράπεζα Πειραιώς: Στις 3 Ιουνίου η αποκοπή μερίσματος 0,298 ευρώ ανά μετοχή
- Τραμπ για δασμούς: Μερική απαλλαγή σε αυτοκινητοβιομηχανίες που συναρμολογούν τα οχήματά τους στις ΗΠΑ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις