Ενα από τα λάθη της κυβέρνησης στη μάχη κατά της ακρίβειας είναι ότι συνειδητά οδήγησε τον κόσμο να αγοράζουν προϊόντα από τα μεγάλα και γνωστά σούπερ μάρκετς
Η κυβέρνηση έχει χάσει τη μάχη κατά της ακρίβειας για πολλούς λόγους και γι΄αυτό ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έφθασε στο σημείο να ζητήσει βοήθεια-πυροτέχνημα από την πρόεδρο της Κομισιόν. Ο βασικότερος λόγος όλων είναι όχι γιατί η κυβέρνηση δεν γνωρίζει, αλλά γιατί το καθεστώς του πληθωρισμού σε συνθήκες ισχυρής ζήτησης και μεγέθυνσης της οικονομίας αυξάνει τα έσοδα του κράτους μέσω των φόρων και βοηθάει στη μείωση του χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ.
Ενας πάντως από τους άλλους λόγους είναι οι ολιγοπωλιακές αγορές που έχουν σχηματιστεί στην Ελλάδα. Μία τέτοια αγορά είναι και η αγορά των μεγάλων σούπερ μάρκετς, τα οποία οι υπουργοί αφενός προβάλλουν στις τηλεοράσεις αφετέρου εφαρμόζουν διατάξεις και δημιουργούν πλατφόρμες, παρουσιάζοντας τα προϊόντα από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ) σαν να μην υπάρχουν άλλα καταστήματα στην Ελλάδα. Θυμίζουμε πως ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης διαφήμιζε τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη ενώ ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας προβάλλει τα σούπερ μάρκετ Μασούτης.
Ωστόσο, υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων όπως αυτή των υγρών απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων οι τιμές των οποίων είναι πιο χαμηλές εκτός των σούπερ μάρκετ. Ισως υπάρχουν και άλλες κατηγορίες προϊόντων, αλλά προς το παρόν αυτά βρήκαμε με αποδείξεις.
Παράδειγμα το υγρό απορρυπαντικό Ariel Touch 50 μεζούρες στο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης πωλείται προς 10,45 ευρώ (ή 0,209 ευρώ η μεζούρα) με την σήμανση:
α) ότι πωλείται 4,80 ευρώ φθηνότερα και
β) ότι έχει και μόνιμη μείωση τιμής τουλάχιστον 5%.
Με άλλα λόγια, η κανονική του τιμή είναι 10,45+4,8=15,25 ευρώ, αλλά σας κάνουμε τη χάρη και α) το πουλάμε φθηνότερα 4,8 ευρώ, δηλαδή 10,45 ευρώ και β) υιοθετούμε και το μέτρο που καθιέρωσε το υπουργείο Ανάπτυξης περί «μόνιμης μείωσης της τιμής τουλάχιστον 5%», ώστε να τα έχουμε καλά και με τον κύριο υπουργό για να κάνει βόλτες στους διαδρόμους, να δείχνουμε το το σούπερ μάρκετ στις κάμερες και να μιλάμε για μείωση τιμών.
Φθηνότερο 14% εκτός σούπερ μάρκετ
Όμως, το ίδιο προϊόν για περισσότερες πλύσεις (70 μεζούρες) το βρήκαμε στην εταιρεία Χαρμάνης με τιμή 12,55 ευρώ ή 0,18 η μεζούρα. Η διαφορά τιμής ανά μεζούρα σε σύγκριση με το προαναφερόμενο προϊόν του Σκλαβενίτη είναι -14%, που αποτελεί μία σημαντική διαφορά στην τιμή.
Πάμε σε ένα άλλο απορρυπαντικό. Το Skip 70 μεζούρες έχει στο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης λιανική τιμή 12,17 ευρώ (ή 0,1738 ευρώ η μεζούρα) με την σήμανση πωλείται φθηνότερα κατά 1,90 ευρώ.
Το ίδιο προϊόν φθηνότερο 26%
Βρήκαμε το ίδιο προϊόν με μεγαλύτερη ποσότητα 85 μεζούρες εκτός σούπερ μάρκετ, και πάλι στην εταιρεία Χαρμάνης με 10,90 ευρώ (ή 0,128 ευρώ η μεζούρα).
Σε σύγκριση με το προϊόν του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης η διαφορά είναι -26%, δηλαδή τεράστια για αυτή την κατηγορία προϊόντων.
Όμως αυτά τα καταστήματα δεν τα προβάλουν οι υπουργοί μας και ο κόσμος δεν τα γνωρίζει.
Να σημειωθεί πως ακόμα πιο μεγάλες είναι οι διαφορές προς τα κάτω στα απορρυπαντικά σκόνης διαφόρων πολυεθνικών εταιρειών σε σύγκριση με τις τιμές που πωλούνται στα ράφια των γνωστών σούπερ μάρκετ.
Χρήστος Ιωάννου
[email protected]
Κυβέρνηση κατά πολυεθνικών ή καλύτερα όταν ο Μητσοτάκης θύμισε Τσίπρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΝΑΤ: Παρατείνεται η αρμοδιότητά του σε θέματα συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Αψιμαχίες Ανδρουλάκη – Μητσοτάκη για το 1,5 δισ. ρύπων (σε αξία) που εξασφάλισε η κυβέρνηση για την απανθρακοποίηση των νησιών
- Ντε Γκίντος: Σε πορεία μείωσης των επιτοκίων η ΕΚΤ
- ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν κι άλλο 5,5% τα οικοδομικά υλικά τον Οκτώβριο – Εκτίναξη 12,9% το κόστος ενέργειας
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Τρία νέα αιολικά πάρκα στην Ελλάδα συνολικής ισχύος 100MW
- ΕΛΣΤΑΤ: «Κεσάτια» στο λιανεμπόριο – Αύξηση τζίρου 0,4% τον Σεπτέμβριο και 0,8% το γ΄τρίμηνο
- Εμπορικός στόλος: Αύξηση 0,4% στη δύναμή του τον Σεπτέμβριο
- Θεοδωρικάκος: “Ελεγχοι σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων”
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις