Επιχειρήσεις

Χαλβάς Χαΐτογλου: Γιορτάζει 100 χρόνια με εκατό εκατ. έσοδα!

Από αριστερά προς τα δεξιά τα στελέχη της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ: Μανώλης Παυλίδης-εμπορικός διευθυντής, Λήδα Παπάζογλου-Marketing Manager, Νίκος Χαΐτογλου-διευθύνων σύμβουλος

Από το μαγαζάκι στην οδό Άθωνος στη Θεσσαλονίκη το 1924 μέχρι σήμερα η εταιρεία «πορεύεται ως οικογένεια», αναφέρει ο εμπορικός διευθυντής, Λευτέρης Χαΐτογλου

Εκατό (100) χρόνια ιστορίας συμπληρώνει εφέτος ο Μακεδονικός Χαλβάς της οικογένειας Χαΐτογλου, έχοντας συμπτωματικά την τύχη και την ικανότητα να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ εσόδων.

Το πως το μαγαζάκι της οδού Άθωνος στη Θεσσαλονίκη το 1924 κατάφερε να διανύσει μια πορεία μέχρι τις μεγάλες αγορές του κόσμου όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Μεγάλη Βρετανία, εξηγεί στο Financial Report ο marketing director της εταιρίας Λευτέρης Χαΐτογλου: «Δεν ήταν μια ευθύγραμμη πορεία. Eίχε πολέμους, είχε κρίσεις, είχε και πολλές στιγμές ανάπτυξης. Το κυριότερο όμως είναι ότι πορευτήκαμε σαν οικογένεια, ο ένας δίπλα στον άλλον».

Για τον κ. Χαϊτογλου “τα πρώτα 100 χρόνια της εταιρείας μας γεμίζουν ευθύνη, να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο σε δρόμους ποιότητας.”

Οι ιστορικοί σταθμοί της εταιρείας μέσα στα 100 χρόνια πορείας της

Το 2023 πάντως, στο κατώφλι των 100 ετών δεν ήταν ένα έτος χωρίς προβλήματα, καθώς συνεχίστηκε το ράλι αύξησης στο σουσάμι, αλλά και στις μεταφορές, με αποτέλεσμα το κόστος των προϊόντων να σημειώνει 35% αύξηση.

Η εταιρεία εξάλλου δεν μπορεί να πάρει όλη την παραγωγή σουσάμι, πρώτη ύλη του ταχινιού από ελληνική καλλιέργεια, με αποτέλεσμα να εισάγει από άλλες αγορές όπως η Αιθιοπία.

Παρόλαυτα, σύμφωνα με όσα τόνισε ο κ. Χαΐτογλου την περασμένη χρονιά δεν έγιναν ανατιμήσεις στα προϊόντα στο ράφι, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2024.

Στον αντίποδα, το 2023 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την εταιρεία της οικογένειας Χαΐτογλου, καθώς για τρίτη συνεχή φορά έσπασε ρεκόρ εσόδων, με αποτέλεσμα πέρυσι να αγγίξει τα 99 εκατ. ευρώ. Από αυτά, άνω του 50% προέρχονται από εξαγωγές σε πάνω από 50 χώρες, με τις πρώτες να είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Μεγάλη Βρετανία.

Εξάλλου, εν γένει η προηγούμενη τετραετία ήταν ένα χρονικό διάστημα θεαματικής ανόδου για την εταιρεία, καθώς αύξησε τον τζίρο της από 65 εκατ. ευρώ κοντά στα 100.

Τα νέα λανσαρίσματα

Μια επετειακή χρονιά δεν θα μπορούσε να μην γιορταστεί κατάλληλα, καθώς εταιρεία έχει λανσάρει πρόσφατα ειδικές συσκευασίες στα προϊόντα της για τα 100 χρόνια, ενώ έχει βάλει στα ράφια και νέες γεύσεις στο ταχίνι όπως λεμόνι, ρόδι κράνμπερυ και εσπρέσο.

Την ίδια στιγμή καινοτομία υπάρχει φέτος και σε ό,τι αφορά τον χαλβά, καθώς εν όψει καθαρής Δευτέρας πήραν τη θέση τους στα ράφια νέες γεύσεις όπως αλμυρή καραμέλα και φράουλα με σοκολάτα.

Η περίπτωση των ΗΠΑ

Για την οικογένεια Χαΐτογλου, η αγορά των ΗΠΑ, παρότι είναι η πρώτη εξαγωγική τους αγορά, παραμένει μια μεγάλη ευκαιρία στην οποία επιθυμούν να διεισδύουν όλο και περισσότερο κάθε χρονιά.

Εκεί βρίσκονται σε μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου κυρίως με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με την επωνυμία little brother.

Μια άλλη αγορά στην οποία θέλουν να αναπτυχθούν περισσότερο είναι αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, στην οποία στην παρούσα φάση βρίσκονται σε όλες τις σημαντικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλοι ανταγωνιστές του Μακεδονικού χαλβά στο εξωτερικό είναι χώρες όπως ο Λίβανος, το Ισραήλ, η Ιορδανία και η Τουρκία.

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των εξαγορών, δεν είναι κάτι που η εταιρεία κοίτα στην δεδομένη χρονική στιγμή, ενώ οι επενδύσεις που γίνονται πλέον αφορούν κατά κύριο λόγο το κομμάτι της εξοικονόμησης ενέργειας. Σε αυτό το πλαίσιο, τον Μάιο του 2024 η εταιρεία θα ολοκληρώσει άλλη μια φάση εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στη στέγη του εργοστασίου της στο Καλοχώρι με συνολική ισχύ πλέον που αγγίζει τα 3 Mw.

Υπενθυμίζεται ότι 10 χρονιά πριν είχαν ολοκληρωθεί επενδύσεις ύψους εκατ. ευρώ που αφορούσαν την αναβάθμιση των παραγωγικών μονάδων της εταιρείας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu