Δεν φαίνεται να βιάζεται ο υφυπουργός για τα θέματα ασφαλείας που έχουν θείξει αρκετοί βουλευτές στο κοινοβούλιο λίγες ημέρες πριν την επίσημη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης
Στην ώρα τους θα έχουν εκδοθεί όλες οι πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ως γνωστόν προέρχεται από τη Θεσσαλονίκη, που παραδοσιακά οι κάτοικοι της πόλης αντιμετωπίζουν πιο «χαλαρά» τις καταστάσεις.
“Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να έχει δώσει ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του μετρό, χωρίς να έχει τη διαβεβαίωση ότι όλες οι απαραίτητες πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το μετρό, θα έχουν εκδοθεί στην ώρα τους και θα αφορούν στην πλήρη ασφάλεια του έργου”, είπε ο κ. Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χρ. Γιαννούλη.
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι έχει δοθεί ημερομηνία έναρξης (τέλος Νοεμβρίου 2024), αλλά δεν έχουν εκδοθεί ακόμα οι πιστοποιήσεις. Επίσης το ζήτημα με το ενιαίο εισιτήριο για μετρό και λεωφορεία, δείχνει ότι το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε όταν έπρεπε αλλά αναδείχθηκε όταν οι εταιρείες παρουσίαζαν στο παρά πέντε της λειτουργίας του μετρό τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Επίσης ο υφυπουργός δεν έδωσε απαντήσεις για το πότε θα δοθούν οι πιστοποιήσεις ενώ παραδέχτηκε ότι έγινε ατύχημα κατά την δοκιμαστική περίοδο και μίλησε για «παιδικές ασθένειες» των συστημάτων όταν δοκιμάζονται.
Συγκεκριμένα ο ο κ. Ταχιάος δήλωσε πως οι πιστοποιήσεις δεν είναι δουλειά του υφυπουργού ή του υπουργού, ούτε κανενός πολιτικού στελέχους. Γίνονται και αφορούν την κατασκευαστική κοινοπραξία, γίνονται και αφορούν τον λειτουργό του έργου, που είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες πιστοποιήσεων στον κόσμο, την TUV Rheinland, είναι πιστοποιήσεις που έρχονται στην ώρα τους, και προ της 30 Νοεμβρίου θα έχουν εκδοθεί.
Στην ερώτησή του, ο κ. Γιαννούλης έθεσε και το δημοσίευμα εφημερίδας για ατυχήματα στο πλαίσιο των δοκιμών, με τον κ. Ταχιάο να σημειώνει ότι όντως σημειώθηκε μια βλάβη σε μία τραβέρσα, από κακό χειρισμό ενός οδηγού από την εταιρεία κατασκευής και ότι το κόστος αυτής της ζημιάς καλύπτεται από την εγγύηση.
Στο εάν υπήρξε σύγκρουση, απάντησε αρνητικά: Όχι, υπήρξε δοκιμή της σύνδεσης δύο τραίνων, κάτι το οποίο γίνεται όταν ένα τραίνο χρειαστεί να μεταφέρει ένα άλλο, που έχει μείνει στη σήραγγα, και σε αυτή την σήραγγα αστόχησε ο ένας σύνδεσμος, κάτι που καλύπτεται από την εγγύηση και αφορά τον κατασκευαστή: “Γι’ αυτό γίνονται δοκιμές. Για να βγουν οι παιδικές ασθένειες των συστημάτων. Για να βγουν οι τυχόν αστοχίες των συστημάτων και καλύπτονται από τον κατασκευαστή”.
Το «Ελα να με τελειώσεις» του Ρέμου και η διττή ερμηνεία
Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης για το μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Γιαννούλης αστειεύτηκε με ένα τραγούδι του Αντώνη Ρέμου, που λέει “έλα να με τελειώσεις”, και το οποίο, σύμφωνα με τον βουλευτή, “έχει διττή ερμηνεία, είτε με την σπουδή της ταχύτητας που μπορεί να εμπεριέχει και το στοιχείο της προχειρότητας ή το διθυραμβικό, που θέλει να αποδώσει ότι στις 30 Νοεμβρίου θα μπει σε εμπορική λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης”.
“Αυτό το τραγούδι στο οποίο αναφερθήκατε, μάλλον εθνικός ύμνος του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτή την εποχή” σχολίασε ο κ. Ταχιάος, με τον κ. Γιαννούλη να λέει ότι “εάν υπάρχουν στίχοι που χαρακτηρίζουν την πολιτική πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι του Αντώνη Ρέμου, αλλά [..] αυτοί που λένε για την πολιτική αντιπαράθεση ότι “καταλαβαινόμαστε τώρα, δεν χρειάζονται περισσότερα”, και για αυτούς που θέλουνε να ενώνουν τον κόσμο και όχι να τον χωρίσουν. Γιατί αυτές οι αιχμές δεν βοηθούν στο να ενωθεί ο κόσμος, αλλά αναπαράγεται ένα στερεότυπο αντιπαραθέσης που δεν οδηγεί πουθενά”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κώτσηρας: Σύντομα η ΚΥΑ για παράταση στις φορολογικές δηλώσεις σε περίπτωση νοσηλείας του λογιστή
- Πιερρακάκης: «Θησαυρός η μελέτη της ΑΑΔΕ για έσοδα από ΦΠΑ»
- Νέος Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος ο Αντιναύαρχος Τρύφων Κοντιζάς
- Ideal: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Μπάρμπα Στάθης με 130 εκατ. ευρώ
- ΕΧΑΕ: Κέρδη στα 17,3 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 33,1% το 2024, πρόταση για μέρισμα 0,29 ευρώ ανά μετοχή
- Τέσσερις ενδιαφερόμενοι για τα λιμάνια κρουαζιέρας Κατάκολου, Πάτρας και Καβάλας
- Βρετανικές εταιρείες τηλεφωνίας προσπαθούν να αποτρέψουν αποζημιώσεις 3,2 δισ. λιρών
- Χρηματιστήριο: Μεγάλο ξεπούλημα με -2,91%, χάθηκαν οι 1.700 μονάδες, βούλιαξαν οι τράπεζες – Στο +4,82% ο Μάρτιος
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις