Επιχειρήσεις

Χ. Παναγιωτόπουλος: Θέλει η ΑΚΤΩΡ από… κάρβουνο να ξαναγίνει το «διαμάντι» των κατασκευών

Διαδικτυακή συνέντευξη τύπου έδωσε την Τρίτη 12/10 ο πρόεδρος της Άκτωρ Χρήστος Παναγιωτόπουλος, για την πορεία της εταιρείας που αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ υπό το βάρος της πίεσης που ασκεί η πλευρά των μετόχων της μητρικής εταιρείας Δ. Μπάκου και Ι. Καϋμενάκη για την κακή πορεία του ομίλου (ζημιές) και την αδράνεια ως προς την ανάληψη νέων έργων.

_x000D_

Business | mononews

_x000D_

«Η εταιρεία θα έχει συμμετοχή σε όλα τα έργα που κρίνει στρατηγικά ότι πρέπει να διεκδικήσει, ενώ έχει ήδη συμμετάσχει σε όλους τους διαγωνισμούς, έχοντας κερδίσει έργα άνω των 800 εκατ. ευρώ έως και σήμερα. Στόχος μας είναι να γίνουμε το διαμάντι του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας με έμφαση ότι «η ΑΚΤΩΡ επέστρεψε για να μείνει και να πρωτοπορήσει στις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο».

_x000D_

Η φτωχή συγκομιδή πάντως στην ανάληψη νέων έργων έχει καταγραφεί μέχρι τώρα στις επίσημες παρουσιάσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Θύμιου Μπουλούτα προς τους χρηματιστηριακούς αναλυτές με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του α΄ και β΄ τριμήνου 2021.

_x000D_

Ο κ. Παναγιωτόπουλος προσπάθησε να αλλάξει κλίμα, μιλώντας για την ανάληψη νέων έργων 800 εκατ. ευρώ και για επιστροφή της Άκτωρ στην κερδοφορία στο τέλος του α΄τριμήνου του 2022. Μεταξύ των άλλων και μετά από επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, μίλησε και για τις προσωπικές δραστηριότητές του στις κατασκευές και αλλού αλλά μνημόνευσε μόνο κάποιες από αυτές, όχι όλες, υποβιβάζοντας το θέμα και λέγοντας ότι δεν υπάρχει καμία σύγκρουση συμφερόντων.

_x000D_

Εκεί που δεν απέδωσε τα πραγματικά περιστατικά είναι οι δηλώσεις του σχετικά με τη BIOSAR ΗΠΑ, θυγατρική 100% της Άκτωρ, η οποία οφείλει σε εργαζόμενο και στην εφορία των ΗΠΑ (IRS).

_x000D_

Ενδιαφέρον έχει ότι από τη συνέντευξη τύπου για την πορεία της Άκτωρ, έλειπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γεώργιος Κωτούλας – δηλαδή ο καθ΄ύλην αρμόδιος – για τον οποίο ο κ. Παναγιωτόπουλος δεν έδειξε να γνωρίζει πολλά ή δεν θέλησε να γνωρίζει πολλά για παλαιότερες υποθέσεις που σχετίζονται με την εταιρεία.

_x000D_

Ας δούμε αναλυτικά τα βασικότερα σημεία της συνέντευξης τύπου.

_x000D_

Η Άκτωρ επέστρεψε για να πρωτοπορήσει

_x000D_

Ο κ. Παναγιωτόπουλος αφού αναφέρθηκε στις ζημιές του ομίλου, εξήγησε τη στρατηγική της διοίκησης για ανασύνταξη της κατασκευαστικής δραστηριότητας:

_x000D_

«Πρώτον, από την πρώτη στιγμή επαναδιαπραγματευτήκαμε τις υπάρχουσες συμβάσεις με στόχο να βελτιώσουμε τους όρους και να περιορίσουμε τις ζημιογόνες επιλογές του παρελθόντος. Σχεδόν στο σύνολό τους όλες οι συμβάσεις έτρεχαν με ζημιές και αυτό σταμάτησε».

_x000D_

Δεύτερον, «σχεδιάσαμε και δρομολογούμε τη συμμετοχή της εταιρείας σε όλα τα έργα που κρίνουμε στρατηγικά ότι πρέπει να διεκδικήσουμε με ένα σύγχρονο μοντέλο οικονομικών προσφορών αλλά κυρίως με τεχνικές λύσεις που κοιτούν στο μέλλον του κλάδου. Στην εποχή που ζούμε, η πρόκληση είναι να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και στην ανάγκη ανάπτυξης των υποδομών».

_x000D_

Τρίτον, «επικεντρώνουμε τις δικές μας δραστηριότητες γεωγραφικά σε δύο χώρες στην Ελλάδα και τη Ρουμανία με στόχο τη σταδιακή αποχώρηση από όλες τις ζημιογόνες αγορές που μέχρι σήμερα συμμετείχαμε. Η επιλογή Ελλάδα και Ρουμανία δεν γίνεται μόνο γιατί εκεί έχουμε και το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο αλλά γιατί εκεί πιστεύουμε ότι σήμερα στρατηγικά έχουμε περιθώριο να κερδίσουμε και να αναπτυχθούμε. Αν στο μέλλον δεν αποχωρούμε από κάποιες ζημιογόνες αγορές, καταστρέφοντας ότι μέχρι σήμερα υπάρχει, παραμένουμε, χωρίς όμως – αυτή τη στιγμή τουλάχιστον – να διεκδικούμε έργα. Εννοείται ότι αν κάποια στιγμή υπάρχει μελλοντικά κάτι θετικό για εμάς , α είμαστε εκεί.

_x000D_

Όλα αυτά απαιτούν χρόνο, αλλά ήδη έχουν αποδώσει κάποια αποτελέσματα. Έχουμε συμμετάσχει σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς, παρά τις διαδόσεις περί του αντιθέτου, κι έχουμε έως σήμερα κερδίσει διαγωνισμούς που στο σύνολό τους υπερβαίνουν το ποσό των 800 εκατ. ευρώ

_x000D_

Αυτή η πορεία ανάπτυξης έχει αρκετό δρόμο μπροστά της. Έχουμε όμως το όραμα και την εμπειρία, τους ανθρώπους και τη θέληση και κυρίως τη στήριξη από το σύνολο των μετόχων μας να πετύχουμε.

_x000D_

Η Άκτωρ επέστρεψε για να μείνει και να πρωτοπορήσει και πάλι στις εξελίξεις του κατασκευαστικού κλάδου.

_x000D_

Αυτό είναι και το βασικό μήνυμα που θα ήθελα να κρατήσετε από τη σημερινή μας συνάντηση», επεσήμανε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

_x000D_

Διευκρινίσεις για υπογεγραμμένες συμβάσεις και για τις προς υπογραφή συμβάσεις

_x000D_

Παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων – δέχτηκε πάνω από πέντε ερωτήσεις – ο κ. Παναγιωτόπουλος δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα έργα για το τί έκανε και τι δεν έκανε. Ούτε όμως αναφέρθηκε στους ποσοτικούς στόχους που πέτυχε με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Το μόνο που είπε ήταν ότι επαναδιαπραγματεύτηκε τους «όρους της κατασκευής», χωρίς να δώσει καμία λεπτομέρεια.

_x000D_

Γενικά και αόριστα είπε ότι υπήρχαν έργα που το 45% του εσόδων ήταν ζημιές. Όμως ενώ μίλησε γενικά για ζημιές της Άκτωρ τα τελευταία χρόνια δεν διευκρίνισε πόσες από αυτές τις ζημιές έχουν ήδη καταχωριστεί ως προβλέψεις στις οικονομικές καταστάσεις.

_x000D_

Ως προς τον δεύτερο άξονα της στρατηγικής, δεν ανέφερε ποιό είναι αυτό το «σύγχρονο μοντέλο οικονομικών προσφορών», που διαφοροποιεί την εταιρεία από άλλες.

_x000D_

Ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα 800 εκατ. ευρώ νέων έργων που ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε, διευκρινίζοντας ότι:

_x000D_

    _x000D_
  • Οι συμβάσεις νέων έργων που έχουν υπογραφεί από την 1η Φεβρουαρίου έως σήμερα είναι δημόσια έργα 262 εκατ. ευρώ και ιδιωτικά έργα 175 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το σύνολο των έργων που η Άκτωρ έχει υπογράψει είναι 437 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αυτά τα έργα αφορούν την Ελλάδα.
  • _x000D_

  • Υπάρχουν και άλλα έργα όπως είπε, που η εταιρεία έχει μειοδοτήσει και έχει ξεκινήσει η διαδικασία του ελέγχου των δικαιολογητικών. Αυτά τα προς υπογραφή έργα είναι 519 εκατ. ευρώ δημόσια και 25 εκατ. ευρώ ιδιωτικά έργα. Το σύνολο των συμβάσεων που «ελπίζουμε να υπογραφούν μέχρι το τέλος του έτους» είναι 544 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
  • _x000D_

  • Κατέληξε λέγοντας, ότι «σύνολο λοιπόν χοντρά- χοντρά για να έχετε μια τάξη μεγέθους για τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και για αυτές που έρχονται προς υπογραφή ξεπερνάει το 1 δις. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
  • _x000D_

_x000D_

Μετά από σχετική ερώτηση διευκρινίστηκε ότι μεταξύ των προαναφερομένων έργων προς υπογραφή είναι και το μεγάλο έργο της Ψυττάλειας προϋπολογισμού 320 εκατ. ευρώ, το οποίο η εταιρεία διεκδικούσε εδώ και χρόνια, δηλαδή δεν είναι αποτέλεσμα φετινής συμμετοχής σε διαγωνισμό.

_x000D_

Σχετικά με τη Ρουμανία, πρόσθεσε ότι η εταιρεία συμμετέχει κυρίως σε έργα που είναι μελέτη – κατασκευή, αλλά ουσιαστικά οι δημοπρατήσεις που ξεκίνησαν στο τέλος του καλοκαιριού έχουν καθυστερήσει.

_x000D_

Έργα πολλά, αλλά κανένα συγκεκριμένο

_x000D_

Σε ερώτηση ποια έργα είναι στις προτεραιότητές σας το επόμενο διάστημα, ο κ. Παναγιωτόπουλος δεν ανέφερε κάποιο συγκεκριμένο έργο. Είπε ότι «αυτή τη στιγμή τρέχουν διαγωνισμοί τόσο του υπουργείου Υποδομών όσο και της ΕΡΓΟΣΕ και προφανώς έργα ΣΔΙΤ, τα οποία συνεχώς ανακοινώνονται και η Άκτωρ έχει συμμετοχή σε όλα τα έργα – και στα ΣΔΙΤ και στα δημόσια – εκτός κάποιων έργων πιθανόν που κρίνουμε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμμετέχουμε».

_x000D_

Θέλησε να συμπληρώσει, λέγοντας γενικά και αόριστα για έργα οδοποιίας. Συγκεκριμένα είπε «αυτή τη στιγμή υπάρχουν οδοποιίες εντός και εκτός Αττικής, υπάρχουν έργα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα οποία αφορούν στην Πελοπόννησο, έργα στη Θεσσαλία και έργα εντός Αττικής. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος λόγος να αναφέρουμε συγκεκριμένα έργα, αλλά το σύνολο των έργων αυτών υπερβαίνει όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα 4 δισ. ευρώ και όσον αφορά το υπουργείο αυτόνομα τα 2 δισ. ευρώ ενώ έχουμε και επόμενα τα οποία το σύνολό τους είναι πάνω από 15 δισ. ευρώ, αν συμπεριλάβει κάποιος προφανώς και τα έργα των ΣΔΙΤ. Σε όλα αυτά τα έργα εκπονούμε μελέτες στα έργα ΣΔΙΤ και δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο έργο που τουλάχιστον να γνωρίζω εγώ και στο οποίο δεν συμμετέχουμε». Όμως δεν κατονόμασε κανένα έργο.

_x000D_

Να σημειωθεί ότι η αναφορά του σε έργα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι λανθασμένη. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι δημόσιος φορέας κατασκευής σιδηροδρομικών έργων, αλλά ανήκει στους Ιταλούς και έχει την εκμετάλλευση της μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και όχι κατασκευαστικό έργο.

_x000D_

Περί προσωπικών δραστηριοτήτων

_x000D_

Απαντώντας σχετικά με την εταιρεία στην οποία έχει προσωπική συμμετοχή και αποχώρησε διοικητικά όταν ανέλαβε της Άκτωρ και η οποία είναι ανταγωνιστής αλλά και συνεταίρος της Άκτωρ, ο κ. Παναγιωτόπουλος, απάντησε:

_x000D_

«Πιθανώς εννοείτε την P&C Development. Είναι μια μικρή εταιρεία και δεν έχει σχέση με την Άκτωρ. Εγώ από την πρώτη ημέρα όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την Άκτωρ, αποφάσισα να αποχωρήσω από την εταιρεία και δεν εμπλέκεται (η εταιρεία) πουθενά ανταγωνιστικά με τη Άκτωρ. Ακόμα και σε προηγούμενους διαγωνισμούς που συμμετείχε ταυτόχρονα με την Άκτωρ εγώ έδωσα εντολή οπότε αποχωρήσαμε από τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς».

_x000D_

Συμπλήρωσε, ότι πλέον ο ίδιος δεν έχει καμία σχέση, χωρίς να ξεκαθαρίσει εάν έχει ακόμα μετοχική σχέση ή όχι.

_x000D_

Παραδέχτηκε ότι η πρώην εταιρεία του βοηθάει και παρέχει συμβουλές στην Άκτωρ.

_x000D_

Ο κ. Παναγιωτόπουλος δεν αναφέρθηκε στις άλλες προσωπικές δραστηριότητές που έχει στα logistics, αλλά το παραδέχτηκε μετά από σχετική ερώτηση, ότι διατηρεί τέτοιες δραστηριότητες, επαναλαμβάνοντας ότι δεν είναι ανταγωνιστικές.

_x000D_

Διαμάχη ανάμεσα στους μετόχους

_x000D_

Σχετικά με τη διαμάχη των μετόχων Reggeborgh – Greenhill (Μπάκος-Καϋμενάκης), ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι δεν βοηθάει κανέναν και σίγουρα την εταιρεία Άκτωρ. Όπως είπε «έχω και εγώ ένα μικρό ποσοστό 0,8% και αι θα ήθελα να ανταμειφθούν οι μέτοχοι».

_x000D_

Κατέληξε, λέγοντας πως η Άκτωρ είναι ο κινητήριος μοχλός του ομίλου. «Χωρίς την κατασκευή δεν υπάρχει ατμομηχανή, αν δεν κερδίσει η κατασκευή η όλη ιστορία του ομίλου για ανάκαμψη είναι δύσκολη». Και πρότεινε να τα βρουν οι μέτοχοι.

_x000D_

BIOSAR AMERICA

_x000D_

Ο κ. Παναγιωτόπουλος ρωτήθηκε για τις οφειλές που έχει η θυγατρική εταιρεία της ΑΚΤΩΡ, η BIOSAR AMERICA προς εργαζόμενο και IRS. Στην αρχή απάντησε ότι η εταιρεία είναι σε αδράνεια εδώ και 2,5- 3 χρόνια και ότι δεν έχει κάποια εκκρεμότητα, φορολογική, νομική ή άλλη. Όμως, στη συνέχεια δήλωσε ότι «εάν η εταιρεία οφείλει ή δεν οφείλει αυτό είναι στη διακριτική ευχέρεια της εταιρείας». Και κατέληξε, λέγοντας το αυτονόητο ότι «η Άκτωρ θα αποφασίσει για τη BIOSAR».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu