Νέα

Cafetex: Αποδίδει η επέκταση στο εξωτερικό αλλά πιέζεται η κερδοφορία

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος Ιωάννης Μπενόπουλος.

Σε ενοποιημένο επίπεδο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 20,960 εκατ. ευρώ ενώ η μητρική στη Ελλάδα είχε πωλήσεις 16,46 εκατ. ευρώ

Το θέμα του καφέ είναι στην επικαιρότητα αυτή την περίοδο, λόγω της επαναφοράς από 1η Ιουλίου του ΦΠΑ στο 24% για τον καφέ που σερβίρεται στα καταστήματα. Η αύξηση του ΦΠΑ αναμένεται να κάνει δύσκολη όχι μόνο την ζωή των καταναλωτών που θέλουν να πιούν το αγαπημένο τους ρόφημα σε κάποιο καφέ, αλλά και την ζωή των επιχειρήσεων.

Η ελληνική εταιρεία Cafetex Α.Ε., που διαθέτει τα καταστήματα Coffeway και είναι από τις μεγαλύτερες εγχώριες επιχειρήσεις στον κλάδο καβουρδίσματος καφέ στην Ελλάδα είχε μία καλή χρονιά το 2023 από πλευράς πωλήσεων – κυρίως λόγω της ενοποίησης και των εταιρειών που απέκτησε στο εξωτερικό – όχι όμως σε όρους κερδοφορίας. Και αυτό γιατί αναγκάστηκε να μην αυξήσει τις τιμές θυσιάζοντας μέρος των κερδών.

Σε επίπεδο μητρικής το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 16,46 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 24,2% έναντι 13,249 εκατ. ευρώ το 2022. Σε όρους καθαρών κερδών, το καθαρό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε χαμηλά επίπεδα ήτοι σε 464 χιλιάδες ευρώ.

Από το 2023, η Cafetex ενοποιεί και δύο εταιρείες του εξωτερικού, δεδομένου ότι έχει επεκταθεί σο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην ενοποίηση περιλαμβάνονται οι εταιρείες Progress 2019 Limited, στην οποία η μητρική συμμετέχει με 51% και η Beanies The Flavour Co. Ltd, στην οποία η θυγατρική Progress 2019 Limited συμμετέχει με 100%.

Μέσω της Beanies The Flavour Co. Ltd, η Cafetex επιδιώκει αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων Coffeeway στο
Ηνωμένο Βασίλειο και γενικά στο εξωτερικό, με στόχο το διπλασιασμό του συνολικού της τζίρου μέχρι το 2025-2026.

Σε ενοποιημένο επίπεδο, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 20,960 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι αποδίδει η επέκταση σε όρους εσόδων, όμως η καθαρή κερδοφορία σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκε σε χαμηλά επίπεδα και συγκεκριμένα σε 342 χιλιάδες ευρώ, επηρεασμένη και από την αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους (τόκοι δανείων και μισθώσεις leasing).

Να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει αυξήσει τον κύκλο εργασιών της 60% την προηγούμενη διετία (2021- 2023), ενώ διπλασίασε τα μεγέθη της σε επίπεδο ομίλου.

Όπως αναφέρει η διοίκηση,  επικεφαλής της οποίας είναι ο Ιωάννης Μπενόπουλος (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος) «η αύξηση της τιμής του καφέ, τα υψηλά κόστη για την μεταφορά προϊόντων, η αύξηση του κόστους ενέργειας και η προσθήκη πληθωριστικών αυξήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα συγκράτησε την κερδοφορία της, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων σεβόμενη τις διαχρονικές σχέσεις με τους πελάτες και τις ανάγκες των καταναλωτών».

Η διοίκηση εστιάζει στην ανάπτυξη της εταιρείας Beanies The Flavour Co. Ltd, η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή αρωματικού στιγμιαίου καφέ, με δική της μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας. Υπό το ομώνυμό brand, διαθέτει τα προϊόντα της στο οργανωμένο λιανεμπόριο της Αγγλίας καθώς και σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Ασία. Επιπλέον, δραστηριοποιείται στο κανάλι του e-commerce, με ηλεκτρονικές πωλήσεις τόσο μέσω του δικού της e-shop όσο και μέσω της πλατφόρμας της Amazon.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu